Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Snuten genomsöker ju ladan ännu en gång efter att handsken är hittad och hittar inget av intresse. Sen vet jag att det sk mjölkrummet har tilldragit sig mer intresse men jag står på mig och tror inte att man har hittad nåt intressant där heller. Hela den längan ligger längs med den största vägen i området så det känns fel som brottsplats helt enkelt. Visserligen inte mycket trafik en söndagkväll men det är mord vi pratar om nu och då vill man nog inte chansa. Jag lutar åt att BO slängdes in i en bil och kördes ner till Martorp eller det där ödehuset och mördades där.
Du får stå på dig hur mycket du vill. Det kan bli två gällande rubriceringar också. Våldtäkt & Mord.
Bägge behöver inte skett på samma plats...
Eller rättare sagt, brottsoffret kan ha blivit utsatt för något mer, än mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Men min käre Watson om det är så att hans fingeravtryck eller DNA med säkerhet inte finns på handsken . Är det då inte ett smart drag att slänga dit handsken och få flera av dom andra att ta i den . På det viset finns ju istället deras spår på handsken. Det enda farliga med att placera handsken i ladan hade ju varit att hans DNA eller fingeravtryck finns på den . Troligtvis har han väl gjort ren den ordentligt . Däremot så finns ju hans spår överallt i ladan . Men det beror ju på att han har jobbat där och nödvändigtvis inte att han mördat LH där i ladan vilket han ju då kan skylla på . Och den andra vinsten är att poliserna håller sig till ladan ett tag och inte snokar runt t.e.x uppe vid Martorp eftersom det också hör till AJ:s domäner . Han kanske trodde att det fanns risk att man skulle leta även där eftersom Martorp ingår i AJ:s företag . Bättre att polisen håller sig i ladan än att dom tar en runda uppe vid Martorp också . Han kanske ville köpa sig tid för att hinna flytta eller gräva ner kroppen . Men planen sket sig för att det blev ett hiskeligt pådrag på en gång .
Så vi skickar alltså upp MGM från total imbecill till den nivån? Att han tvättar bort sitt eget DNA på handsken innan han droppar den, i en slags plan att köpa tid?
Hur rimmar det med Lisas tillhörigheter utspridda hur som haver, plus det faktum att åklagaren har teknisk bevisning som stärkt misstankarna på honom till häktning nr2.
För att inte tala om det smarta draget att inledningsvis gömma kroppen på en befolkad gård.
För att inte tala om det extremt smarta draget att föröka jaga bort en MP-sökpatrull som närmade sig deras hem och gjorde ett fynd alldeles intill.
Säg,, undrar om allt detta ingick i samma plan?
Även om jag inte tror att litauern är en tok-idiot, så tror jag inte heller han är såpass kapabel som du målar upp, inte ens i affekt eller med hjälp av tex sin bror.
Nu ingår inte jag i GMP, men jag uppfattar vad du anför som ännu mer motsägelsefullt än vad jag hade i mitt ursprungs-inlägg.