Citat:
Ursprungligen postat av
att
Trevligt trevligt, nytt rekord igen!
Offtopic: Moderaterna och Kinberg-Batra går fram, hur fan kan det gå till? Jag anstränger mig här men kan inte tänka mig någon anledning för någon människa från något enda parti att vilja gå över till dem nu. Hjälp mig med ett svar, hör antagligen hemma i en annan tråd!
Ja, denna månad är sannerligen fantastisk för SD, och lär bli den månad där vi har störst ökning under en enskild månad. Rekord i varje mätning... Ca 18% i PollOfPolls, och sannolikt drygt 20% om det vore val idag.
Ang. Moderaterna så beror det på att för vissa väljare "finns inte" SD som alternativ ens på kartan. De är så indoktrinerade av media och kollar inget själv vad gäller politik. Då när förtroendet för regeringen kollapsar, både MP och S, så finns inget realistiskt alternativ annat än M. Jag vet att det pågår ett kaos på partiets Facebook-sida, där varje inlägg möts av en extrem kritik mot DÖ. Men samtidigt kan du inte jämför alla väljare med detta eller med dig och mig. Du och jag är insatta, söker information, läser på och är allmänt politiskt intresserade.
Inte alla väljare är så pålästa, tyvärr.