2015-07-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Oavsett vilket sammanhang så tycker jag inte det spelar någon roll i de här fallet. Det enda sättet att normalisera jargongen på nätet är att folk lär sig att skriva precis som om man pratar med någon person till person. Eftersom det är föga troligt dessa människor skulle sagt något liknande IRL så tycker jag det är en väldigt lämplig läxa för dom att hängas ut. Hade någon sagt så IRL så hade man trott att de kunde få för sig att utföra en våldtäkt. Nu vet dom bättre o varenda jävel ska hängas ut tills detta är uppfattat. Vill man vara anonym o ge sig på någon anonymt så göras det också lämpligast mot någon anonym. Allt annat är fel om man överskrider vad som är okey att säga enligt lag.

Edit: undantag är förstås offentliga positioner där det tvärtom är otroligt viktigt att man kan vara annonym och ha åsikter emot.

I teorin är uthängningar bra men det leder endast till att oskyldiga till slut kommer att drabbas eftersom folk alltid attackerar genast utan att tänka sig för eftersom folk överlag är dumma i huvudet. Vi ser ju redan att folk missat kontexten, inte långt kvar till 100% oskyldiga. Sen leder det också till att folk blandar in och trakasserar anhöriga till denne som inte har ett skit med saken att göra, för att inte tala med hur mycket hot de uthängda får utstå, vilket är samma skit som fick dem uthängda från första början. Och vad har man uppnått ur jämställdhetsperspektiv? Absolut ingenting, bara att det "känns bra" som någon sorts hämndgrej eller nåt.

Vågar ej outa ännu måste researcha mer om laglighet osv, men sidan verkar vara polisanmäld av många och verkar inte finnas någon liknande sida så har mycket svårt att tro att den blir långlivad.
Senast redigerad av bunch 2015-07-07 kl. 22:26.
Citera
2015-07-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Upplever det som att männen som skrivit i de här grupperna borde gå en kurs i vettigt uppförande och konversationsteknik. Inget av det jag läste på de första 20 bilderna var fel att dela med andra tjejer. Lika gott åt dem.

Ok alldelesutmattad. Behöver du en Utmattad kurs så du inte är utmattad längre? En kurs i pigg-teknik?

Kanske är så att du är utmattad för du lägger så mkt tid på o sympatisera med kvinnor du inte känner?

Med vänlig hälsning,
En shaman
Citera
2015-07-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
I teorin är uthängningar bra men det leder endast till att oskyldiga till slut kommer att drabbas eftersom folk alltid attackerar genast utan att tänka sig för eftersom folk överlag är dumma i huvudet. Vi ser ju redan att folk missat kontexten, inte långt kvar till 100% oskyldiga. Sen leder det också till att folk blandar in och trakasserar anhöriga till denne som inte har ett skit med saken att göra, för att inte tala med hur mycket hot de uthängda får utstå, vilket är samma skit som fick dem uthängda från första början. Och vad har man uppnått ur jämställdhetsperspektiv? Absolut ingenting, bara att det "känns bra" som någon sorts hämndgrej eller nåt.

Vågar ej outa ännu måste researcha mer om laglighet osv, men sidan verkar vara polisanmäld av många och verkar inte finnas någon liknande sida så har mycket svårt att tro att den blir långlivad.

Alla är offer i dagens samhälle. Istället för att ta till sig detta så ursäktar dom inte ett skit och hävdar sedan att de är utsatta. Istället för att svara på detta, ursäkta sitt beteende och förstå att man bör tänka två gånger innan man skriver något så springer deras fotfolk till vänner och anklagar alla andra för o göra fel. Jag ser det som en rejäl risk att det är så man hanterar det. Jag ser också risken i att de inte lärt sig ett skit. Det skulle inte förvåna mig om de anser sig som helt oskyldiga och orättvist behandlade.

Men ja, folk i grupp blri dumma i huvudet och ja risken finns att oskyldiga blir drabbade. Problemet är att om ingen reagerar så slutar det bara med att de kan fortsätta bete sig som de gör utan någon som helst påverkan. Alla vågar inte säga ifrån, allt för ofta får rövhål för stort utrymme och kan fortsätta. Därför anser jag att markeringar från grupper som dessa är ok. En motpol, inte ett rätt i sig.
Citera
2015-07-07, 22:43
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Vilket skämt!

Det stinker bitterhet och mindervärdeskomplex lång väg. Är kvinna ifall det är någon som vill veta.

TS förresten!
Har du någon länk till gudruns änglar?
Verkar tämligen intressant.

Vet inte om du redan fått svar men hade sidan uppe på andra skärmen så here ya go
https://www.facebook.com/gudrunsanglar?fref=ts
Citera
2015-07-07, 22:49
Medlem
Carcosas avatar
är man ett jävla as mot enskilda individer så förtjänar man fan ta mig att hängas ut. flera av grabbarna på facebook-sidan hade nog dessutom mått bra av att vid åtminstone ett par tillfällen i barndomen ha blivit slagna i huvudet med en stekpanna
Citera
2015-07-07, 22:50
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Man borde länka in någon slags rasist-grupp som bara pratar illa om "muslimer i grupp"

Man borde även länka in till någon FBgrupp som bara delar material på kvinnor som beter sig som svin

Varför just en sådan FB-grupp? Rasisterna har ju hela flashback?
Citera
2015-07-07, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Så det är din definition på att vara feminist, att inte vill hotas att våldtas, torteras, dödas. I så fall är nog 99,99 % män kvinnor barn feminister de ytterligare promillena är väl du och några av dina vänner här i tråden.

Nä, skriver man sådant skit till människor kvinnor som män, är det inget fel att bli uthängd och få svara på varför man skriver sådant. Lustigt att det blir sådana skrik när människor kastar tillbaka skiten på kastarna. Gör man det är man ful, bitter och oönskad. Din önskan är väl att de utsatta bara ska sitta och ta emot och inte vågar göra något utan bara bli mer och mer förtvivlade. Då växer du som alla små vidriga mobbare.
Jag skriver ju att det inte är något att bry sig om och att dom ska få fortsätta gnälla bäst dom vill, din ärthjärna.
Citera
2015-07-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Varför då? Är det där något att skämmas över?

Självklart inte men han blir uthängd på ett felaktigt sätt. Allt som skrivs som kommentarer är m.a.o. förtal.
Citera
2015-07-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Självklart inte men han blir uthängd på ett felaktigt sätt. Allt som skrivs som kommentarer är m.a.o. förtal.

Jag fattar inte. Förklara.

Felaktig sätt?
Citera
2015-07-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag fattar inte. Förklara.

Felaktig sätt?

Det han skriver är inget som är nedsättande alls.
Citera
2015-07-07, 23:59
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Varför just en sådan FB-grupp? Rasisterna har ju hela flashback?

+ dig då? Den ensamma ryttaren? Eller är du också rasist?
Citera
2015-07-08, 00:01
Medlem
supreme100s avatar
Måste säga att dessa uthängningar känns förbannat välförtjänta. Är själv man och måste säga att jag blir helt jävla stum av att läsa hur andra "män" tilltalar/skriver till tjejer. Vad fan är detta?? Fyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in