2015-07-19, 09:42
Medlem
Om litauerna nu inte har mördat lisas holm o dom nu är oskyldiga hur kommer de sig att dom inte överklagade från första början då ???det hade man ju gjort om man är oskyldig eller ????
2015-07-19, 09:47
Medlem
Dom kan du gått o käkat den pzzAN MEDDANS DOM HAR HENNE I BILEN MÖRDAD .. bara för att kunna ha ett motiv sen till varför dom är oskyldiga kanske .....
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hahah vilken naiv stackare! De har köpt pizza någon timme efter och måste därför vara oskyldiga enligt den naive lille stackaren.
Empatilösa människor fungerar inte som gemene man, det finns känslokalla empatilösa människor, det finns människor med ett stört inre, det finns människor som inte har några spärrar.
Öststatare och just litauer har gjort sig skyldiga till mycket råa mord i Sverige flera gånger tidigare.
I Litauen begås ca: 10 ggr fler mord per capita jämfört i Sverige, de har alltså en våldsbrottslighet skyhögt högre jämfört den vi svenskar har.
I det fall de hade köpt korv med bröd hade de då kunnat vara skyldiga?
2015-07-19, 09:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becca1990
Om litauerna nu inte har mördat lisas holm o dom nu är oskyldiga hur kommer de sig att dom inte överklagade från första början då ???det hade man ju gjort om man är oskyldig eller ????
De överklagade så långt det gick.
2015-07-19, 09:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
De menar att de identifierat barnet och sedan har även föräldrarna gjort det.

17 år - förvisso minderårig men tjej, ung kvinna alternativt tonåring känns mer rätt som ordval för min del?

Polisen identifierar Lisa och föräldrarna underrättas säger presstalespersonen i radio.
2015-07-19, 10:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becca1990
Dom kan du gått o käkat den pzzAN MEDDANS DOM HAR HENNE I BILEN MÖRDAD .. bara för att kunna ha ett motiv sen till varför dom är oskyldiga kanske .....

Eller så köpte de pizza av den enkla anledningen att de var hungriga, varför konstra till det?

Ett besök i Källby en timme efter försvinnandet ger inget alibi såvida det inte finns omständigheter som talar för att det som har hänt med Lisa har tagit mer än en timme och måste ha skett direkt efter försvinnandet kring 18:30.
2015-07-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
På en timme hinner man definitivt strypa en tonårsflicka, strö prylar och köra kroppen en kort sträcka.
Uppenbarligen måste också polisen tro att rätt person sitter häktad då rubriceringen är sannolika skäl.
Vad har en patetisk hobbydeckare som du som inte har någon kännedom eller insyn begripit som inte polisen förstår? Stolle!!!

Ja på en timme hinner man säkert det. Det "stollen" menar är att det inte verkar sannolikt. Sture Ragnar Bergwall var också häktad på sannolika skäl så även om din tilltro till rättsväsendet är beundransvärd så är den också naiv.
2015-07-19, 10:05
Medlem
Att de var och köpte pizza den aktuella tiden bör rimligen inte säga så mycket. De kan ha haft kroppen i bilen.

Många frågar hur de i sådana fall hann, jag skulle påstå att på en timme hinner man ganska mycket. Sen att ingen har sett något gör att en timme är en evighet vill jag påstå där man skulle hinna mörda både en och två personer.

Så att en eller två av bröderna kan ha mördat Lisa och sen åkt för att köpa pizza ser jag inte som en omöjlighet.
2015-07-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Att de var och köpte pizza den aktuella tiden bör rimligen inte säga så mycket. De kan ha haft kroppen i bilen.

Många frågar hur de i sådana fall hann, jag skulle påstå att på en timme hinner man ganska mycket. Sen att ingen har sett något gör att en timme är en evighet vill jag påstå där man skulle hinna mörda både en och två personer.

Så att en eller två av bröderna kan ha mördat Lisa och sen åkt för att köpa pizza ser jag inte som en omöjlighet.

Nej det är ingen omöjlighet om man utgår ifrån att de är skyldiga. Om de köpt "bröder-plast-masker" innan hade de också hunnit ringt och skickat några kompisar iklädda dessa till affären. På en timme hade de också kunnat slå en hel massa friidrottsrekord. Ja de hade hunnit hitta på en massa saker. Frågan är vad som är mest sannolikt att de gjort?
2015-07-19, 10:17
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Nej det är ingen omöjlighet om man utgår ifrån att de är skyldiga. Om de köpt "bröder-plast-masker" innan hade de också hunnit ringt och skickat några kompisar iklädda dessa till affären. På en timme hade de också kunnat slå en hel massa friidrottsrekord. Ja de hade hunnit hitta på en massa saker. Frågan är vad som är mest sannolikt att de gjort?
Den ene brodern sitter häktad på sannolika skäl av de som har mer info än dig och jämfört allmänheten i stort.
Vad är då mest sannolikt, att tro på hobbydetektiver på FB utan info? Pucko!!!
2015-07-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hur kunde han ensam dyka upp från ingenstans,få in henne i framsätet,binda henne (!?) köra bilen med en hand och med den andra ta av henne ena skon och kasta ut genom fönstret,ta fram hennes mobil,ta ut mobilen ur skalet och kasta ut,därefter slå sönder mobilen och kasta ut,därefter hjälmen, allt medan han åker i riktning mot sin bostad (!) där hans bror och fru befinner sig. LH måste också hinnas med att dödas och det finns inga spår efter det. Kör förbi bostaden och till Martorp och stänger in henne i ett skåp.Sedan måste han på något sätt tvätta sig,åka hem och hämta sin bror och därefter åka till affären.Allt på 50-60 minuter!
Det måste finna MINST två GM och vara välplanerat.

Att dyka upp vid ett kafé är ingen större prestation, resten av händelseförloppet har du hittat på själv. Så varför inte lägga till fler händelser? T.ex. hur kunde han hinna med att vaxa bilen, lägga om taket samt klippa gräset innan de hämtade pizzorna? Det är ju omöjligt. De måste varit minst fem personer.
2015-07-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag har spekulerat tidigare om att för varje dag som går så tror jag mindre på att det är någon av bröderna som mördat Lisa, särskilt den äldre då han suttit häktad längst utan att (antagligen) erkänt dådet.

Dock tror jag nu när lite nytt kommit fram (via media etc, men ändå) att den äldre brodern är körd. Polisen har nog något bra mot honom och jag tänker lite på marina-mördaren.

Han blev friad två gånger dock sket det sig den tredje gången han åtalades. I det fallet så saknades först kropp och mordvapen har jag för mig, senare hittades kroppen men inte mordvapnet men vad han åkte på minns jag inte.

Så jag tror snaran dras åt för den äldre brodern för jag har svårt att tro på att polisen har nada mot honom.

Jag vill minnas att han åkte på ett sms, som han skrivit till sig själv från Marinas mobil,
Det fanns ingen annan än han som kunde ha skrivit sms, vilket han senare förstod och radera sms men polisen återskapade smset

Jag tror som du att polisen säkerligen har rätt man, men tvivel finns dock ändå
Mycket som känns både logiskt men också ologiskt
2015-07-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Även om de inte sett kroppen (som antydits tidigare, man får inte se kroppen förrän efter obduktion som tidigast) så kan man identifiera tillhörigheter etc som fanns på kroppen eller i dess direkta närhet.

Förstår inte denna diskussionen riktigt.

Man får se kroppen och göra en identifiering , har själv gjort en identifiering av min mamma som hittades utomhus och i alla sådana fall där en person dör ensam utomhus och man inte vet vad som hänt görs en obduktion, jag identifierade samma dag och tittade även senare efter obduktionen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in