Citat:
Ursprungligen postat av
tixe
Jag har ansökt till 300 poäng men är sugen på 400 men det får jag inte eller?
Det står att man måste läsa 400poäng 20poäng/vecka för att få csn bidrag för heltid men samtidigt står det där man ansöker att "# Observera att Vuxenutbildning Stockholm inte behandlar kurser överstigande heltidsstudier (20 poäng/vecka). "
Jag har även en fråga angående betyget. Jag har gått en fri gymnasieskola, behöver jag ladda upp betyget då?
Har även mailat de nu för att vara säker

Du måste läsa 400 poäng för att få fullt csn i 20 veckor, läser du mindre får du 75% i 20 veckor, eller så kan du få 100% i 15v, förutsatt att du läser kurserna på 15v istället för 20.
Citat:
Ursprungligen postat av
Breast
Får man CSN-medel för distansstudier på Komvux även om man har fullgjort grundskola, fullgjort gymnasium och har över 120p från högskola? Har slut på CSN-veckor för högre studier.
Eller säger de "nej" om man redan har full behörighet, även om man på Komvux distans vill läsa något man aldrig tidigare läst (språk)?
Tacksam för svar från någon som vet

Ja, du kan också läsa på grundnivå med csn, dvs högstadienivå; men du kan kolla med csn om du kan
1. få fler veckor för högskolestudier, förmodligen inte doc.
2. fråga om du kan bruka din komvuxveckor/grundskoleveckor för studier på högskolan
Du kan också jobba upp en a-kassa och läsa en termin a-kassa istället för csn.