2011-10-01, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sourd
Haha vad fan? Är du ute och promenerar i ladugården eller? Jag har haft 5-10cm långt hår och har fanimig aldrig varit med om att kryp har fastnat i håret, förutom när jag rullar runt i höstacken.

Haha, nä, mitt inne i staden typ.
Det är så jävla mycket flugor nu, speciellt kl 16-18:00.
Alltså jag skojar inte, går man förbi någon buske får man hålla andan, annars suger man in skiten i näsan/munnen.

Skit vidrigt. väntar hellre till kl 8-9~ innab jag går ut och gör nå ärenden, typ handlar.
Citera
2011-10-01, 05:30
Medlem
Snyggt som fan
Citera
2011-10-01, 06:30
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Så länge du inte lägger fram dina motiv för att du hatar rakade skallar kan du inte tas på allvar. Du framstår som en nervös snubbe som inte är riktigt nöjd med ditt eget utseende för då brukar man hacka på andra. Var du mobbad i skolan eller ingick i en grupp som mobbade andra för jag känner igen en sån persons jargong.

Skallighet är ofta ärftligt och det kunde du ha googlat fram och de som är tunnhåriga och proppar i sig B-vitamin får endast små fjun som växer ut och det blir aldrig riktiga normala hårstrån.

Att det skulle spegla ett hårdare samhälle känns långsökt och åter igen, ingen blir snyggare av att raka bort sitt hår för är man ful utan hår blir man bra mycket fulare utan det. Att vara utan hår framhäver istället ens ansikte och det tror jag nog du förstår om du tänker efter.

Jag märker att du inte svarat på mina tidigare inlägg vilket beror på att du inte är intresserad av andra argument och hela din mening med denna tråd är att föra fram din snedvridna syn på något som stör dig. Du har ju redan bestämt dig för vad du tycker och så är det att leva med fördomar om andra.

Jag tror i alla fall att du fått stryk av en kille med rakad skalle som kanske också snodde din brud. Du är på tok för gammal att skriva så dumt som du gör och det är aldrig ok att framställa sig själv som dummare än man är för då får man lätt en stämpel på sig. När jag tänker på din ålder är det mest troligt att du stör dig på en eller flera arbetskamrater med rakad skalle.

Jag vet inte riktigt vad du dillar om? Du vet tydligen en massa om mig som jag inte själv visste. Jag tycker tyvärr att många som har rakat huvud inte passar i det, du får leva med att jag tycker så utan att gå i taket och mena på att jag skulle ha varit mobbad eller mobbat själv. Du känner dig sårad för att jag inte tycker det är snyggt med rakat. Men detta är ett anonymt internetforum där man har rätt att tycka vad fan man vill, yttrandefrihet på riktigt alltså.

Jag svarar bara generellt efter ca vart 20:e inlägg eftersom det skulle bli jävligt omständigt att svara var och en. Jag har annat att göra än att bara häcka på FB.
Citera
2011-10-01, 19:48
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag vet inte riktigt vad du dillar om? Du vet tydligen en massa om mig som jag inte själv visste. Jag tycker tyvärr att många som har rakat huvud inte passar i det, du får leva med att jag tycker så utan att gå i taket och mena på att jag skulle ha varit mobbad eller mobbat själv. Du känner dig sårad för att jag inte tycker det är snyggt med rakat. Men detta är ett anonymt internetforum där man har rätt att tycka vad fan man vill, yttrandefrihet på riktigt alltså.

Jag svarar bara generellt efter ca vart 20:e inlägg eftersom det skulle bli jävligt omständigt att svara var och en. Jag har annat att göra än att bara häcka på FB.

Nej, jag känner mig inte sårad eftersom jag aldrig trivts med mig själv bättre än jag gör med rakad skalle. Tycker bara att du angriper något på ett dumt sätt och utan att riktigt tänka efter. Det är lite som lyteskomik helt utan finess.
Citera
2011-10-01, 23:53
Medlem
Att se bra ut i snagg beror på huvudform inte ansiktsform, stor skillnad. Har man ett snyggt ansikte framhäver hår det bättre än snagg.
Citera
2011-11-13, 17:18
Medlem
Har kört med rakat ett tag. Enkelt att sköta och hyffsat snyggt haha, varför inte?
Citera
2011-11-16, 22:01
Medlem
Monsterkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
För att det är bekvämt och praktiskt, precis som många andra skribenter nämnt, är det enkelt att torka håret precis efter duschen osv. Men en stor jävla nackdel som följer med snagg är att svettet rinner ner på ansiktet i samband med träning. Det är annorlunda med långt hår, då håret på något sätt suger upp håret. Jag kan inte riktigt förklara det, men det löser man enkelt med ett pannband.

Någon som upplever samma sak?

True dat.
Citera
2012-10-21, 18:38
Medlem
Tror inte det handlar om trend att vara rakade på skallen,snarare tror jag killar rakar sig för det är ju så jävla hett med rakade skallar tycker jag iaf...
Citera
2012-12-10, 20:15
Medlem
Nochillss avatar
Jag tycker själv att det är så otroligt konstigt att rakat hår är så accepterat och utbrett nuförtiden.
Om ni tittar på George Lucas obskyra framtidsskildring THX 1138 från -71, så har alla människor renrakade skallar och övervakas av robotpoliser medan de jobbar.
Kanske ger då en renrakad skalle ett uttryck för vårt konforma och stela samhälle, där individen har höga krav på sig i jobb och fritid för att nå mål och mening.
Minns också när jag såg en kvinna på stan tidigt 90-tal som hade en renrakad skalle, jag tänkte då att hon måste ha slags cancersjukdom men ville inte bära nån peruk.
Jag tycker det ändå måste vara bättre med snaggad frisyr, kolla in amerikanska dokumentärer där yrkessoldater visar upp fantasifulla snagg med lite hår uppe på skallarna.
Citera
2012-12-12, 07:43
Bannlyst
De som rakar huvudet gör det antagligen för att det är lättskött och för att man kan göra det hemma själv så fort det har vuxit ut. Dessutom är det väldigt snyggt om man passar i det .
Citera
2015-07-03, 16:22
Medlem
Rakad skalle ser vedervärdigt och helt onaturligt ut.

Om jag skulle tappa hår, vilket inte är någon omöjlighet, skulle jag absolut aldrig raka av mig resterna av håret jag har kvar. Jag förstår mig inte på dagens 20-50-åringar som rakar av sig håret. Ser ut som skinheads hela högen och på 1970-talet hade man tagit er för dårhuspatienter.

Jävla Skalle-Per
Citera
2015-07-03, 23:30
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altmeister
Rakad skalle ser vedervärdigt och helt onaturligt ut.

Om jag skulle tappa hår, vilket inte är någon omöjlighet, skulle jag absolut aldrig raka av mig resterna av håret jag har kvar. Jag förstår mig inte på dagens 20-50-åringar som rakar av sig håret. Ser ut som skinheads hela högen och på 1970-talet hade man tagit er för dårhuspatienter.

Jävla Skalle-Per

Det är bättre att se ut som KG Bergström eller Kennedy Bakircioglü?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in