Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag hävdar att hela spekulationen som sådan bygger på att den talar emot känd information. Hur ska man få ihop logiken i att:
- Yngre bror och/eller hustru lämnar i förhör någon form av information som uppenbart är graverande för den äldre brodern. Detta eftersom advokaten försöker sig på nån form av damage control genom att hävda att deras uppgifter inte är trovärdiga därför att de själva agerar för att bli frisläppta (typ: De pekar falskeligen ut äldre brodern för att skydda sig själva)
Jag funderade som sagt kring faktorer kring det som denne skrev.
Hela teorin om skyddande av brottsling kräver
ett erkännande samt
är beroende av vilken sorts teknisk bevisning det rör sig om. I dagsläget vet vi inte sistnämnda.
Advokaten har inte minsta insyn i förhör med kvinnan och brodern. Hon sitter och gissar likt alla andra. Behöver således inte vara så värst graverande information: de kan likaväl ha svarat
ärligt om vad de sysslat med på kvällen och hans berättelse inte sammanfaller med deras.
MGM: - "jag var hemma hela kvällen tills vi skulle åka och köpa pizza."
Hustru+broder: - " Vi var hemma hela kvällen. Vi drack kaffe strax efter 18. MGM var ute kort sväng, men bara högst 15-20 minuter innan köp av pizza."
Skyddande av brottsling ger en kort tidsram.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Samtidigt ska vi alltså ha en okänd typ som är så sjuk och samtidigt iskall att han först har ihjäl en sjuttonårig tjej och sen anlitar utländska gästarbetare som i princip bor ett stenkast från brottsplatsen till att röja (ev. via en bulvan) upp och gömma liket. Vilket de gör i en närbelägen bod.
... Att GM är sjuk råder inga tvivel om. Iskall behöver denne inte vara - däremot bulvanen:
Han anlitar inte de utländska gästarbetarna enligt PM - det gör däremot den person som känner dem väl. Att skydda någon till vilket pris som helst skrev den andre om.
Det finns flertal faktorer som kan påverka människors relationer negativt och skapa mycken galenskap:
Stora pengar-löften-hot-underdånighet-beroendeställning-beundran-makt-stort inflytande-dominans osv.