Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 03:16
  #8725
Medlem
Har under min tid som medlem här skrivit ner samtliga filmer fram tills idag som folk tipsat om i tråden och frågade min bästis (Levande uppslagsverk när det gäller asiatisk film) som är asienfanatiker och den Enda han inte sett av alla dessa filmer var 0.5 Miri eller som någon skrivit 0.5MM. Hans svar var "Den personen måste mena 0.5 Miri för någon 0.5MM finns det inte. "
Citera
2015-07-17, 05:26
  #8726
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Har under min tid som medlem här skrivit ner samtliga filmer fram tills idag som folk tipsat om i tråden och frågade min bästis (Levande uppslagsverk när det gäller asiatisk film) som är asienfanatiker och den Enda han inte sett av alla dessa filmer var 0.5 Miri eller som någon skrivit 0.5MM. Hans svar var "Den personen måste mena 0.5 Miri för någon 0.5MM finns det inte. "

Det är samma film. http://www.imdb.com/title/tt3825360/
Citera
2015-07-17, 05:29
  #8727
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Det är samma film. http://www.imdb.com/title/tt3825360/

det blir bra, tack.
Citera
2015-07-17, 11:46
  #8728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Det är samma film. http://www.imdb.com/title/tt3825360/

Ja det vet han om, men då han är väldigt noga med att säga/skriva orginaltitel så blev hans kommentar därefter. Ingen skugga falla över dig.
Han lär mig så oerhört mycket om asiatisk film och jag har propsat att han ska regga sig här, men han lär hellre mig så jag kan föra det vidare då han är döende i cancer.

OnTopic.
Han tipsar om Soman kokkyô 15 sai no natsu (2015) har premiär 1 Augusti iår i Japan. Mest för att Miho Kanazawa är med, samma person som spelade Kiki i Majo no takkyûbin (2014) som är live versionen av Studio Ghibli´s Majo no takkyûbin (1989). Han tror hårt på den filmen - Soman kokkyô 15 sai no natsu (2015) då.
Citera
2015-07-17, 12:14
  #8729
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Ja det vet han om, men då han är väldigt noga med att säga/skriva orginaltitel så blev hans kommentar därefter. Ingen skugga falla över dig. .

Men va? Han vet ju tydligen inte om att det är samma film eftersom att han skrev att den inte fanns? Det är liksom lika dumt som säga att "Född den fjärde juli" inte finns för att originaltiteln är "Born the fourth of july "...
Citera
2015-07-17, 12:28
  #8730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Men va? Han vet ju tydligen inte om att det är samma film eftersom att han skrev att den inte fanns? Det är liksom lika dumt som säga att "Född den fjärde juli" inte finns för att originaltiteln är "Born the fourth of july "...

Vill du disktera asiatisk film med honom får du åka hem till honom och filma samtalet, sen lägger du upp det på youtube. En fördel säger han att ni pratar japanska, mandarin, canton eller hangul under tiden samtalet pågår - då de flesta av hans vänner bor i asien och de vill säkert se/höra vad som sägs. Du har 2 månader på dig, sen är han död säger han.
Och jodå, han vet att det är samma film. Kanske filmen kommer heta 0.5millimeter istället hälsar han.

Vill påpeka att detta är Hans inbjudan.
Sen, till dig som jag svarar till, om du är intresserad av de filmerna du inte fann på imdb, maila mig så snackar jag med min vän.
Citera
2015-07-17, 12:39
  #8731
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Vill du disktera asiatisk film med honom får du åka hem till honom och filma samtalet, sen lägger du upp det på youtube. En fördel säger han att ni pratar japanska, mandarin, canton eller hangul under tiden samtalet pågår - då de flesta av hans vänner bor i asien och de vill säkert se/höra vad som sägs. Du har 2 månader på dig, sen är han död säger han.
Och jodå, han vet att det är samma film. Kanske filmen kommer heta 0.5millimeter istället hälsar han.

Vill påpeka att detta är Hans inbjudan.
Sen, till dig som jag svarar till, om du är intresserad av de filmerna du inte fann på imdb, maila mig så snackar jag med min vän.

Hahahaha va? Nej, jag kör helst mina filmdiskussioner på vietnamesiska då mina vänner gärna skulle vilja höra vad som sades. Kan han det? Hangul är förresten ett skrivsystem. Om han vet om att det är samma film, varför sade han först att det inte var det?

Nej, jag är inte så intresserad, jag har tillräckligt med filmer som går att finna att se först.
Citera
2015-07-17, 12:45
  #8732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Hahahaha va? Nej, jag kör helst mina filmdiskussioner på vietnamesiska då mina vänner gärna skulle vilja höra vad som sades. Kan han det? Hangul är förresten ett skrivsystem. Om han vet om att det är samma film, varför sade han först att det inte var det?

Nej, jag är inte så intresserad, jag har tillräckligt med filmer som går att finna att se först.

Japp det kan han. Du tolkade hans citat fel. Ingen skugga faller heller över dig i detta fall.
Då kanske du missar nått, finner dom kan du ju, men så är det ibland med olika smak.
Slutdiskuterat.
Citera
2015-07-17, 13:02
  #8733
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Inte jag heller. Jag tycker den verkar så konstig.
Inget mästerverk.

Det där var ju bara en jättedålig summering utav filmen...Har du ens sett den?
Citera
2015-07-17, 15:30
  #8734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Det där var ju bara en jättedålig summering utav filmen...Har du ens sett den?
Ja det har jag, men du kan väl fylla i det jag missade?
Citera
2015-07-17, 18:13
  #8735
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja det har jag, men du kan väl fylla i det jag missade?

Ja du förklarade ju händelseförloppet i filmen på ett jävligt enkelt sätt som man kan göra med varenda film, så då är ju inga mästerverk. Kan ju ta sådana summeringar på t.ex Apocalypse Now också t.ex "en man som är i Vietnam, går runt i skogen, blir lite galen och försöker hitta en person, mellan det är det lite pang pang och en fransk herrgård. Inget mästerverk".

Hela jäkla resan och konklusionen i Oldboy är helt fantastiskt, med en stämning som är utan dess like och en av världens bästa skådespelare i Choi Min-sik som gör sin livs roll, scenen där han skall be om förlåtelse är bland de bästa scenerna i historien, sån jävla ångest, så hemskt, så briljant. Dessutom är det inget pang pang i Oldboy, däremot en av de snyggaste slagsmålscenerna som visats på en duk någonsin.
Citera
2015-07-19, 16:15
  #8736
Medlem
skylten92s avatar
Har tänkt att kolla på några av John Woos äldre filmer. Finns det några fler sevärda utöver dessa:

- A Better Tomorrow (1986)
- A Better Tomorrow II (1987)
- The Killer (1989)
- Hard Boiled (1992)

Har främst kollat upp dem med Yun-Fat Chow till att börja med, för att det var de jag känner till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback