2015-07-20, 17:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är ett kulturellt problem. Det handlar om kvinnosynen i muslimska länder.

Ja det kan jag delvis hålla med dig om. Kvinnosynen är något eller mycket rubbad lite här och där runt om i vår värld.
Citera
2015-07-20, 17:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det kan jag delvis hålla med dig om. Kvinnosynen är något eller mycket rubbad lite här och där runt om i vår värld.

Så då håller du även med om att det här är i första hand ett kulturellt problem?
Citera
2015-07-20, 17:10
Medlem
Grankulas avatar
Finns det någon person med hipster namn som man inte tänker "var tyst bara.." åt ?
Citera
2015-07-20, 17:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Så då håller du även med om att det här är i första hand ett kulturellt problem?
Nja det vill jag nog inte skriva under på men kan lugnt se att Svenska män är mer vana att se oss kvinnor som de kvinnor vi är och blir ej stumma eller paraplyserade vid anblicken av en kvinna i bikini.
Tacksam för det. Måste ge våra Svenska män beröm för detta. Men även berömma den svenska kvinnan som envist fått detta att verka i Sverige.
I andra kulturer så agerar också kvinnor annorlunda och ser på sin kropp på ibland ett mer avslappnat sätt än oss Svenska kvinnor och ibland tvärtom, ser sig själva ur en mans perspektiv.
Nakenhet i vissa kulturer är helt naturligt och i vissa helt tabu.
Citera
2015-07-20, 17:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nja det vill jag nog inte skriva under på men kan lugnt se att Svenska män är mer vana att se oss kvinnor som de kvinnor vi är och blir ej stumma eller paraplyserade vid anblicken av en kvinna i bikini.
Tacksam för det. Måste ge våra Svenska män beröm för detta. Men även berömma den svenska kvinnan som envist fått detta att verka i Sverige.
I andra kulturer så agerar också kvinnor annorlunda och ser på sin kropp på ibland ett mer avslappnat sätt än oss Svenska kvinnor och ibland tvärtom, ser sig själva ur en mans perspektiv.
Nakenhet i vissa kulturer är helt naturligt och i vissa helt tabu.

Därför är det väldigt olyckligt att den sexnegativa feminismen i Sverige håller på att göra nakna kvinnokroppar tabu igen...
Citera
2015-07-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Det ska bli intressant att i framtiden skåda PK-syntax-errorn när kvinnor ställs emot blattar. Antagligen kommer man välja att försöka skuldbelägga "män" så länge som möjligt men när det uppdagas mer och mer vilka sorts "män" som beter sig illa kommer det bli en intressant debatt.

Politiker tar det parti som genererar flest röster. Snart har vi så många röstberättigade blattar här som går på bidrag att sossarna får egen majoritet. Då kan man även börja vaska ut den svenska kvinnan, så som man har gjort med den svenska mannen ett tag nu.

Jag tror i framtiden alltså redan inne vid 2020 så kommer det vara rätt annorlunda ifrån vad det är nu. Atmosfären kommer vara mycket mer officiell och mer otrygg samt främmande.

Egentligen det flesta kvinnor idag vet redan vilka typer av män det handlar om men väljer att inte nämna deras bakgrund för det känns "oviktigt", utan det handlar om män ändå. Men sanningen är den att det är stor skillnad på män ifrån en nordisk kultur och män ifrån en mer "östlig" kultur.

Jag bor i en medelstor stad där 30% består av invandrare så jag vet inte vad för erfarenheter det finns på andra håll och badhus/badplatser i Sverige. Men här är det i princip alltid invandrare som står för det mesta.
Citera
2015-07-20, 17:48
Medlem
Jag är inte typen som känner mig otrygg, förmodligen för att jag annars ständigt rör mig i svensk kultur, ja, eller det som är kvar av den. Jag blir fullständigt rasande.

Ingen annan stans är det för mig så tydligt att vårt samhälle har gått käpprätt åt helvete, att vi har blivit invaderade av äckliga grobianer.

På 70- och 80-talet var jag mycket på badet. Det var sunt. Som barn tog mamma och pappa med mig. Från tio års ålder var jag där med jämnåriga, och det skulle aldrig ha fallit mig in att öht fundera över huruvida jag kunde gå dit ensam eller inte.
Det var också ett naturligt och trevligt ställe att träffa det motsatta könet. Ingenting man tänkte på då, men alkohol var ju inte inblandat och det nämns ju ibland nu, att det inte finns så många aktiviteter där alkohol inte är inblandat i sådana situationer.

År 2000 är jag tillbaka på "mitt" bad igen, Eriksdalsbadet, och det är vidrigt. Trots att jag hela tiden är upptagen med att se till mina barn, 1 och 3 år gamla, söner vilket är tur för dom får jag senare erfara, är icke-svenska män på mig som iglar. Det enda de i princip inte gör är att runka helt öppet. Fy faan, hur vidrigt ska det då inte kännas att vara ung tjej.
Och återigen tänker jag, som vi svenskar om och om igen tänker, att vidrigare än såhär kan dom ju omöjligt vara. Men det kan dom. Alltid.
Några år senare inser jag att de också är vidriga mot småflickor. Allt av kvinnokön helt enkelt.

Förr var badvakternas uppgift att rycka in om en drunkningsolycka var i antågande, och jag kände lättnad när jag såg att vakten var mellan tre-åringen och en djup bassäng när barnet var på väg dit i full fart.
Så jag bedrog mig. Vakten ryckte in eftersom det var förbjudet att vara naken. För en tre-åring, på ett bad, för att hans mamma inte omedelbart hade satt på honom byxor efter att ha tagit av de blöta badbyxorna.
--Det är en nödvändig regel eftersom det kan finnas pedofiler.

Pedofiler. Hela badet är nerlusat med vidriga män och vaktens uppgift är att vara orolig för pedofiler.

Den svenske mannen har en pappa-roll, inte en betäckar-roll.
En svensk man förstår att det är smidigast för mig att byta om lite snabbt med hjälp av en handduk när jag har två små barn med mig istället för att gå iväg flera hundra meter och göra det i ett omklädningsrum.
En svensk man tror inte att jag byter om lite snabbt med hjälp av en handduk för att ge honom en sexuell upplevelse.

För de icke-svenska männen spelar det heller inte någon roll ifall deras fru och familj är med dom, dom så gott som runkar lika öppet för det.
Det som verkar spela roll är om jag som kvinna tillhör en annan man.
Många är de gånger jag ställt mig nära en svensk mans handduk och bytt om lite snabbt, viskandes i mungipan
--Är det okey att jag står här?

Så tyvärr, det är länge sen vi slutade gå på badhus som vi gjorde.
Det är ingen måtta på hur de har förött vår kultur.
Och dom har slagit mot det som det för dom är självklart att slå, mot kvinnokroppen.

Vi gick till badet nästan varje helg när jag var liten.
Kvinnokroppar i alla dess former och åldrar. Det är knappast en tillfällighet att jag aldrig haft komplex.
Innan puberteten hade jag sett allt, i den mån det nu var så intressant, allt funkade och man såg aldrig kvinnor som skämdes. Så varför skulle just jag skämmas.
Nu lägger kvinnor upp bilder på sig själva och poängterar att de är riktiga, för så här ser riktiga kvinnor ut.
Och det är ju bra, men vi hade redan det, i vår kultur, innan det blev äckligt att gå till badhuset p.g.a alla så gott som öppet runkande män, de icke-svenska männen.

När jag blivit dumpad, när det gått åt helvete på jobbet, ja, allt sånt som också hör livet till, då har jag simmat.
Simmat, så in i helvete.
Och sen har det inte varit så mycket mer med det. Livet går vidare.
Idag går folk i terapi för minsta lilla, för sånt som hör livet till.
Äter psykofarmaka, tröstäter i år, skär sönder sig själva, hatar sig själva, osunt så det förslår.
Istället för att gå och simma.
Återigen, de så gott som öppet runkande männen, de icke-svenska männen.
Citera
2015-07-20, 17:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Därför är det väldigt olyckligt att den sexnegativa feminismen i Sverige håller på att göra nakna kvinnokroppar tabu igen...
Ja så kan det bli. Jag tror att man som kvinna måste tycka om sig själv och sin kropp OCH utan en mans åsikt.
Som kvinna måste man även respektera sig själv och då inte sälja sin kropp som en vara samtidigt som man påstår sig ej vilja vara en vara som skall visas upp.
Kvinnan är ju själv med i spelet så att säga.
Ingen tvingar en kvinna att visa upp sig mer än hon själv.
Jag personligen tycker att den vackraste kvinnan som finns är en kvinna som älskar att vara kvinna och som trivs med sin kropp.
Har en väninna från Dominikanska Republiken som är underbart avslappnad med sin kropp och kvinnlighet.Hon vet att hon är en kvinna så att säga och vet också att mannen tycker om det kvinnliga.
Svårt som kvinna kanske att trivas med sig själv. Jag vet inte riktigt vad allt handlar om.
Jag trivs med mig själv som kvinna och lider inte av att mannen gillar min kvinnlighet.
Tänker inte på det ens. Det får vara som det är liksom.
Ingen kan tvinga någon att inte titta på någon. Det gör man med BURKA och sådant.
Det tycker jag är ett sätt också att se en kvinna som ett objekt som måste döljas för andra män.
Vem är då objektet egentligen? Den nakna kvinnan eller den under burkan så att säga. OCH för vem?
Citera
2015-07-20, 17:51
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Sanningen gör ont ibland. Givetvis har media sin skuld i detta. Kvinnor är tyvärr lättare än män att påverka med propaganda. Men att (i synnerhet unga) kvinnor fortsätter på den inslagna och destruktiva vägen, trots att alla fakta sedan lång tid legat på bordet, för alla och envar att ta del av, talar sitt tydliga språk. Man VILL inte förstå. Primitiva drifter är starkare än förstånd och logik. Tyvärr.

Det har i stort sett bara med propaganda att göra. Propaganda på kvinnor är mycket effektivt då kvinnor är otroligt känslobaserade. Ser dom en gråtande negerunge på TV så tar känslorna över i tänkandet helt och hållet på många kvinnor.

Det här med primitiva drifter förstår jag inte riktigt logiken med?

Kvinnor vill ju skaffa barn med män som dom vet kan ge både sig själva och sin avkomma ett dugligt liv. Varför skulle dom då vilja skaffa barn med en neger eller arab? Om det var det du menade dvs?

Att skaffa barn med en neger eller blatte måste ju vara en kvinnas värsta mardröm snarare då det blir bidrag och den enda solsemester dom får är på sin egen balkong med ett par gråtande neger/blatteungar bredvid sig.
Citera
2015-07-20, 18:01
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
Ja, fast å andra sidan har ju Svenska folket röstat för mångkultur och allt vad det innebär. Det är bara att finna sig i detta tills det blir ändring. Blir de inte det har minderåriga tjejer som blir jagade av en flock med apor enbart sina föräldrar att skylla.

Precis och särskilt kvinnor har röstat för mer mångkultur.Att gnälla nu är 20år försent och som sagt, skiter man i fläkten så stänker det på en själv.
Citera
2015-07-20, 18:12
Medlem
Ajlavjos avatar
Pretantiösa töntsvennar ska fan inte gnälla när de får vad de röstat för.

I många delar av välrden är det socialt accepterat att våldta och trackassera lättkädda kvinnor eller kvinnor utan manligt sälskap. I vissa delar av Afrika steglar man unga kvinnors bröst så de ska bli fulare och minska sannolikheten för våldäkt, osv. Att man som generisk aningslös "berest" kan gå runt lättklädd på stränderna som turist i dessa läner är tack vare hotellvakter och inställningen bland lokalborna att kvinnan är någon annans problem att uppfostra. Som bekant får dessa människor pass av staten och försörjs sedan av svenska män till döddagar. Bara för egofeminsiterna att finna sig i eller bli rasister

Man bör se det så här:
Kvinnor som badar bland drägg har sig själva att skylla, särskilt om de inte har manligt sälskap.

I mer civiliserade länder (tex Balkan) bestraffas dräggbeteende av män i omgivningen, men det görs inte i Sverige av historiska skäl av ordnat samhälle. Det är helt enkelt dags för den kasterade svenska töntmannen att växa upp, men det är inte lätt. Om en enskild svensk man skulle konfrontera drägg på en badplats kan han inte vänta sig hjälp om han blir överfallen, något som vore otänkbart i tex Balkan odyl.
Citera
2015-07-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
http://www.expressen.se/nyheter/signe-21-maste-man-stirra-pa-badhusen/

Är det här ett nytt problem? Är det omfattande? Jag kan inte minnas att jag någonsin förföljt tjejer på badhus när jag var yngre. Inte heller brukar jag sitta och dregla över tjejer på stranden de få gånger jag befinner mig där.

Hur uppfattar ni kvinnor situationen i offentliga badmiljöer? Har den förändrats under de senaste åren? Vad är det för typ av personer som orsakar problem? Känner ni er begränsade att vistas på badhus nuförtiden?
Otroligt överdrivet. Män tittar på kvinnor. Kvinnor tittar på män. Sen finns det kanske en liten del män som faktiskt trakasserar kvinnor och beter sig allmänt sliskigt men jag har aldrig sett sådant beteende de gånger jag badat, varken mot mig eller mot andra.
Jag känner mig inte illa till mods alls. Om du känner att någon går över gränsen, prata med badvakterna, säg till, gör något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in