Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-26, 00:09
Medlem
Citat:
Eftermiddagen
Polisen gör flera nya fynd.

Tillhörigheter hittas utspridda på ängarna ovanför kaféet där flickan försvann.

– Det är säkerställt att det är kopplat till henne, säger insatsledaren Martin Fredman.

Citat:

Eftersom det inte fått någon uppmärksamhet alls detta borde det inte vara så då att AB:s journalist misstagit detta för fynden söder om? Jag menar de enda fynden polisen bekräftat kopplat till Lisa är handsken, mobilfodralet och delar av mobilen som jag förstått det.
2015-06-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vad är det för ljud som ett skadat djur ger ifrån sig som också kan komma från en människa som rotar bland containrar?

Jag vet inte,men något ljud som kanske fick henne nyfiken, som sagt hon satt inte på moppen när hon blev bortrövad/mördad i alla fall,så något har fått henne att lämna moppen precis när hon tänkt att köra om det var Lisa som satte nycklarna i moppen
2015-06-26, 00:12
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror han menade att någon skulle fejkat ett ljud för att lura dit henne i och för sig, men ja människan är nyfiken av sig, hon kanske hade hört om stölderna som hade försekommit och var rädd det kunde bli inbrott.
Så en tjej som hört om stölder i trakten och hör nåt misstänkt ljud går dit för att kolla? Sedan några välriktade sparkar och hon är traktens hjältinna...
Och det här med att någon skulle stått bland containrarna och låtit som ett skadat djur för att locka henne till sig...
Eftersom iphonen måste vara ett hett objekt borde det väl vara den som kastats ut först av alla fynd som hittats, Således borde det väl vara första flyktvägen om det nu hittats delar åt andra hållet (norr).
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns inga fynd gjorda norr om caféet som visat sig kunna kopplas till Lisa.

Det spärrades i alla fall av där sent på kvällen, fredagen hon hittades.
2015-06-26, 00:13
Medlem
Citat:
Så en tjej som hört om stölder i trakten och hör nåt misstänkt ljud går dit för att kolla? Sedan några välriktade sparkar och hon är traktens hjältinna...
Och det här med att någon skulle stått bland containrarna och låtit som ett skadat djur för att locka henne till sig...
Varför inte?
2015-06-26, 00:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag vet inte,men något ljud som kanske fick henne nyfiken, som sagt hon satt inte på moppen när hon blev bortrövad/mördad i alla fall,så något har fått henne att lämna moppen precis när hon tänkt att köra om det var Lisa som satte nycklarna i moppen
Hur vet du att något fått henne att lämna moppen? Troligare är att någon kom till henne.
2015-06-26, 00:17
Medlem
Citat:
Hur vet du att något fått henne att lämna moppen? Troligare är att bågon kom till henne.
Hon har ju inte suttit på moppen för då hade den förmodligen vält när någon tog tag i henne,så hon har klivit av eller aldrig satt sig och eftersom jag har ungar med moppe själva så vet jag att dom sätter i nyckeln efter dom satt sig
2015-06-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Inte lätt att veta, fel av AB:s reporter som egentligen menade området söder om cafet, eller mörkning av polisen? Ängar norr om cafet finns bara en liten, annars öster, nordöst om eller så får man gå en bra bit norrut för och hitta ängar norr om. Söder om hittades två av fynden på åkrar angränsande till ängar.
2015-06-26, 00:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Och med ”där” menas var?
2015-06-26, 00:19
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hon har ju inte suttit på moppen för då hade den förmodligen vält när någon tog tag i henne,så hon har klivit av eller aldrig satt sig och eftersom jag har ungar med moppe själva så vet jag att dom sätter i nyckeln efter dom satt sig
Kanske Lisa hade en annan ordning? Och kanske finns bågon annan orsak att hon steg av moppen än att hon hörde ljud hon ville kolla?
2015-06-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Bra då vet vi d, hur ska vi använda denna fakta i denna träden då? Att han använde ett gem mellan vägen från caféet o Mantorp? Gå o spela poker o snorta ditt meth..märks att du inte värmt pipan på länge då du igår skrev grymma grejer o idag sitter o absar

Du kan komma åt SIM kortet med ett gem men inte batteriet. För att komma åt batteriet behövs först Apples unika pentalobe-skruvmejsel för att öppna bakluckan (iPhone 4/4S) eller displayen (iPhone 5 och senare) och därefter en vanlig stjärnmejsel för att komma åt själva flexconnectorn. Det tar nog 5-10 minuter för ett proffs. Att slå sönder mobilen för att slå av den är betydligt enklare men inte ens det är helt trivialt. Vore intressant att veta exakt hur telefonen oskadliggjorts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in