2015-07-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag undrar vad som hänt med mercedesen som hittades några km från kaféet, om den ens är intressant i utredningen.
Det som talar för att den är inblandad må ju vara att bröderna var och handlade någon timme efter försvinnandet, eller?

Den var väl ca3mil bort?!
2015-07-20, 13:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ser fortfarande ingen bindande bevisning.

Reggade du dig här bara för att sitta och trolla dig igenom hela tråden? Du är den mest aktiva i denna tråd, även den som trollar mest. Du verkar inte förstå innebörden, av vad bindande bevisning betyder. Är du i rätt tråd verkligen?
2015-07-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Den var väl ca3mil bort?!

Ah, ja det kanske det var, hittar inte FB-inlägget om det, så min info stämmer nog inte
2015-07-20, 13:59
Medlem
Bastanizs avatar
Vad heter LH föräldrar?
2015-07-20, 14:01
Bannlyst
Citat:
Det står inte att det finns teknisk bevisning på hennes kropp, det kan lika gärna vara på hennes ägodelar, och det kan finnas en förklaring till de.

Jag har kunnat kommentera din intelligens efter många av dina inlägg, men jag avstår till förmån från en hövlig diskussion.

Anette Olsson håller inte med dig.

Citat:
- Han har inte kunnat lämna några förklaringar till detta och av det som har kommit fram hittills förefaller det vara rätt person som är häktad. Samtidigt väntar vi fortfarande på fler analysresultat, säger Anette Olsson.
2015-07-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Ok om dom har en död kropp dvs Lisa Holm och man har en man på sannolika skäl häktad för mord för att man hittat teknisk bevisning från den misstänkte på Lisas kropp. Vem har då dödat Lisa om det inte finns spår från någon annan misstänkt?

Herregud hur dum är du?
Det finns inget tekniskt bevis på Lisas kropp från den misstänkte.
2015-07-20, 14:02
Medlem
Citat:
Det står inte att det finns teknisk bevisning på hennes kropp, det kan lika gärna vara på hennes ägodelar, och det kan finnas en förklaring till de.

Jag har kunnat kommentera din intelligens efter många av dina inlägg, men jag avstår till förmån från en hövlig diskussion.

Fast hon säger ju även att han INTE har kunnat gett några förklaringar till den tekniska bevisning som finns mot honom. Varför kan han inte det tror du?
2015-07-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas polisen tar reda på vilken bil Lisa transporterats till Martorp i!
Och vem som äger den bilen.

Skulle väl ta 2 veckor till ytterligare läste jag innan analyserna av litauerns bil är helt klar. Hoppas spåren finns där så det blir uppklarat, finns dom inte där lär nog den bilen Lisa förflyttades med vara långt borta utomlands och förtstörd eller begraven vid det här laget.
2015-07-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
MGM lär i höst bli tillkallad GM..

Hur vet du att MGM och GM inte är samma person och varför skulle GM be om att få träffa MGM i höst? Tråden blir väldigt lång när det blir en massa oneliners där ingen förklaring ges och man får be om ett förtydligande.
2015-07-20, 14:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Reggade du dig här bara för att sitta och trolla dig igenom hela tråden? Du är den mest aktiva i denna tråd, även den som trollar mest. Du verkar inte förstå innebörden, av vad bindande bevisning betyder. Är du i rätt tråd verkligen?
Ja, jag registerade mig 12 mars bara för att kunna följa Lisas försvinnande 7 juni och hennes dödsfall.

Läs och lär skillnaden mellan bevis och bindande bevis. Åklagaren säger bevis, inte bindade bevis.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis_(juridik)
Citat:
Bevis eller bevisning är i juridiska sammanhang något som används för att styrka (bevisa) ett påstående eller sakförhållande.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/31/193.html
Citat:
[BINDANDE 4.a]
a) till BINDA v., 18 a: öfvertygande, fällande. Man saknade bindande bevis på deras brottslighet.
2015-07-20, 14:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där ordet "eller" är inte helt klockrent. Här kan advokaten rocka loss med sina planteringar. Får hoppas det är bindande till gärningen.

Det återstår ju iofs om advokaten vid en rättegång verkligen skulle våga sig på att påstå något sådant utan att ha någon form av ens indicier som stöder att något sånt skulle ha kunnat hända. Ingen av advokaterna i Vatchareeyafallet vågade ställa sig upp i domstolen och säga rakt ut att en ondskefull planteringsmördare smetat dit blodet i den dömdes bils baklucka. Antagligen för att dom insåg att den sortens foliehattande inte hade varit till gagn för klienten. Istället valde de nån slags halvmesyr med ganska allmänna påståenden om att det inte gick att helt säkert veta hur blodet egentligen kommit dit.

Någon i tråden påstod att det var "mikrofibrer" på offrets kropp som kunde knytas till häktad MGM. Tror inte särskilt mycket på det iofs då det låter som detaljuppgifter ur FUP:en som endast ett ganska litet antal utredare känner till.

Hoppas på kassaskåpssäker bevisning kan man alltid, själv skulle jag inte bli det minsta förvånad om även detta fall kommer att handla mycket om en indiciekedja och en eller par hyggliga men inte klockrena tekniska bevis. Tycker det känns som att det ofta är där man hamnar när det rör sig om spaningsmord.
2015-07-20, 14:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Anette Olsson håller inte med dig.
Det kan finnas en förklaring även om han inte kan ge någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in