2015-06-30, 21:49
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Jag har passerat området flertalet gånger och vad jag förstått av spekulationer vart hon hittades så behöver han inte passera sitt eget hem för att ta sig från cafet till platsen där hon hittades. Cafet ligger mellan bostaden och där det sagts att hon hittats. Rätta mig om jag har fel

Tvärt om. Hemmet ligger mellan caféet och Martorp där Lisas kropp hittades.

Och nej, man behöver inte passera hemmet. Det finns en annan väg till Martorp, men sakerna är spridda längs med vägen som passerar hemmet, så om sakerna är spridda/tappade samtidigt som Lisa fraktades till Martorp, så har GM passerat bostaden på vägen.
2015-06-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ge dig själv, vad fan är det för långsökt med att en man står och runkar i en lada? Antingen så har du ingen kuk eller så har du aldrig fått kuk, jag kan inte se något annat alternativ.

De flesta män runkar inte i offentligheten, varför är en lada en otrolig och långsökt plats att runka på?

Läs noga nu, jag säger inte att den misstänkte har runkat i ladan den aktuella kvällen, dock kan han ha gjort det vid andra tillfällen och det kan förklara att man har hittat hans sperma i ladan, om man nu gjorde det?

Vi har vittnesmål om att jobbarna i ladan har stirrat på tjejerna. Är det också långsökt att männen kände en viss attraktion till tjejerna, är det osannolikt att någon av dem hyste fantasier om tjejerna, är det ens onaturligt att män blir kåta på kvinnor? Är det totalt omöjligt att någon av männen som jobbade i ladan vid något tillfälle onanerade i ladan istället för att åka hem till frun en kilometer bort och runka framför tv:n med frun och lillebror som publik?

En sån här ska du få, går tyvärr inte att göra större. -------> <-------

Nej det finns inga vittnesmål om att Litauiska gästarbetare ska ha stått och stirrat på småtjejer.

Och varför skulle man ha hittat sperma i ladan?? Det är ju ditt egna påhitt.
Den enda som runkar till det här är nog du själv.
2015-06-30, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Du tolkar det väldigt fritt! De kan likväl ha noll på honom som kan leda till åtal. Vi vet på tok för lite för att kunna uttala oss

Starka indicier + teknisk bevisning.. Pusselbitar som faller på plats hela tiden. Det har blivit alldeles för många saker som sammanlänkats som gör att oddsen har höjts till 90/10.

Självgode Leif GW Persson fortsätter sin inslagna väg...

http://www.expressen.se/gt/leif-gws-oro-over-bevisen-i-lisa-fallet/
2015-06-30, 21:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte, fråga Hamilkar, men jag kan tänkta mig att det kan finnas kvar DNA åtminstone ett dygn eller så eftersom att man ibland söker DNA på en brottsplats några dygn efter det misstänkta brottet.

Därför de i orincip
Den häktade kan ju ha onanerat i ladan samma dag som Lisa försvann, inte osannolikt att han kan ha spillt DNA i ladan den dagen och då kanske det har hittats och använda som bevis emot honom. Precis som hans försvarare menade, det kan finnas många förklaringar till hur DNA eller liknande spår har avsatts.

Därför de gjorde i minutiösa utgrävningar i ladan
2015-06-30, 21:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte, fråga Hamilkar, men jag kan tänkta mig att det kan finnas kvar DNA åtminstone ett dygn eller så eftersom att man ibland söker DNA på en brottsplats några dygn efter det misstänkta brottet.

Den häktade kan ju ha onanerat i ladan samma dag som Lisa försvann, inte osannolikt att han kan ha spillt DNA i ladan den dagen och då kanske det har hittats och använda som bevis emot honom. Precis som hans försvarare menade, det kan finnas många förklaringar till hur DNA eller liknande spår har avsatts.

Har man faktiskt hittat DNA eller har man hittat "spår"? Eller det kanske är samma sak?
Medlem
men hur allt ligger till ,så är det konstigt att han inte har erkänt än,om dom nu har så mycket bevis
Medlem
Citat:

Kanske godsägaren stod och tjuvkikade på enmansshowen genom ett fönster men blev sen så besviken på satsen att han bestämde sig för att sätta dit den misstänkte för mord? Eller hur kommer denna teori att utveckla sig?
2015-06-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nej det finns inga vittnesmål om att Litauiska gästarbetare ska ha stått och stirrat på småtjejer.

Och varför skulle man ha hittat sperma i ladan?? Det är ju ditt egna påhitt.
Den enda som runkar till det här är nog du själv.

Det är väl ingen som säger att man HAR hittat sperma i ladan? Bara att möjligheten finns?
2015-06-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Starka indicier + teknisk bevisning.. Pusselbitar som faller på plats hela tiden. Det har blivit alldeles för många saker som sammanlänkats som gör att oddsen har höjts till 90/10.

Självgode Leif GW Persson fortsätter sin inslagna väg...

http://www.expressen.se/gt/leif-gws-oro-over-bevisen-i-lisa-fallet/

Han går ju bara på statistik hela tiden
2015-06-30, 21:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du tycker att det är så pass sannolikt att en 35 årig Litauer går och spiller sperma här och var i omgivningarna och att han stått och runkat i ladan mitt emot kaféet att du måste skriva 4-5 trådar om detta??

Jag har aldrig skrivit fyra till fem trådar, däremot skriver jag i den här tråden, vart vill du komma?

Ja, absolut, jag tycker att det är mycket sannolikt att en person som jobbar i ladan också kan ha runkat och spillt sperma i byggnaden.

Det är du som använder uttrycket omgivningarna, jag håller mig till ladan. Tillskriv mig inget som jag inte har yttrat är du snäll, du gör dig bara till åtlöje.

Anledningen till att jag lyfter frågan om sperma i ladan är bland annat att den häktades advokat menar att det kan finnas många förklaringar till hur DNA hamnar på en viss plats. Sperma kan hamna på olika platser, bland annat på grund av att en man har ejakulerat, men det är du nog för dum för att förstå tror jag.

Ja, jag tror att ett av åklagarens bevis kan vara sperma, och precis som du så kan jag tänka mig att en fullbordad våldtäkt inte har ägt rum.
2015-06-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
men hur allt ligger till ,så är det konstigt att han inte har erkänt än,om dom nu har så mycket bevis

Det är inte konstigt alls. GM erkänner väldigt sällan.
2015-06-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Det är inte konstigt alls. GM erkänner väldigt sällan.

Särskilt inte öststatare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in