Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Du gör ju skäl för din avatar i alla fall.
Jag pratar om ren sannolikhet. Att plötsliga bestämma träff med en random spritfabriksägare hör väl till de mer stolliga teorierna på länge. Men det lär väl fortsätta så (dessa oändliga spekulationer) tills vi vet mera och dom i målet fallit.
Att hon tömde en flaska whisky i månaden må vara hänt, då är hon ganska unik i sitt slag vågar jag påstå. Men ingenting är omöjligt, som Gunde säger.

Vi vet inte om den häktade är en random spritförsäljare som Lisa fick kontakt med söndag kväll, inget talar emot att Lisa har haft kontakt med den häktade i ett tidigare skede.
Sannolikt kände Lisa till den häktade då Lisas kollegor har vittnat om att bröderna har stirrat på tjejerna, inte orimligt att den häktade har gjort ett spontant besök på caféet vid något tillfälle, en bekantskap mellan offer och gärningsperson kan knappast uteslutas mot bakgrund av det här.
Jag resonerar i termer av vad som kan vara möjligt, det är mest du som spekulerar tycker jag. Jag anser att du är kategorisk och fördomsfull i ditt sätt att avfärda det ena och det andra.