Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Skit i språket😄Det som stör mig är det enl mig sent sms, 1 kollega lämnade ca kl 17.45, de andra ca kl 18.10 för att hinna buss med avgång kl 18.20... Vad dröjde ensamt BO kvar på kuslig plats, stölder hade begåtts o stirrande byggares ögon... Har man 4 mil på moped att besegra vill de flesta hem fort, jag köper varken mobilladdning, kissnödighet m.m... Min fasta övertygelse är att MGM uppehöll... El tror du MGM rullade tummarna till sms till nära o kära var skickat?
Om Lisa sms:ar vid 18:23 innan gärningspersonen slår till så lär han knappast ha väntat på henne, det var oplanerat, helt övertygad om det. Kollegorna gav sig av ungefär en kvart tidigare vad jag förstår, varför slog han inte till direkt när kollegorna gav sig av i så fall?
Vän av ordning säger kanske att det inte var läge att slå till direkt, trafik eller folk runtomkring gjorde det omöjligt. Okej, det kan inte ha kommit som en överraskning i så fall, den häktade kände förmodligen till hur trafiksituationen brukade vara kring caféet, varför ens ta risken att genomföra det han gjorde just där och då?
Jag tror att det är rimligare att gärningspersonen råkade korsa Lisas väg, en vardagshändelse och att tillfället gjorde tjuven så att säga.