2015-06-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Kvittar väl hur förvirrad och emotionellt skadad hon kan vara. Hade hon självmordsbombat sig själv så hade inte "förvirrad och emotionellt skadad" spelat någon roll då hon ändå tar ett eget beslut och ignorerat de varningstecken fram tills att hon nu sitter i ett rum iklädd burka.

Exakt som de övriga kvinnor som blir "lurade" ner till Syrien och blir krigs-fruar.

Natural selection eller darwin awards?

Fast om man självmordsbombar stryker andra med som en direkt konsekvens.
Citera
2015-06-30, 10:27
Medlem
Havremopedens avatar
Jag förstår väl tanken med att hon är 15 och inte helt och hållet förstår, men vafan, är hon inte IQ befriad så måste hon förfan förstå lite, speciellt om pojkvännen kommer en dag till henne och säger vi åker till syrien och krigar...

Vafan, man är inte ett 5årigt barn som lyder direkt, man har sina egna tankar och kan ta någorlunda ansvar... hence straffmyndig när du är 15..

Nästan lite rätt åt henne ÄVEN om hon har en låg ålder :/ men men...nu kommer hon få sitta i nått sketet jävla sandslottshus i syriens öken med andra kvinnor och bära burkha och lyda männen..

herregud
Citera
2015-06-30, 10:28
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Hon har fått känna på kulturberikning på riktigt. Hon kommet hyllas till skyarna av svenska etablissemanget!!
Citera
Medlem
MandarinSallads avatar
Smart tjej. Hoppas hon blir kvar där med sin sandneger och sitt äckliga sandneger barn. Sverige behöver inte fler blatteungar och slödder som henne. Känner noll sympati för denna idiot.
Citera
Medlem
retepm.s avatar
Någon borde lära de här impulsstyrda folkslagen att ta konsekvenserna av sitt handlande. Stanna där du är du passar bättre där än här.
Citera
Avstängd
Halloween2s avatar
Ja dum i huvudet måste man vara för att åka ner dit och tro att livet ska vara bättre, hur ser de andra fruarna där på henne när hon är blond och förmodligen inte kan förstå eller prata deras språk, pricken över I vore ju att hennes man dör nu också ..

Nej hade det gått och kunnat ta hem så ta hem stackarn , putta henne för trappan så barnet dör och hon kanske kan få ett "liv" här i Sverige där hon är uppvuxen, skulle kunna åka runt i skolor och berätta om hur trevligt det är där nere i Syrien och hur bra behandlade dom blir... Nåja synd ändå
Citera
2015-06-30, 10:30
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Är man korkad så är man korkad. Nu kommer hon hem och föder en ännu mer korkad halvjihadist.

Sant, det är bäst för alla om hon stupar. Som död gör hon i alla fall nytta som skrämmande exempel.
Citera
2015-06-30, 10:31
Medlem
BaraBiffens avatar
Frågan är om hon är svensk eller "svensk"?
Citera
2015-06-30, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det har asså!! Herregud. Har en känsla av att man inte känt någon sympati för henne även om man visste vem hon var.
Precis vad jag tänkte, tänk så många andra tjejer hon skulle kunna dragit ned i skiten om hon varit kvar i Sverige, nu kanske hennes kompisar ser henne som ett varnande exempel och blir räddade från samma skit.

Skulle hon komma hem så skulle hon bara kosta pengar, Reinfeldt och Sahlin skulle kanske kunna adoptera henne
Citera
2015-06-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hur gammal är killen? Kan detta komma att bli ett människorov med tanke på hennes låga ålder?

Är man femton år och gravid så har man med stor sannolikhet andra problem också. Vilket ju är ganska uppenbart här. Frågan är väl hur pass frivilligt hon åkte med.
Såg på en annan källa att han ska vara 19 år. Man får gissa på att han knappast lär vara lika "blond" om man säger så.
Citera
2015-06-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbalsolnedgang
Man är straffmyndig vid 15 även byxmyndig. Man är tillräckligt gammal för att ta beslut.
Troligen var hon 14 år gammal då hon blev gravid, vilket gör hennes kille (som inte kan ha varit yngre än 18 vid tillfället) till en pedofil.
Citera
2015-06-30, 10:33
Moderator
Tinuviels avatar
Jag tror att man som 15-åring är tämligen lätt att manipulera. Hon har sannolikt haft ett trassligt liv i Sverige. Fosterhemsplacerad och vilsen. När någon ger henne uppmärksamhet och lockar med ett ordnat liv inom ramarna för islam, gemenskap och status som hustru till en krigare är det nog lätt att en sådan person låter sig förledas. "Systrarna" i Syrien har dessutom säkert gjort sitt för att locka henne dit.

Med det sagt är min empati slut. Jag vill inte ha hem henne eller någon av de personer som lämnar Sverige för att strida i Syrien. Inte en enda av dem. Jag vill inte ha hem deras fanatism, deras stridsträning eller inbördes konflikter.

För några år sedan hade jag nog tänkt annorlunda, men nu har utvecklingen gått för långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in