Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hon sågs gå bakom hörnet. Vilket rattfyllo kör där?

Om man blir påkörd så lämnar man troligen spår av att man blivit det. Antingen bromsspår från bilen, splitter från hjälmen, blod etc. En person tenderar att inte hålla sig intakt vid kollisioner 70km/h+. Även en våldtäktsman skulle nog antingen smitit eller ringt polisen, det var ju ändå en olycka. Finns ju inte en blekaste att någon skulle orka sprida runt Lisas saker för att sedan gömma henne bara för man körde ihjäl henne? ... då drar man bara om man är rädd för att man gjort fel.

Så vi kan nog arkivera den teorin för nu tycker jag, dock inte en omöjlig teori.
2015-07-18, 22:47
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Det är ju svårt att torrrunka till bara en "olycka". Roligare med styckmord, nekrofili och lustmord.

Min teori angående händelsen är att det är en olycka som sedan gått över till ett mord i ren panik. Inget uppsåt, ingen mordisk våldtäkt eller kärleksdrama.
Nåt speciellt som får dig att tro på en olycka?
2015-07-18, 22:47
Medlem
FritzDaCats avatar
Rhona har sagt att det gjordes flera fynd nära den plats där Lisa hittades, strax innan detta skedde.
Hjälmen bör ha varit en av dem, gissar jag.
2015-07-18, 22:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men polisen har ju sagt att allt pekar mot mord för länge sen. Och varför skulle man gömma henne om det bara är en olycka? MGM är ute och kör heltoppad en söndagkväll och kör ihjäl BO och får panik? Ja då får han ju vara så snäll och säga det då isf. För det ena brottet blir det ca 5 år och för det andra så luktar det livstid lång väg.
Det kan tänkas att den som körde på Lisa inte har fått frågan ännu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Om man blir påkörd så lämnar man troligen spår av att man blivit det. Antingen bromsspår från bilen, splitter från hjälmen, blod etc. En person tenderar att inte hålla sig intakt vid kollisioner 70km/h+. Även en våldtäktsman skulle nog antingen smitit eller ringt polisen, det var ju ändå en olycka. Finns ju inte en blekaste att någon skulle orka sprida runt Lisas saker för att sedan gömma henne bara för man körde ihjäl henne? ... då drar man bara om man är rädd för att man gjort fel.
Jag tror inte på olyckteorin heller om hon nu inte blivit överkörd av en skördetröska i skymt läge
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Åtminstone ända tills fredag kväll när Lisa hittades. Efter det har polisen inte sagt ett knyst om hjälmen.
Innan var den högt på prioriteringslistan.
Fast jag tänker att detta blev snabbt till en av de sakerna som bara gärningsmän skulle kunna känna till, och då steg kravet på tystnad. För övrigt får man ge en eloge till hur tysta och effektiva polisen har jobbat i detta ärende. Jag är helt övertygad om att vi mycket snart får läsa att den häktade erkänner delaktighet i flickans försvinnande men inte polisens brottsbeskrivning. Det brukar vara ett säkert tecken på att ett erkännande är mycket nära i antågande. Nu när det börjar bli för mycket som talar emot den häktade brukar de "knäckas". Han tänkte väl att det gör inte så mycket om jag erkänner att jag vet var hjälmen finns, när han sedan rätt snabbt kommer att inse att det påverkar ju egentligen alltihop, dvs enbart de som var inblandade i Lisas försvinnande kan ju rimligen ha kännt till var hjälmen finns. Han har förmodligen bara i förbifarten sagt att han sett en hjälm. Efter att samma frågor ställts 2345 ggr går det inte längre att hålla reda på vad som är en lögn och inte, vad man sagt och inte osv.
2015-07-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nåt speciellt som får dig att tro på en olycka?

Om det vore en olycka så skulle fan GM erkänt just nu, värsta de åker dit för är brott mot griftefriden, vet inte ens om det skulle hålla då de kanske bara flyttat liket. Det är inte värt att sitta i häkte flera veckor för ett sådant "petitessbrott". Helt galen teori.
2015-07-18, 22:50
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl

Så vi kan nog arkivera den teorin för nu tycker jag, dock inte en omöjlig teori.
Dessutom har polisen uttryckligen förklarat att det inte handlade om någon olycka:
"En del svar har kommit från den forensiska undersökningen, men inte allt. Polisen väntar också på det slutgiltiga rättsläkarintyget, säger Lars Johansson på enheten för grov brottslighet i Skaraborg.
- Vi har fått en preliminär obduktionsrapport, säger Lars Johansson som inte vidare vill kommentera innehållet i rapporten. Att Lisa Holm har bragts om livet är dock ställt utom allt tvivel.

Källa: http://www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Nu verkar hon inte haft hjälmen på sig säger Expressen/GT ikväll ,arbetskamrater såg henne med hjälmen i handen, se Expressen GT

Men ja hon bar på hjälmen först, men satte på sig den när hon närmade sig moppen.

Vi hittade en naken kvinna. Kan det vara Eva? Nej nej sist vi såg Eva hade hon kläder på sig, hon var inte naken så det kan inte vara hon.

När jag kör hoj bär jag hjälmen runt armen (integral) och innan jag sätter på mig handskarna sätter jag på mig hjälmen så man slipper klumpa med handskarna och spännen till hjälmen.

Då upptäcker hon att en handske är borta så hon går tillbaka till framsidan och hjälmen är på skallen knäppt och klar. Då blir hon påkörd.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den borde ha hittats tidigare oavsett om den häktade har börjat berätta eller inte. Så det säger inte att han har börjat berätta. Dessutom vet vi inte alls när fyndet gjordes.
De flesta som inte är förhärdade brottslingar börjar kvittra förr eller senare, jag tänker mig att han har fått fundera över sina alternativ rätt länge nu, eller om det rentav är någon släkting eller de övriga som hade kännedom som har börjat prata. (...)

Förhörsledarna får väl säga som dom gjorde till Anders Eklund
”det kan ju finnas förmildrande omständigheter” då började han att prata – om jag minns rätt.

Här något uppfräschad : http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19627454/385/normal/dbd8392717e36/eklund4.jpg
2015-07-18, 22:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Nu verkar hon inte haft hjälmen på sig säger Expressen/GT ikväll ,arbetskamrater såg henne med hjälmen i handen, se Expressen GT
I ena handen t.o.m.
Det får mig att tro att hon hade något i den andra handen. Det skulle väl i så fall vara plastpåsen? Tog hon på sig dubbla byxor inne på cafét verkligen?
I så fall skulle väl kollegorna nämnt detta till polisen. När efterlysningen med jeans eller adidasbyxor kom ut borde de hunnit berätta detta. I så fall tog det kanske lite tid att ta på sig brallorna innan sms:et.
2015-07-18, 22:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Javisst är det mera troligt att hon blev påkörd sedan hon länge gått runt och letat efter sin handske. Till slut gav hon upp sökandet och messade att hon skulle åka hem.
När hon tryckt på "sänd" är kliver hon ut på vägen och blir påkörd.

Men tyvärr går det inte att diskutera olycksteorin i den här tråden. Det är värre än att svära i kyrkan tydligen.

Det var INTE en olycka, läs här vad polisen sagt:

http://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-har-hittades-lisa-holm/

Enligt Lars Johansson har polisen nu också fått en preliminär obduktionsrapport som visar vilka skador Lisa Holm avled av.
– Vi har fått en preliminär uppgift om dödsorsaken. Vi väntar fortfarande på det slutgiltiga obduktionsprotokollet, men hon har avlidit av något som någon annan har gjort mot henne. Exakt vilken dödsorsak det handlar om vill jag inte uppge, säger Lars Johansson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in