Citat:
Ursprungligen postat av
diese.leute
Arbetsmarkanden har totalt havererat senaste åren. Jag är stockholmare och varit på jobbmarknaden i 10-15 år.
Det finns knappt en enda annons inom min bransch IT som direktanställer på företaget längre i Stockholm. Inte ens myndigheter anställer med vanliga visstid eller fasta anställningar och ger riktiga löner. Dessa tjänster har dom flesta försvunnit sen bara år 2011-2012.
Jag har under mer än 10 års tid haft 8-10 jobb och alltid fått jobb på varannan intervju i snitt. I vår och sommar nu har jag varit på 6-7 intervjuer och inte fått något, inte ens 3 mån vikariat på bemanning.
Om du varit på marknaden i 10-15 år, och misslyckas med att få ett IT-jobb i Stockholm så är det nog inte marknaden som är problemet.
Om du på drygt 10 haft 8-10 jobb ser det antingen ut som att du inte kan behålla ett jobb, alternativt att du har mycket och varierande erfarenhet, vilket är det?
Tycker det kryllar av platsannonser om man läser idg.se, och även på LinkedIn.
Tips från coachen: lägg fokus på det du kan påverka; dig, och ditt CV, och inte på det du inte kan påverka, bemanningsföretagen.