2015-07-14, 20:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Bagare? Är du säker på detta? Är annars ganska vanligt att cafeer köper in färdiga från typ Delicato mm och att vanliga personalen gör mackor och sallader mm

http://websta.me/n/cafepaklostret

Detta är inget "vanligt" café.
2015-07-14, 20:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har läst och upprepar något annat som du har sagt. Omständighetrna i det här fallet är sådana att det verkar FULLSTÄNDIGT uteslutet att det skulla kunna bli vållande, oavsett vad obduktionsprotokollet säger. Det finns inga kända omständigheter som utesluter vållande och griftefridsbrott. Obduktionsprotokollet är avgörande. Om protokollet överensstämmer med den misstänktes beskrivning av vållande kan inte brottsrubriceringen bli högre, oavsett vad du tror och hoppas.
Och min uppfattning är att det inte kommer att hända. Det finns inget som kan få detta till vållande enligt min uppfattning. Kan du ge nåt exempel? Knäckt nacke? MGM säger att BO ramlade omkull själv och åklagaren säger att MGM knäckte nacken. Vem tror rätten på tror du? Misshandel som gick för långt blir ju definitivt inte vållande i detta fallet. Men ge ett exempel på ett scenario som domstolen skulle kunna köpa som vållande då?
2015-07-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Menar du att hon skulle kolla om stängde 10 minuter innan stängningsdags?

Det sägs ju ha uppgetts olika tider om det nu stämmer i tråden...
2015-07-14, 20:44
Bannlyst
Den omtalade "handsken" tror jag är placerad.
Tycker annars att hundar skulle fått spår mot ladan.

Tror också att hennes mobil slagits på någon gång efter
försvinnandet därav polisens misstanke om att BO fanns
kvar i området.
2015-07-14, 20:47
Medlem
Citat:
Det har inte framgått. Hon kan ha haft bråttom, och kollegorna tyckte de var nästan klara, så det var okej att åka. Man behöver inte se misstanke eller illvilja i allt.

Så kan det även ha gått till bara det att det var ägarens dotter som drog iväg först som fick mig att fundera...
2015-07-14, 20:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och min uppfattning är att det inte kommer att hända. Det finns inget som kan få detta till vållande enligt min uppfattning. Kan du ge nåt exempel? Knäckt nacke? MGM säger att BO ramlade omkull själv och åklagaren säger att MGM knäckte nacken. Vem tror rätten på tror du? Misshandel som gick för långt blir ju definitivt inte vållande i detta fallet. Men ge ett exempel på ett scenario som domstolen skulle kunna köpa som vållande då?
Okej, ett hypotetiskt scenario.
NB kopplar en elapparat i ladan utan behörighet. Lisa går in, får en stöt och avlider. NB grips av panik, han har vållat hennes död. Han vet inte vad straffet för vållande är i Sverige, inte många svenskar vet det heller. Han slänger in kroppen i bakluckan på bilen. På vägen slänger han ut tillhörigheter. Väl framme drar han av henne byxor och trosor för att det ska se ut som sexbrott, innan han stuvar in henne i boden.

Det scenariot stämmer överens med kända omständigheter och är vållande. Obduktionsprotokollet kommer att avslöja att Lisa dog av elstöt, och om NB berättar samma sak döms han för vållande till annans död och griftefridsbrott.
2015-07-14, 20:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Strypning? MGM säger att de hade strypsex som gick för långt och åklagaren säger att MGM ströp BO med direkt uppsåt att döda. Vem tror rätten?
2015-07-14, 20:52
Medlem
katws avatar
Citat:
NB kopplar en elapparat i ladan utan behörighet. Lisa går in, får en stöt och avlider. NB grips av panik, han har vållat hennes död. Han vet inte vad straffet för vållande är i Sverige, inte många svenskar vet det heller. Han slänger in kroppen i bakluckan på bilen. På vägen slänger han ut tillhörigheter. Väl framme drar han av henne byxor och trosor för att det ska se ut som sexbrott, innan han stuvar in henne i boden.

Det scenariot stämmer överens med kända omständigheter och är vållande. Obduktionsprotokollet kommer att avslöja att Lisa dog av elstöt, och om NB berättar samma sak döms han för vållande till annans död och griftefridsbrott.

Ge inte advokaten något köttben för helvete.
2015-07-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
http://websta.me/n/cafepaklostret

Detta är inget "vanligt" café.
Okej såg länken, tack! Men jag tror inte att de bakar varje dag och den som eventuellt bakade jobbade kanske bara förmiddag de dagar den bakar. Man pröjsar nog inte lön för en heltidsbagare plus 4 personal varje dag om det nu inte var smockfullt med folk där, det är ju ganska dyrt med personal Kanske var cafeägaren själv som bakade osv. Tror på 4 i personalen den aktuella dagen, varav LH var en av de
2015-07-14, 20:54
Medlem
Citat:

Våldtäkt i sådana fall utan penetrering?
Nä det där lät jävligt långsökt...
2015-07-14, 20:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ge inte advokaten något köttben för helvete.
Det här är inget köttben. Om Lisa dog av elstöt är det svårt att tro att det var uppsåtligt.
2015-07-14, 20:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Våldtäkt i sådana fall utan penetrering?
Nä det där lät jävligt långsökt...
Alla sexbrott innebär inte penetrering, och all penetrering kan inte avslöjas efter fem dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in