2015-06-28, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Varför det? Själva grejen med en kedja är ju att man ska få likadan mat oavsett var man är.

Det är ju det som , för mig är mysteriet, det verkar ju inte vara så. Mycket lokala skillnader. Se nedan.

(FB) Varför blev inte Sibylla Sveriges främsta hamburgarerestaurang?
Citera
2015-06-28, 13:30
Medlem
bvcs avatar
Sibylla har 82% kött i sina puckar. Det räcker med det för att jag inte ska käka där.
Citera
2015-06-28, 13:31
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Det har du rätt i. Men jag tycker fortfarande att, särskilt, McDonaldsdyrkarna har så jävla fel.

Smaken är som baken.

Men jag upprepar fortfarande, det verkar vara skillnad på Sibyllorna, och jag blev överraskad när jag, för första gången, googlade "Sibylla" pga denna tråd och såg att de har McDonaldsliknande restauranger. DET anser inte jag är Sibylla, aldrig sett dessa restauranger, och undrar därför var i landet folk bor och om det är sådana restauranger som menas, särskilt när det är i negativ bemärkelse .

Ett tecken på att det är de, för mig, McDonaldsliknande restaurangerna som menas i negativ bemärkelse, är synpunkten på att det saknas "drive-thru". Drive-Thru på ett gatukök?
Var nånstans hittade du dessa McDonaldsliknande restauranger som var Sibylla?
Jag har iaf aldrig sett någon sådan. Men jag tycker att det vore häftigt att se en sådan - helt vägg i vägg till en McDonalds. Då hade folk kunnat jämföra direkt och äntligen lära sig hur urusla McDonalds är.
Citera
2015-06-28, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har iaf aldrig sett någon sådan. Men jag tycker att det vore häftigt att se en sådan - helt vägg i vägg till en McDonalds. Då hade folk kunnat jämföra direkt och äntligen lära sig hur urusla McDonalds är.

https://www.youtube.com/watch?v=JLrB0D6K5fk&feature=youtu.be

Var de finns vill jag ha svar på i tråden

OBS: Specialitet: Senapsdragning. Otroligt coolt.

Edit: Måste påpeka att jag absolut inte gillar McDonaldssibylla-restaurangideen. Blev nästintill chockad.
Senast redigerad av sls55amg 2015-06-28 kl. 13:43.
Citera
2015-06-28, 13:45
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Motala har ju ett McDonaldsliknande Sibyllahak i alla fall. Dålig personal, tråkig mat, sladdrig kebab.
Citera
2015-06-28, 13:49
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
97 blev det alltså franchise såsom mdonken och liknande , så antar att det går att driva på två sätt idag . Ett nytt sibylla ala franchise hus står vid biltema i västervik , kanske är några år men där är gamla korvmojjs känslan helt borta..
Citera
2015-06-28, 13:52
Medlem
SoCos avatar
Förbryllande hur det är så många i denna tråd som tycks favorisera McKräks, nästan varje gång jag gått dit vare sig det är inne i butiken eller på drive in så får man alltid vänta 10+ minuter, har även åkt på en av de värsta magsmärtorna någonsin efter ett McSkit besök.

Sibylla, är det ens en hamburgerrestaurang, trodde det var ett korvhak/gatukök.

Vill ni ha bra burgare så gå till Daisys eller Max.
Citera
2015-06-28, 13:57
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Max använder inte svenskt kött , tror inte någon annan gör det heller isf sibylla kanske.

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Vad jag menade var att styckdetaljerna jag nämnde inte är huvuddelen i varken Max, Burger King eller Sibyllas burgare heller. Inte att de andra är gjorda av 100% svenskt kött - vilket jag inte har någon information om!
Citera
2015-06-28, 14:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bvc
Sibylla har 82% kött i sina puckar. Det räcker med det för att jag inte ska käka där.

Om jag gör pannbiffar hemma så har jag en äggvita och riven lök och kanske lite paprika i. Det blir motsvarande köttmängd, och det blir mycket godare biffar med en klart bättre konsistens.
Citera
2015-06-28, 14:05
Medlem
different_trips avatar
Jag tycker snarare tvärt om. Tycker Sibylla är rent budgetskit med hamburgare som smakar som de billigaste frysvarorna från Willys. Riktigt jävla äckligt med andra ord.

Tacka vet jag riktiga hamburgerställen som gör allt själv från råvaror.
Citera
2015-06-28, 14:07
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Om jag gör pannbiffar hemma så har jag en äggvita och riven lök och kanske lite paprika i. Det blir motsvarande köttmängd, och det blir mycket godare biffar med en klart bättre konsistens.

Pannbiff är inte samma sak som hamburgare.
Citera
2015-06-28, 14:07
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Det är ju det som , för mig är mysteriet, det verkar ju inte vara så. Mycket lokala skillnader. Se nedan.

(FB) Varför blev inte Sibylla Sveriges främsta hamburgarerestaurang?

Jo, jag har själv varit inne på det, även om jag är osäker på att den verkligen varierar och det inte är jag som blandar ihop dem med andra gatukök, i vilket fall problemet kanske snarare är Sibyllas marknadsföring av sig själva.

Samtidigt spelar det mindre roll om kvalitén och utbudet verkligen varierar eller inte, om människorna likväl uppfattar det som att det gör det.

Jag såg att åtminstone någon kommenterade att Sibylla ofta har större inneserveringar uppe i Norrland. Jag har en minnesbild av att någon gång i forntiden ha varit på en sådan uppe i Norrbotten och att de där hade t.ex. någon vegetarisk produkt i bröd som möjligtvis kan ha hetat "vandraren" eller liknande. I vilket fall har jag aldrig stött på den i Sibyllahaken i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in