2015-07-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, det är rimligt att hon hade bekanta även i Blomberg, med anknytning till ladan.
Då borde de bekanta sett MGM😄
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon hade nog tömt blåsan innan hon skulle företa en mopedfärd på 4 mil.

Kanske det
Men oavsett, det kommer kanske inga mängder om man tömt innan, men trots det, så töms det mesta, även #2.
Om det hänt i en bil så lär hon ha fällt en del tårar och spottat och haft sig i panik också.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hon hade nog tömt blåsan innan hon skulle företa en mopedfärd på 4 mil.

Ja, det är en typisk tjejgrej. Vi kissar ofta "för säkerhets skull".
2015-07-22, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Skit i språket😄Det som stör mig är det enl mig sent sms, 1 kollega lämnade ca kl 17.45, de andra ca kl 18.10 för att hinna buss med avgång kl 18.20... Vad dröjde ensamt BO kvar på kuslig plats, stölder hade begåtts o stirrande byggares ögon... Har man 4 mil på moped att besegra vill de flesta hem fort, jag köper varken mobilladdning, kissnödighet m.m... Min fasta övertygelse är att MGM uppehöll... El tror du MGM rullade tummarna till sms till nära o kära var skickat?

Om Lisa sms:ar vid 18:23 innan gärningspersonen slår till så lär han knappast ha väntat på henne, det var oplanerat, helt övertygad om det. Kollegorna gav sig av ungefär en kvart tidigare vad jag förstår, varför slog han inte till direkt när kollegorna gav sig av i så fall?

Vän av ordning säger kanske att det inte var läge att slå till direkt, trafik eller folk runtomkring gjorde det omöjligt. Okej, det kan inte ha kommit som en överraskning i så fall, den häktade kände förmodligen till hur trafiksituationen brukade vara kring caféet, varför ens ta risken att genomföra det han gjorde just där och då?

Jag tror att det är rimligare att gärningspersonen råkade korsa Lisas väg, en vardagshändelse och att tillfället gjorde tjuven så att säga.
2015-07-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Så här med facit i efterhand, funderar jag på följande uttalande från polisen. Är det statistik de bygger på tro?

- Vi gör under dagen en kompletterande undersökning på en radie på 300 meter kring mopeden. Är hon i området så finns hon inom denna radie. I annat fall befarar vi att hon kan vara långt borta.

Kan du skicka källa på det där?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då borde de bekanta sett MGM😄
Inte om han satt hemma och drack kaffe, det är för långt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns så klart alternativet att hon kollade Facebook, mail o dyl. Tiden kan fort gå vid såna stunder vet jag av egen erfarenhet. Men GM kan så klart ha stått och pratat med henne bredvid mopeden eller i närheten av cafeets innan smse kom. Pratat om vädret eller bett om hjälp - invaggat henne i falsk säkerhet. Att han pratar med henne utomhus känns inte otroligt. Däremot att hon sätter sig i bilen frivilligt känns svårare att förklara. Han kan så klart ha dykt upp just då hon smsat och tagit tillfället i akt att röva bort henne. Som jag nämnde tidigare i trpden blev en ung tjej i USA bortrövad framför sitt hem efter att hon kommit hem med bilen och skulle kliva ur den och hämta posten. Hennes pappa såg henne komma och när han tittade bort slog mördaren till och tog henne på hennes tomt, förde bort henne och dödade henne. Tillfället gör tjuven och mördaren.
Vem har sagt att hen satte sig i en bil frivilligt?
2015-07-22, 21:21
Medlem
PeterNosters avatar
Varför kan inte FP vara BP?
In i bilen, direkt till FP som blir BP.
2015-07-22, 21:22
Medlem
Citat:

För att hon dog på vägen till FP som var tänkt att bli BP?
2015-07-22, 21:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Därför att polisen har sagt att FP inte är BP.
2015-07-22, 21:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men MGM kan ju inte svenska. Hur kunde han säkert veta vad hon skrev?

Det kan ju t o m vara så att hon fick med något i detta SMS som alarmerade pappa. Vi vet ju inte till 100procent vad det egentligen stod i meddelandet. Och då agerade pappa!
2015-07-22, 21:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vem har sagt att hen satte sig i en bil frivilligt?

Det har under kvällen skrivits flera noveller/teorier om hur hon självmant klivit in i bilen, suttit och laddat mobilen och pratat med NGM och haft det bra i värmen. Jag har svårt att tro på det scenariot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in