2015-07-02, 21:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hansochgretaspåret verkar konstgjort.
Vad är HansochGretaspåret?kan du förklara det närmare.
Är det mobildelar som hittades?Har alla mobildelar hittats?
2015-07-02, 21:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Så där lockar man till sig femåringar. 17-åringar kräver mer sofistikerade lockbeten.
Något förslag?
Vad kan man tänka sig att en GM klurat ut för att få denna flicka som stod i begrepp att
ge sig av från arbetsplatsen och även meddelat om den saken till pappan, att skjuta upp
hemresan i försommarkvällen och gå därifrån med denna person?

Jag kom förresten att tänka på nu att jag glömde att ta hänsyn till omständigheten att
nyckeln satt i tändningslåset på moppen när jag knåpade ihop den där lilla "kattungeteorin".
Knappast att Lisa skulle följt med att leta efter nån bortsprungen kise och låtit nyckeln
sitta kvar.

Sedan slutligen så är jag väl själv egentligen av den uppfattningen att det som kommer
att ske här på baksidan av kaféet vid mopeden strax efter kl.18.23 rymmer ett
plötsligt, överrumplande våld och offret är närmast chanslöst direkt.
Den som ville henne illa, som ville åt hennes kropp, ämnade inte väja för att bruka
allt det våld som kunde behövas för att genomföra det som han hade föresatt sig.
Han hade haft span i smyg på just denna fagra donna denna aktuella helg såväl som
de två föregående, gissas det hejvilt, och här uppenbarade sig nu ett tillfälle som bara
inte kunde försittas, därtill var han alltför betagen av flickans skönhet men dock likgiltig
för vilket lidande han kunde åsamka henne när hon väl var i hans våld.

En ledig söndagseftermiddag hade passerat med en hel del porrsurfande och alkoholintag
och kättjefulla fantasier kring unga servitriser i allmänhet och en viss blond snygging
i synnerhet växte sig allt starkare....och så slumpade det sig så i aftonens begynnelse
att allt gick hans väg...

Dock inte så länge som bekant...
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Advokaten svingar från höften, vad det verkar.
Det säger emellertid inget om MGM:s skuld, vilket folk här inne tycks tro.

Man kan undra om det är på uppdrag av MGM hon nämner de övriga misstänkta eller om det är hennes egen idé.

Hur mycket har hon har koll på egentligen?
Har hon öht tillgång till förhör av medmisstänkta? Jag menar, de två är ju inte hennes klienter.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Jag lovar att han blir dömd om åklagaren har bevis, även om advokaten säger att någon planterat det. Håll käft tack
Vad du lovar har ingen bäring. Åklagaren har bevisbördan. Om advokaten gör det trovärdigt att ett bevis är planterat så är det åklagarens sak att bevisa motsatsen, oavsett hur ohövlig du är.
2015-07-02, 21:27
Medlem
Domaren i första häktningsförhandlingen, Björn Danielsson, har arbetat som åklagare i Skövde i tio år och är alltså fd kollega med Lars-Göran Wennerholm.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4246177

Domaren i den andra häktningsförhandlingen är relativt ny domare (sen 2014) och har också han åklagarbakgrund. Han har arbetat i Göteborg.

http://domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Sveriges-Domstolars-pressrum/Nyheter-och-pressmeddelanden/Nya-domarutnamningar2/

Har Wennerholm och Hansson något tidigare samröre?
2015-07-02, 21:27
Bannlyst
När/om polisen får en massa sido-info i ett sådant här fall hur går de vidare med det eller droppar de bara det för att det känns futtigt i det stora hela?

Tänker på om godsägaren betalat Litauerna svart &/eller att cafeägarinnan betalat Lisa svart. Kanske har grisar eller höns farit illa i diverse lador som kollats.
2015-07-02, 21:28
Medlem
elgecys avatar
Citat:
(FB) 13-åriga Hannah Bennet mördad i Täby (1/9)
Jag ser få likheter. Kan du utveckla?

Precis! Det var mer en första tanke, kanske inte så djupgående men offrena är båda unga, på platsen och för tillfället ensamma tonårstjejer. Mördaren verkar potentiellt kunna vara en utav bröderna här, mer återstår att se..
2015-07-02, 21:29
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vet vet vi inte. Men om det inte var hon, var det rimligtvis GM. Och det skulle vara en bottenkorkad grej av GM att skicka ett sånt SMS, som sätter familjen på tårna när hon inte kommer hem på utatt tid.

Det är väl så många gör...att skicka ett sms från offrets telefon för att själva tjäna tid.....Även om det då varit smartare att skriva typ, blir 30 minuter sen ska handla innan ag kommer hem typ.

Men är det en ung ligist så kanske denne inte tänker så långt.

Jag undrar bara HUR vi VET att det faktiskt VAR LISA som smsade det där smset...?

Det kan´ dom inte bevisa kanske...om dom inte hittar fingeravtryck ¨på displayen som tillräckligt väl motsvarar ett sådan skrivande..men om gm manipulerat mobilen bör denna ha rengjort den från fingeravtryck.

+ att det bara säger oss att smser skickats från lisas SIM kort...INTE nödvändigtvis kan det ledas i bevis att simkortet suttit i hennes mobil just då.
2015-07-02, 21:29
Medlem
Citat:
Vad du lovar har ingen bäring. Åklagaren har bevisbördan. Om advokaten gör det trovärdigt att ett bevis är planterat så är det åklagarens sak att bevisa motsatsen, oavsett hur ohövlig du är.

Hitintills kan man ju säga att hon inte varit så lyckosam.
2015-07-02, 21:31
Medlem
Åklagaren har sagt att BO har fått ballen, såg en artikel om det som raderades snabbt efter den var publicerad i RT.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hitintills kan man ju säga att hon inte varit så lyckosam.
Nej, planterade bevis är anledning till misstanke och häktning. Men i huvudförhandling räcker det inte med misstanke bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ja vad vet hon egentligen?Menar hon att yngre brodern och hans frun försöker sätta dit honom?
Varför?För att själva bli frisläppta?Låter konstigt att göra så när inga bevis tyder på att dom 2 frisläppta är inblandade?
Undrar över om dom 2 frisläppta var helt ovetande om att Lisa var mördad av 35 åriga brodern?

Både de släppta är ju fortfarande misstänkta, så jag tolkar det som om polisen anser att de är inblandade på ett eller annat sätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in