2006-10-25, 14:50
Bannlyst
Det är såhär att så länge tillbaks jag kan minnas har jag drömt samma dröm ungefär 1 gång i veckan. Jag förstår inte varför, jag pratade med en Shaman om detta och försökte få fram något ur honom men det lät mest som grekiska i mina öron det han sa.

Är dålig på att förklara med ord men, ska försöka göra en litterär gestalning eller vad man ska säga:

Det är helt mörkt omkring mej, jag är i rymden tror jag.
Jag vandrar på en smal lina. För varje steg jag tar så
går linan av, alltså - jag kan inte gå bakåt.
Långt, långt fram ser jag en svag ljuspunkt.

Då jag tagit ungefär 10 steg så ser jag att det kommer en enormt
stor rivningskula (ni vet sån man river stora byggnader med)
Och då har jag två val, antingen låta mej krossas av kulan.
Hoppa från linan och falla förevigt i oändlighet eller
hänga kvar i linan och klättra upp igen då kulan har svischat förbi.
Än så länge har jag Aldrig låtit mig krossas av kulan, aldrig.

Jag tolkar drömmen såhär;

Att drömmen är jag. Att den är mitt liv eller nåt
Att jag måste fortsätta gå och aldrig vända tillbaka
Det som hänt har hänt och jag kan inte göra nåt åt det
Och ljuset är lycka eller nåt, att så länge jag kämpar
och vandrar på och lämnar mitt förflutna bakom mej
så har jag möjligheten att en dag nå "ljuspunkten i mitt liv"
Lyckan.

Att jag står i rymden tolkar jag som att det bara är jag.
För som alla vet är ju den svåraste uppgiften i livet att ta hand
om sig själv. Det är så lätt för oss att tänka på andra
och hjälpa andra då dom har det svårt. Men då vi själva mår dåligt
så gör vi ingenting åt det, vi bryr oss för lite om oss själva.
Iallafall jag, och det vet jag. Och jag försöker göra nånting åt det

Tyder ni den på något annat sätt än mig, snälla säg!!

Kram
Citera
2006-10-25, 15:02
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Jag tror inte att någon kan tolka dina drömmar förutom du själv. Och läs inte in för mycket i ditt undermedvetnas svamlande heller :-).
Citera
2006-10-25, 15:31
Medlem
ants avatar
Nästa gång kan du ju stå kvar å bli smashad av kulan. Bara för att se vad som händer.
Citera
2006-10-25, 16:47
Medlem
Coles avatar
Jag tycker du har gjort en rätt bra förklaring där.

Det skulle också kunna vara så att när det uppstår ett hinder i livet som du tror att du inte kan ta dig över/klara av så väjer du hellre undan än att ta smällen.

Tycker det är helt sjukt att du kan ha en återkommande dröm så ofta och så länge, har aldrig hört talats om nåt liknande. Sure jag har haft drömmar som kommit tillbaka ända sedan barnsben, men snarare en gång per år, inte per vecka.

I framtiden när du får en starkare tro på dig själv kanske du kan ta kulan. Du ställer dig kvar och tar emot smällen, fortsätter mot ditt mål trots riskerna.
Citera
2006-10-25, 18:00
Medlem
jangos avatar
Jag såg nyligen en dokumentär om drömmar. Det finns teorier om att drömmar hjälper till att lösa olika undermedvetna problem. Detta är bara teorier så vitt jag vet dock.

Om man har en återkommande dröm så är problemet så komplext att din hjärna inte kan lösa problemet under enbart en natt utan fortsätter jobba på det, kanske testar den olika scenarion till den kommer fram till något som är tillfredsställande. Folk som råkat ut för traumatiska saker under krig t.ex kan få ständigt återkommande drömmar. Händelserna är så traumatiska att hjärnan behöver lång tid att lösa problemen.

Där nämndes det att om man har kontroll över drömmen själv, vilket verkar vara vanligt för dessa drömmar, så ska man själva testa saker som man inte testat förut för att hjälpa hjärnan på vägen. Tumregeln verkar vara att göra det man är mest rädd för, att utmana sin rädla. När det inte finns någon rädsla kvar försvinner problemet och drömmarna försvinner - nästa problem, osv.

PS. Detta är varken paranormalt, ockult eller har något med UFO'n att göra.
Citera
2006-10-25, 18:08
Medlem
joranimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Nästa gång kan du ju stå kvar å bli smashad av kulan. Bara för att se vad som händer.

Tycker jag med, men tänk om han vaknar av att hjärnan rinner ur öronen..
Citera
2006-10-25, 18:09
Medlem
För några nätter sedan precis innan jag vaknade, drömde jag att jag var ute och åkte inlines på en snöig landsväg med peter wahlbeck.
Han åkte rullskidor. Vi letade efter svamp.

Igår vaknade jag av att jag slog mig själv hårt i ögat.
Kanske ville jag straffa mig själv.
Kanske borde jag inte läsa ut så mycket av mina drömmar.
Citera
2006-10-25, 19:40
Medlem
ants avatar
Jag hade en rätt störd dröm som återkom ganska ofta under en vecka föra året. Jag satt på bussen på väg nånstans, vart vet jag inte. Men slutade alltid med att jag missade min hållplats, och hamnade i en främmande stad. Väl där när jag klev av bussen så började allt snurra som fan, yrsel. Rejält jobbig känsla att inte kunna stå still, och inte kunna gå rakt fram. Till slut klamrade jag fast mig vid en vägg som jag gått in i, medans hela världen snurrar som tusan.

Rejält jobbigt att inte kunna gå dit man ville. Jobbig dröm som återkom flera gånger under en vecka. Ingen som kan tyda?
Citera
2006-10-26, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Om det tar dig till Level 2 så ska du sluta med Tv-spelen=)
NEj men ärligt har hört att man kan dö i drömmar och sen dö på riktigt, detta är givetvist skitsnack för faller du i evigheter så är nte drömmen "dödlig". Testa och ta smällen=)
Citera
2006-10-27, 11:37
Bannlyst
.........

Tack så mycket för era kommentarer och tankar kring min dröm

Tack
Citera
2006-10-27, 12:37
Medlem
SmurfJeffels avatar
Det kanske är en varning om att du inom en snar framtid kommer att gå på en smal lina och nästan bli träffad av en rivningskula?
Citera
2006-11-16, 15:40
Medlem
Jag förstår precis vad du menar.

Jag skrev bra mycket för en stund sen.. Men valde att ta bort det. Finns väl inte så många seriösa människor här så varför skriva om personliga saker om dem bara kommer att dumförklara mig. Men några saker kan jag ta med.

Jag själv har tre sådana "drömmar", fast jag är delvis medveten i dem, och att jag vet att det är en dröm.
Typ som om jag söker efter en lösning, för att drömmen ska upphöra. Men jag har inte hittat det än.. Jag har försökt allt i dessa drömmar såsom att köra in en skruv mejsel i skallen på en person, för att komma undan. Eller skurit någon vid halsen med kniv.. sjukare saker har jag med gjort..
Men som jag sa förrut, så vet jag oxå att det är en dröm. Jag har till och med skrikit ut i drömmen "Detta är bara en dröm", "Jag kan inte dö". ect..

Medveten har jag varit flera gånger men, dessa drömmar har begränsningar. Jag kan inte exempelvis flyga i dessa drömmar, drömmarna har som skrivna lagar. Jag kan själv inte bestämma när jag vill vakna, utan jag måste misslyckas/försöka i drömmen för att vakna. Det känns som att jag är infångad i drömmen.
När jag gick i gymnasiet så drömde jag en av dem här drömmarna i två och en halv vecka i rad..

Ett av dem här senarion utspelar sig i framtiden så det är krig mellan utomjordlingar och människor. Där jag är i slagfältet med mina män och blir infångade/döde,jag vaknar direkt efteråt. Jag kan få denna drömmen 2-3 gånger om natten när jag väl får den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in