2015-07-23, 14:09
  #10993
Medlem
fitz-humes avatar
Ryska propagandaenheten begår ännu en pinsam fadäs. Proryska terrorister har i ryska tv-kanaler visat upp några fynd av "amerikanska vapen" vid flygplatsen i Luhansk. På deras video ser man vapen med felstavad engelska, tydligen har propagandanissen misslyckats att förfalska och borde fått några lektioner extra i engelska språket. Vidare visas en s k Tracking Trainer som på deras video stavas Tracking Rainer. Bilden på vapnet som ryssarna visar upp på videon är i själva verket hämtad från spelet Battlefield, där namnet Tracking Rainer används av upphovsrättsliga skäl.

http://apostrophe.com.ua/article/society/2015-07-23/boeviki-na-donbasse-zaigralis-sotsseti-vyismeyali-feyk-putinskoy-propagandyi-o-stingerah/2009
(sidan är på ukrainska, använd Google translate)
2015-07-23, 15:50
  #10994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Var försiktig med vad du önskar dig för Ukraina och utlandsinvesteringar.
De kraftverk som Sverige byggde upp i början av 1900-talet gav många tusen procent i vinst i många år. Vattenfalls fall började när företaget ville investera i Tyskland i kärnkraft och kol. Tysken lurade svensken att köpa det som inte fungerar och är impopulärt i Tyskland. Det kan Ukraina lära av.

Tänk dig att en gemenskap inte finns. Du bor i ett ukrainskt oblast och vill bygga en väg. Den måste du bygga själv utan gemenskap. Bättre att bygga upp en gemenskap och samarbeta med grannarna och sänka investeringskostnaderna. När vägen är på plats, så byggs kyrka, skola och handelsplats. Handeln tar fart. Flera vägar möjliggör regional handel och sedan nationell och internationell. Den ursprungliga investeringen betalar sig många gånger om.

En kommun eller en stat, en gemenskap, är det mest lönsamma företag som finns, men det förstår man inte om man bara tittar på skatten. Kommunist har jag aldrig varit, men jag vet någonting om mikroekonomi, läran om interaktioner mellan små aktörer. Klassisk ekonomisk teori.
Utan gränsöverskridande handel och teknikutbyte med omvärlden är Ukraina chanslöst. Sveriges välstånd grundar sig ju på en exportindustri i stort skild från staten, för att inte tala om supermakten USA och deras framgångar och företagaranda. Tycker nog du odlar en kommunistisk myt om att gemensamt ägande är av godo enbart. Ukraina är ett enormt land med välutbildad befolkning. Då gäller helt andra regler för välstånd än för ett litet bykopperativ. En ekonomi fri från staten men med statens ögon på sig för säkerhets skull är nog det sundaste i längden. Ukraina har industrier, teknikkunnande och råvaror, och därmed något att erbjuda omvärlden. Grunden för välstånd helt enkelt. Utan företag ingen välfärd.
2015-07-23, 16:38
  #10995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ryska propagandaenheten begår ännu en pinsam fadäs. Proryska terrorister har i ryska tv-kanaler visat upp några fynd av "amerikanska vapen" vid flygplatsen i Luhansk. På deras video ser man vapen med felstavad engelska, tydligen har propagandanissen misslyckats att förfalska och borde fått några lektioner extra i engelska språket. Vidare visas en s k Tracking Trainer som på deras video stavas Tracking Rainer. Bilden på vapnet som ryssarna visar upp på videon är i själva verket hämtad från spelet Battlefield, där namnet Tracking Rainer används av upphovsrättsliga skäl.

http://apostrophe.com.ua/article/society/2015-07-23/boeviki-na-donbasse-zaigralis-sotsseti-vyismeyali-feyk-putinskoy-propagandyi-o-stingerah/2009
(sidan är på ukrainska, använd Google translate)
Den här sidan kan kollas in med: http://www.ibtimes.co.uk/ukraine-pro-russia-separatists-use-battlefield-3-stinger-missiles-accuse-us-weapon-supply-1512215



MRE:s kan ju även fixas t. ex. via denna sida: http://www.amazon.com/Meals-Ready-Genuine-Military-Surplus/dp/B005I5ML0O FREE SHIPPING!
__________________
Senast redigerad av F.Underwood 2015-07-23 kl. 16:56.
2015-07-23, 20:19
  #10996
Medlem
Yarosh har gjort ett intressant uttalande.

Citat:
"The Right Sector has not been and is not in favor of Ukraine joining the EU. We believe that Ukraine ought to be a subject, not an object, of geopolitics. We are in favor of Ukraine's non-aligned status. Like the Donbass miners, we are against NATO bases in Ukraine, which means we are against Ukraine's NATO membership. We are talking both to people who favor the EU and those who desire an alliance with Russia. I'd like to emphasize: we are in favor of Ukraine's non-aligned status," Yarosh said on TV channel Ukraine.

Yarosh also said that the Right Sector will not march on Donetsk. "Donbass is our own, Ukrainian land, therefore I am counting on normal relations with people who live there. I have no problem entering into a dialogue with the miners, I myself come from the Dnepropetrovsk Region. It's not all cut and dried in the Donetsk Region. These very miners in 1989-1990 played an important role ensuring USSR fell apart and Ukraine became an independent country," Yarosh argued.

DPR head Aleksandr Zakharchenko then spoke about Yarosh with respect, praising him for daring to confront the Poroshenko regime. The left-wing Prizrak Brigade of the LPR have more than once called on the volunteer battalions to stop the internecine war and march on Kiev together in order to overthrow the oligarch junta.

http://fortruss.blogspot.se/2015/07/right-sector-changing-sides.html
2015-07-23, 22:51
  #10997
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Den här sidan kan kollas in med: http://www.ibtimes.co.uk/ukraine-pro-russia-separatists-use-battlefield-3-stinger-missiles-accuse-us-weapon-supply-1512215

MRE:s kan ju även fixas t. ex. via denna sida: http://www.amazon.com/Meals-Ready-Genuine-Military-Surplus/dp/B005I5ML0O FREE SHIPPING!
Här har vi mer fina bilder på de ryska terroristernas försök till lögner om amerikanska vapen i Ukraina. Vilket de bara ska skita i för övrigt, Ukraina har rätt att beväpna sig med vapen varhelst ifrån de vill för att bekämpa det imperialistiska ryska anfallskriget mot Ukraina!

https://twitter.com/Mario_Greenly/status/624241100799107072
Citat:
"Tracking Rainer," stenciled onto Putin's fake U.S. MANPADS from PT

Bilden de använt kommer från dataspelet battlefield 3 tydligen.
2015-07-24, 11:29
  #10998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Här har vi mer fina bilder på de ryska terroristernas försök till lögner om amerikanska vapen i Ukraina. Vilket de bara ska skita i för övrigt, Ukraina har rätt att beväpna sig med vapen varhelst ifrån de vill för att bekämpa det imperialistiska ryska anfallskriget mot Ukraina!

https://twitter.com/Mario_Greenly/status/624241100799107072


Bilden de använt kommer från dataspelet battlefield 3 tydligen.
Kanske OT men snart kommer nog Super Mario att utpekas som skurken av Putin
StollePer Putin verkar ha tappat greppet om verkligheten totalt och tror fortfarande att Ukraina är hans intressesfär där han kan göra vad han vill. Tänk så fel han har.
2015-07-24, 11:32
  #10999
Medlem
rex144s avatar
Ukraina ska nu anlita engelska tullare, eftersom Ukraina förlorar miljarder i uteblivna skatter,
den senaste skjutningen med den högra sektorn handlade om cigarettsmuggling i stor skala,

ett engelskt företag får uppdraget att ta hand om tullen, korruptionen är enorm,

här en liten historia om hur det kan gå till


en lyxbil stannar vid gränsen, föraren går ur bilen och öppnar bakluckan för att underlätta kontroll
-
en ukrainsk tulltjänsteman kommer fram och ställer de obligatorika frågår: har ni vapen, narkotika, utländsk valuta ?

föraren utan att svara öppnar en stor väska med ett tiotal nya kalasnjikov, sedan öppnar han en väska med påsar med vit pulver och en väska med dollarsedlar

tulltjänstemannen är chockad och blir blek i ansiktet,
och frågar:
- "är det dina saker?"

-föraren svarar , "Nej, det är dina... mina ligger i en lastbil därborta"
__________________
Senast redigerad av rex144 2015-07-24 kl. 11:34.
2015-07-24, 17:06
  #11000
Medlem
http://www.svd.se/aaron-korewa-vilka-kan-kreml-lita-pa-i-eu/om/sakerhetsradet
En nykter och verklighetsförankrad bild av läget i Ukraina och Ryssland. Visst, alla vet ju att det är så men att agera mer kraftfullt mot despoten i Kreml innan hans maktambitioner övergår i ren Schizofreni är nog tyvärr av nöden tvunget. Europas säkerhet förbättras ju inte av en undfallande politik mot Kreml, däremot får vi inte falla i fällan och bete oss som busarna i just Kreml. Ukrainakrisen är ju ett test om Putin lyckas infiltrera extremgrupperingar inom EU eller om EU:s försiktiga politik är segraren i längden. Ukrainas sak är vår, storvulna ord javisst men ord som kanske ändå är avgörande för vår framtid. Ryssen klarar vi oss ju utan.
2015-07-24, 17:36
  #11001
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
http://www.svd.se/aaron-korewa-vilka-kan-kreml-lita-pa-i-eu/om/sakerhetsradet
En nykter och verklighetsförankrad bild av läget i Ukraina och Ryssland. Visst, alla vet ju att det är så men att agera mer kraftfullt mot despoten i Kreml innan hans maktambitioner övergår i ren Schizofreni är nog tyvärr av nöden tvunget. Europas säkerhet förbättras ju inte av en undfallande politik mot Kreml, däremot får vi inte falla i fällan och bete oss som busarna i just Kreml. Ukrainakrisen är ju ett test om Putin lyckas infiltrera extremgrupperingar inom EU eller om EU:s försiktiga politik är segraren i längden. Ukrainas sak är vår, storvulna ord javisst men ord som kanske ändå är avgörande för vår framtid. Ryssen klarar vi oss ju utan.

Jag vill bara göra ett förtydligande. Korewa, som är en del av svensk vänstermedia som i ren slentrian försöker utmåla Sannfinnländarna som Finlands SD (fast det är ett missnöjesparti med grund i landsbygden), skrev att Sannfinländarna "ofta" pratat mot sanktioner och länkar till en artikel som är ungefär ett år gammal. Sannf. är helt eniga med EU's sanktionslinje och många ledande sannfinländare vill ha mer och hårdare politiska och ekonomiska sanktioner.
Själv förespråkar jag ett anfall med kemiska vapen, bums.
2015-07-24, 19:39
  #11002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jag vill bara göra ett förtydligande. Korewa, som är en del av svensk vänstermedia som i ren slentrian försöker utmåla Sannfinnländarna som Finlands SD (fast det är ett missnöjesparti med grund i landsbygden), skrev att Sannfinländarna "ofta" pratat mot sanktioner och länkar till en artikel som är ungefär ett år gammal. Sannf. är helt eniga med EU's sanktionslinje och många ledande sannfinländare vill ha mer och hårdare politiska och ekonomiska sanktioner.
Själv förespråkar jag ett anfall med kemiska vapen, bums.
Okej men om det är vänstermedia som förmedlar denna bild av konflikten så är det ju snart bara politiska extremhögerpartier (till höger om SD och liknande partier) som har Putins gunst och dyrkar marken han går på. Men alla partier som motarbetar EU som Union krattar ju manegen för Putin.
Ett Ukraina inom EU skulle vara enormt betydelsefullt för stabilitet och fred. Absurd ohämmad nationalism har ju dessutom nackdelen att den ofta slutar i konflikter länder emellan eller rent av krig eftersom man i regel uppfinner en syndare för tillståndet i nationen så att säga, typ Ryssland. Därför är det viktigt att Ukrainas nuvarande regering får visa vad den går för utan inre oroligheter i landet.
2015-07-24, 23:40
  #11003
Medlem
Efter mötet i Minsk, vill Poroshenlo dra tillbaka sina styrkor.

Citat:
Ukrainian President Petro Poroshenko has instructed his representatives in the Contact Group on the Ukrainian crisis resolution to sign an agreement on a 30-km buffer zone in Donbas, he said on Wednesday during a visit to the Luhansk region in the country’s southeast.

"I have instructed our representatives to sign with the OSCE and Russia, which is member [of the Contact Group] an agreement that will guarantee a 30-km buffer zone in the contact zone - to withdraw tanks, artillery and rid Severodonetsk, Lisichansk, Popasnaya of cannonades," he said.

According to Poroshenko, the sides "reached these agreements" in the Belarusian capital Minsk on Tuesday. The Ukrainian president said he hoped that "the weapons withdrawal under the OSCE control will begin in several days."

On July 18, the self-proclaimed Donetsk and Luhansk people’s republics (DPR and LPR) announced their plans to unilaterally withdraw heavy weaponry from the contact line.

http://en.voicesevas.ru/news/6647-poroshenko-orders-signing-agreement-on-30-km-buffer-zone-in-donbas.html
2015-07-24, 23:43
  #11004
Medlem
Tyskland verkar bidra med pengar för att bygga upp Donbass efter all förstörelse.

Citat:
The restoration of water supplying facilities in the self-proclaimed Lugansk People’s Republic which were damaged in shelling by Kiev forces may be funded by Germany, Vladislav Deinego, LPR representative to the contact group, said.

"We made a list of water supplying facilities related to the Western filter plant which will be restored. The money allocated by Germany could be used to partially restore the facilities and resume water supply to several towns of the LPR and DPR [self-proclaimed Donetsk People’s Republic]," Deinego pointed out.

He also said that the initiative has been supported by representatives of the OSCE Special Monitoring Mission.

http://en.voicesevas.ru/news/6662-germany-to-give-money-to-partially-restore-donbass-infrastructure.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in