2015-06-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Finns reseberättelser ifrån Nordkorea i reseforumet. Sök där. Finns en hel del.

Tack!
Citera
2015-06-26, 15:14
Medlem
https://www.adlibris.com/se/bok/kare-ledare-min-flykt-fran-nordkorea-9789113061979

Käre ledare min flykt från Nordkorea

Någon som läst den?
Citera
2015-06-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nordkorea har tydligen funnit botemedlet på i princip alla dödliga sjukdomar. Inte helt otippat vägrar de komma med konkreta bevis.
http://m.huffpost.com/us/entry/7620590

Tänk vad den käre ledaren kan och redan i 11 årsåldern
Senast redigerad av ascheberg 2015-06-26 kl. 15:23.
Citera
2015-06-27, 00:30
Medlem
Hiroshima15s avatar
Bissarrtt.

Sluta nu.
Citera
2015-06-27, 00:37
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Det enligt mig roligaste exemplet på Nordkoreas idioti är myterna om Kim Jong-Il, särskilt hur han presterade bättre i sin första runda golf än någon människa någonsin gjort tidigare. Samtliga hans livvakter bevittnade händelsen, och efteråt så beslutade sig den gode Kim att aldrig någonsin mer spela golf.

Nordkoreanskt nyhetsankare annonserar rakteuppskjutning.

Ovanstående video tänker jag inte ens kommentera. Se och njut.
Citera
2015-06-29, 07:54
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Det enligt mig roligaste exemplet på Nordkoreas idioti är myterna om Kim Jong-Il, särskilt hur han presterade bättre i sin första runda golf än någon människa någonsin gjort tidigare. Samtliga hans livvakter bevittnade händelsen, och efteråt så beslutade sig den gode Kim att aldrig någonsin mer spela golf.

Haha...ja, det var en sån där "Där satt den!" nick av nyhetsuppläsaren på slutet . Undrar för övrigt vad som krävs för att bli nyhetsuppläsare, säkert år av studier och en massa annat vi inte vill veta något om.
Citera
2015-07-03, 13:23
Medlem
OttorWaefres avatar
Uppseendeväckande nyhet som ska bli intressant att följa:

Citat:
En nordkoreansk expert på biokemiska vapen har hoppat av till Finland, rapporterar den sydkoreanska nyhetsbyrån Yonhap. Han ska ha information om experiment på människor.

Enligt Yonhap kom den nordkoreanske forskaren till Finland i juni. Han ska ha tagit sig hit via Filippinerna.

Yonhap hänvisar till en anonym källa vid en nordkoreansk människorättsgrupp som kallar avhopparen vid hans efternamn Lee och säger att han är 47 år gammal.

Lee ska ha arbetat vid ett mikrobiologiskt forskningscenter i Chagang-provinsen i norra Nordkorea, nära gränsen mot Kina.

Yonhap uppger att Lee har med sig 15 gigabyte information om experiment på människor. Han ska ha hoppat av för att han var skeptisk till forskningen.

Enligt Yonhaps anonyma källa så ska den nordkoreanske avhopparen vittna om de grymma experimenten inför Europaparlamentet senare i juli.
http://svenska.yle.fi/artikel/2015/07/03/nordkoreansk-forskare-flytt-till-finland
Citera
2015-07-19, 00:21
Medlem
"I helgen är det val till kommuner, stadsdelar och landsting som ska avgöras."
"Politiska analytiker räknar med att Kim kommer utnyttja valet och ersätta många av de som var lojala med hans far med yngre partimedlemmar som är trogna Kim Jong-Uns regim och som genomför hans politik på lokal nivå."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nordkorea-rostar-i-varldens-mest-meningslosa-val/
vad kan det vara för partimedlemmar? Jag har försökt hitta en lista på alla partimedlemmar men inte kammat hem något.
Citera
2015-07-19, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OttorWaefre
Uppseendeväckande nyhet som ska bli intressant att följa:

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/07/03/nordkoreansk-forskare-flytt-till-finland

Nu är nog kommunist Kim allt bra jävla nervös Detta hade nog kommunisten inte förväntat sig så här inpå låssas valet.
Citera
2015-07-19, 09:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
"I helgen är det val till kommuner, stadsdelar och landsting som ska avgöras."
"Politiska analytiker räknar med att Kim kommer utnyttja valet och ersätta många av de som var lojala med hans far med yngre partimedlemmar som är trogna Kim Jong-Uns regim och som genomför hans politik på lokal nivå."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nordkorea-rostar-i-varldens-mest-meningslosa-val/
vad kan det vara för partimedlemmar? Jag har försökt hitta en lista på alla partimedlemmar men inte kammat hem något.

Spelar föga roll då det bara finns ett parti och att inte rösta betraktas som högförräderi, straffet förmodligen avrättning med Haubits.
Citera
2015-07-19, 10:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Haha...ja, det var en sån där "Där satt den!" nick av nyhetsuppläsaren på slutet . Undrar för övrigt vad som krävs för att bli nyhetsuppläsare, säkert år av studier och en massa annat vi inte vill veta något om.

Opartisk och oberoende nordkoreansk media!

Ännu roligare blir det om man översätter den franska textningen till Svenska!
Citera
2015-07-22, 01:43
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen

jag hörde att hon sade flera gånger "god eftermiddag"

det krävs skådespelarutbildning för att läsa nyheter i Nordkorea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in