2015-07-21, 22:52
Medlem
S.Kandals avatar
Det brukar, eller åtminstone har det hänt tidigare, att spännande resultat läckt ut i förväg till partirepresentanter. Dvs om sd går om m eller s eller rentav båda borde det kanske börjat viskas i flödet kan man anta. Detta såklart om det nu redovisas någon ou inom kort.

Börjar bli lite otålig, ingen som märkt/hört något?
2015-07-21, 23:05
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det brukar, eller åtminstone har det hänt tidigare, att spännande resultat läckt ut i förväg till partirepresentanter. Dvs om sd går om m eller s eller rentav båda borde det kanske börjat viskas i flödet kan man anta. Detta såklart om det nu redovisas någon ou inom kort.

Börjar bli lite otålig, ingen som märkt/hört något?

En äkta S.Kandal m a o?
2015-07-21, 23:15
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

En äkta S.Kandal m a o?

Haha, nja någon direkt skandal är det ju inte. Antar att de/den media som ev äger ou ibland vill ha kommentarer från representanter till kommande artikel/inslag varför de ibland lyfter på locket lite tidigare för vissa.
2015-07-21, 23:22
Medlem
Kan man kanske hoppas på att nyheter idag väljer att starta sitt samarbete med sentio vid en extraordinär tidpunkt? Kanske just den mätningen där SD blir näst största parti eller ännu bättre...
2015-07-21, 23:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Kan man kanske hoppas på att nyheter idag väljer att starta sitt samarbete med sentio vid en extraordinär tidpunkt? Kanske just den mätningen där SD blir näst största parti eller ännu bättre...
Det har du ju rätt i. För maximal goodwill för NiD så kan man ju anta att det är rekordsiffror.
2015-07-21, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Tror att Sentio slutar på 21,7 % för SD nästa gång.

Motivering : det har gått spikrakt uppöver för SD sen valet, en liten andhämtning bör komma.., innan nästa "uppvaknande" för folk som tidigare trott på 7k.

Men det har gått sanslöst snabbt de sista 6 månaderna.., spännande tider.
2015-07-21, 23:29
Bannlyst
Jag personligen tror att SD:s barnpolitik som man presenterade under almedalsveckan definitivt kommer synas i OU framöver. När ett parti lägger fram en politik ämnad att förbättra tillvaron och möjligheterna för våra barn på ett så ärligt och pragmatiskt sätt som SD gjorde kan jag lova att det ger utslag i sympatierna. Jag som själv är småbarnsförälder kan intyga hur varmt andra föräldrar just nu pratar om deras barnpolitik. Nu menar jag folk som jag alltid har uppfattat vara vänstermänniskor och som från ingenstans plötsligt passionerat delger sitt stöd för SD helt öppet tack vare den "barnsliga" politiken. Kan ni tänka er de enorma dämningar som brister när merparten av de svenska föräldrarna har insett att Sverigedemokraternas barnpolitik på alla sätt är överlägsen de övriga partiernas!? Vid det här laget har SD ett gigantisk "street cred" och jag skulle bli förvånad om något institut visar en tillbakagång. Demoskop gav en liten hint till vad som kommer komma. Detta är min fulla övertygelse och jag är tacksam över att få leva i en tid då jag får se en folkrörelse av detta slag blomma upp. Gräsrötterna har vuxit sig till starka stammar i en stor skog!
2015-07-21, 23:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Bara att vara tydlig med att det inte skall bli fler tvångs-pappamånader räcker nog långt för att kamma hem ett par procentenheter i opinionen.
2015-07-21, 23:54
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att Sentio slutar på 21,7 % för SD nästa gång.

Motivering : det har gått spikrakt uppöver för SD sen valet, en liten andhämtning bör komma.., innan nästa "uppvaknande" för folk som tidigare trott på 7k.

Men det har gått sanslöst snabbt de sista 6 månaderna.., spännande tider.

Jag tror att du har fel.

Trenden är att SD ökar under juli, augusti, september. Detta pga invandrarnas beteenden försämras analogt med finare väder.
2015-07-22, 00:09
Medlem
Jag tror också runt 21%. En liten nedgång sedan förra månadens stora uppgång.
Intressant också om KD kan lyckats ta några procent på bekostnad av bla Moderaterna efter Ebbas tal i Almedalen.
2015-07-22, 00:23
Medlem
Nivovics avatar
Det skulle inte förvåna mig om SD slår rekord igen! Att de blir största parti i denna OU är heller ingen omöjlighet.
Jag tror att JÅ:s tal i Almedalen har gjort sitt. Svenskan har kunnat slappna av i sommar och tänkt över de faktiska problemen Sverige står inför, kombinerat med JÅ:s tal har de fått nog och bestämt sig för att rösta "sverigevänligt".

Minst en procentenhetsökning i kommande Sentio-undersökning.
Jag är dock ny inom detta område, så jag kan förstås ha fel. Så det skulle vara kul att höra vad ni andra tycker och tänker.
2015-07-22, 00:23
Medlem
Förr eller senare kommer en nedgång. Eller iallafall plana av. Troligen ett antal månader där det går lite ner och lite upp.
För det är en löjligt snabb takt SD har växt. Självklart håller det inte.

Personligen tycker jag ännu mer uppgång känns orealistisk. Att 1 av 4 skulle rösta SD just nu, Njaaaa. Önskar det var så men känns för snabbt bara. År 2017 kanske, men nu vette fan.

Tror på mellan 18-21% upp och ner hos Sentio resten av året.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in