2015-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Vi kan bekräfta att det skett en skottlossning, säger Kim Hild på polisens ledningscentral.
En man skottskadades och fick åka till sjukhus.
– Han ska ha blivit relativt lindrigt skadad inledningsvis, även om det alltid är allvarligt med skottskador, säger Calle Persson på polisens ledningscentral.

Citat:
Händelsen inträffade i rondellen vid Kristianstadgatan – Södra Parkgatan. Den skjutne mannen tog sig till sjukhus med personbil.

http://www.skd.se/2015/07/18/skottlossning-pa-mollan/
Citera
2015-07-18, 17:13
Medlem
MrBlehs avatar
Sitter just nu på möllan för att se dagens fotbollsmatch.

Vad jag fått höra på puben hör handlar det om en svart som skulle sälja gräs till en kille varpå en arab kom och puttade bort dealern för det var "hans kund"
När den svarta då jiddrar tillbaka så hämtar araben sina kompisar och två pistoler dras fram.

Ingen säker källa. Men det är vad som sägs vara motivet ebligt folk här på möllan
Citera
2015-07-18, 17:18
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Sitter just nu på möllan för att se dagens fotbollsmatch.

Vad jag fått höra på puben hör handlar det om en svart som skulle sälja gräs till en kille varpå en arab kom och puttade bort dealern för det var "hans kund"
När den svarta då jiddrar tillbaka så hämtar araben sina kompisar och två pistoler dras fram.

Ingen säker källa. Men det är vad som sägs vara motivet ebligt folk här på möllan

Det är så det ser ut på den gatan. Förra veckan skyllde Polisen på att de inte visade sig där för att då skulle langarna bara flytta till nåt annat ställe. Malmö och i synnerhet Mällevängen är förlorat.
Citera
2015-07-18, 17:26
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh

det låter som en beskrivning av rivaliserande schimpanser. jag börjar förstå malmöpolisens interna lingo lite bättre nu
Citera
2015-07-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Ni som bor/vistas där - hur ser polisnärvaron ut? Uniformerade såsom civila poliser, finnes dom?

Polisen åker runt i området hela tiden på helgkvällarna, passerar knarkrondellen ofta men gör inget.
Citera
2015-07-18, 18:36
Medlem
sueco2s avatar
Polisen säger sig inte vilja gå hårt fram mot knarkhandeln här och anledningen skall då vara att handeln bara flyttar någon annanstans.

Ändå, i Kvällsposten:
"Skottlossningen inträffade i ett vältrafikerat gångstråk där mängder med människor passerar dygnet runt.

– Det är inte mycket som ska till för att det ska gå fel. Kulan kan gå igenom en människa och studsa mot något och sedan träffa någon annan, till exempel ett barn. Alla skottlossningar är ju dåliga, var de än inträffar, men detta är ett av de sämst valda ställena, säger Calle Persson."

En stilla undran är om de låtit langarreservatet permanentas på rätt ställe?
OK, jag förstår att Möllan med omgivning redan är laglöst område och att det är praktiskt med slöddret samlat inom ett känt område men då kan ju de olika polisenheterna också komma överens om var de vill ha skottlossningarna.
Citera
2015-07-18, 21:31
Medlem
Aftonbladet har bilder på gärningsmannen. Han ser ut att vara arab. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21136387.ab
Citera
2015-07-18, 21:49
Medlem
gnosis50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Aftonbladet har bilder på gärningsmannen. Han ser ut att vara arab. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21136387.ab

hur fan kan du se att han är arab? Det är han säkert men bilden är ju pixlad och tagen på långt avstånd.. Jag förstår inte varför man pixlar en bild på en galen människa som skjuter på allmän plats? Han ska tydligen skyddas men att skydda allmänheten från galna människor är något som varken polis, rättsväsendet, psykiatrin eller politiker tycker är viktigt... Helt horribelt! För övrigt vore det väl bättre att ändra cannabispolitiken i Sverige för att slippa sånt här.. Inte brukar det vara skottlossningar på Christiania? Du handlar av den du vill utan tjafs...
Citera
2015-07-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Varför vågar du inte bo i Malmö?

det drabbar ju fan ingen oskyldig.!
Nu är det väl inte dom mest intelligenta och vanaste skyttarna. I affekt hos denne person kan vem som helst stå i vägen och dom bryr sig förmodligen inte. Bara konstigt att så många utomstående klarar sig.
Citera
2015-07-18, 23:00
Medlem
wizzmans avatar
Citat:

Det här med skottfång är nog int det första dom tänker på är dom ska skjuta varandra, sen är det riccochetter o annat.
Citera
2015-07-18, 23:05
Medlem
Bollregs avatar
Citat:

Jag vet 2 oskyldiga som träffats av förlupna kulor i Malmö. Tror du inte mig kan du ju fråga Charles Limerius vad han tror. (FB) Charles Limerius skjuten till döds i Malmö, Kantatgatan 2012-01-03
Citera
2015-07-18, 23:06
Bannlyst
Citat:

Du måste bo i en skokartong om du tror det.

I Slottsstaden går det runt massa pack till ungdomar numera, ofta mest araber, negrer och liknande men även del svenska trash som drar hit dem till Kronprinsen och Slottsstaden. De muckar bråk med alla. Besök gärna Burger King och Kronprinsens köpcentra, så ser du vilket pack som kommit dit och härjar. När de blir lite äldre kommer de också att delta i skjutningar och knarkuppgörelser, i större omfattning än nu. Tills dess, muckar de bråk med vanligt folk och antastar unga vita tjejer.
Senast redigerad av kostarskjortan 2015-07-18 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in