Citat:
Ursprungligen postat av
bunch
I teorin är uthängningar bra men det leder endast till att oskyldiga till slut kommer att drabbas eftersom folk alltid attackerar genast utan att tänka sig för eftersom folk överlag är dumma i huvudet. Vi ser ju redan att folk missat kontexten, inte långt kvar till 100% oskyldiga. Sen leder det också till att folk blandar in och trakasserar anhöriga till denne som inte har ett skit med saken att göra, för att inte tala med hur mycket hot de uthängda får utstå, vilket är samma skit som fick dem uthängda från första början. Och vad har man uppnått ur jämställdhetsperspektiv? Absolut ingenting, bara att det "känns bra" som någon sorts hämndgrej eller nåt.
Vågar ej outa ännu måste researcha mer om laglighet osv, men sidan verkar vara polisanmäld av många och verkar inte finnas någon liknande sida så har mycket svårt att tro att den blir långlivad.
Alla är offer i dagens samhälle. Istället för att ta till sig detta så ursäktar dom inte ett skit och hävdar sedan att de är utsatta. Istället för att svara på detta, ursäkta sitt beteende och förstå att man bör tänka två gånger innan man skriver något så springer deras fotfolk till vänner och anklagar alla andra för o göra fel. Jag ser det som en rejäl risk att det är så man hanterar det. Jag ser också risken i att de inte lärt sig ett skit. Det skulle inte förvåna mig om de anser sig som helt oskyldiga och orättvist behandlade.
Men ja, folk i grupp blri dumma i huvudet och ja risken finns att oskyldiga blir drabbade. Problemet är att om ingen reagerar så slutar det bara med att de kan fortsätta bete sig som de gör utan någon som helst påverkan. Alla vågar inte säga ifrån, allt för ofta får rövhål för stort utrymme och kan fortsätta. Därför anser jag att markeringar från grupper som dessa är ok. En motpol, inte ett rätt i sig.