Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-06-23, 16:15
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja klart som f#n att du behöver en inkomst för att kunna betala abonnemanget.
Köp telefonen kontant och skaffa ett kontantkort, hur svårt kan det vara.

Men då får TS köpa 7 olika telefoner, för att den första blir inte TS nöjd med utan ångrar hela tiden och då kan det bli dyrt om man inte har fasta inkomster, men idén är ju genialisk.Jag har fasta inkomster och jag köpt telefonen kontant och jag använder kontantkort
Citera
2015-06-23, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Du får skaffa ett kontantkort, alternativt ett abonnemang hos Hallon då de inte tar någon kreditupplysning på dig i samband med tecknandet.

Får man fråga vad det var som gjorde att du inte var nöjd med de abonnemangen du hade hos de olika bolagen? Vad var det för fel? Planerar du så dåligt att du inte vet vad du tecknade upp dig på och vad det skulle kosta?

Givetvis så tar hallon kreditupplysning!

Varför sitter du och ljuger?
Citera
2015-06-23, 17:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Givetvis så tar hallon kreditupplysning!

Varför sitter du och ljuger?
För att Hallon inte tar någon kreditupplysning. Varför sitter du och försöker vara en besserwisser utan att ägna fem minuter åt deras hemsida och kontrollera saken själv?
https://www.hallon.se/om-oss

Citat:
INGEN KREDITKONTROLL?
Nej, det är sant. Om du tror på oss, så tror vi på dig.
Det enda vi gör är att hämta upp din folkbokföringsadress och kontrollerar att du är över 18 år.
Citera
2015-06-23, 19:04
Bannlyst
Citat:
För att Hallon inte tar någon kreditupplysning. Varför sitter du och försöker vara en besserwisser utan att ägna fem minuter åt deras hemsida och kontrollera saken själv?
https://www.hallon.se/om-oss

Därför att det inte går att beställa mobil med abbonemang utan kreditkontroll.

Men du kanske tänker på deras vanliga kort? Comviq och andra ger bort dom korten. Så givetvis tar dom inte kontroll där!
Citera
2015-06-23, 19:23
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Därför att det inte går att beställa mobil med abbonemang utan kreditkontroll.

Men du kanske tänker på deras vanliga kort? Comviq och andra ger bort dom korten. Så givetvis tar dom inte kontroll där!
Är du efterbliven? Jag pratar om Hallons mobilabonnemang, inte om något kontantkort.
Citera
2015-06-23, 19:29
Bannlyst
Citat:
Är du efterbliven? Jag pratar om Hallons mobilabonnemang, inte om något kontantkort.

Ja du kan få ett kort därifrån. Men absolut inte mobil+abonnemang.

Vad äre du inte förstår?
Citera
2015-06-23, 19:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ja du kan få ett kort därifrån. Men absolut inte mobil+abonnemang.

Vad äre du inte förstår?

Vad är det DU inte förstår? För det första skrev jag aldrig något om mobil utan endast abonnemang. Du sa då att jag ljög och att Hallon visst tog en kreditkontroll. Jag gav dig en länk, och ett citat från länken, som visar på att jag har rätt. Hallon tar INGEN kreditkontroll på dig om du tecknar ett abonemang hos dem.

Du började då prata om Comviq och kontantkort, vad det nu ska ha med saken att göra.

Hursomhelst så är det inga som helst problem att skaffa ett abonnemang hos Hallon UTAN att de tar en kreditkontroll. De tar nämligen ingen kreditkontroll när du tecknar ett abonnemang hos dem.

Du kan även köpa en mobiltelefon via dem utan att de tar kreditkontroll. Vill du ha mobilen på avbetalning tar de en kreditkontroll, betalar du allt på en gång tar de ingen kreditkontroll.

Så vad är det du inte förstår? Är du läskunnig? Har du läst på länken jag gav dig tidigare? Annars får du den igen: https://www.hallon.se/om-oss
Citera
2015-06-23, 19:46
Bannlyst
Citat:
Vad är det DU inte förstår? För det första skrev jag aldrig något om mobil utan endast abonnemang. Du sa då att jag ljög och att Hallon visst tog en kreditkontroll. Jag gav dig en länk, och ett citat från länken, som visar på att jag har rätt. Hallon tar INGEN kreditkontroll på dig om du tecknar ett abonemang hos dem.

Du började då prata om Comviq och kontantkort, vad det nu ska ha med saken att göra.

Hursomhelst så är det inga som helst problem att skaffa ett abonnemang hos Hallon UTAN att de tar en kreditkontroll. De tar nämligen ingen kreditkontroll när du tecknar ett abonnemang hos dem.

Du kan även köpa en mobiltelefon via dem utan att de tar kreditkontroll. Vill du ha mobilen på avbetalning tar de en kreditkontroll, betalar du allt på en gång tar de ingen kreditkontroll.

Så vad är det du inte förstår? Är du läskunnig? Har du läst på länken jag gav dig tidigare? Annars får du den igen: https://www.hallon.se/om-oss

Som jag skrev tidigare.

Comviq och andra ger bort sina kontantkort. Så där kan ts redan skaffa kort.

Men du kanske tror att han bara vill ha ett abonemang???
Citera
2015-06-23, 20:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare.

Comviq och andra ger bort sina kontantkort. Så där kan ts redan skaffa kort.

Men du kanske tror att han bara vill ha ett abonemang???
En telefon går att köpa precis var som helst. Kan du inte bara erkänna att du hade fel i sak? Jävla sopa.
Citera
2015-06-23, 21:31
Medlem
Kunder som ångrar sig hela tiden är inte optimala för operatörerna och det finns även interna rutiner för hur man hanterar dessa eftersom de producerar negativt kassaflöde. Att köpa mobiler med abonnemang och sedan ångra sig hela tiden producerar varningsflagg.

Nu bör du ha fått en kopia från UC med tanke på alla kreditprövningar men det är definitivt varningsflagg när det på kort tid tagits ett flertal.

Jag hade föreslagit att du hädanefter kör antingen kontantkort eller obundet abonnemang via t.ex Hallon och sedan utvecklar referensramar för mobilen eftersom det förefaller extremt förvirrat att avverka så många enheter på så kort tid utan att bli "nöjd". Det antyder att du inte har någon uppfattning om vad enheten skall klara med följden att du hela tiden hamnar fel eftersom kravspecen inte är tydlig.

Mina råd är således:

1. Sätt dig in i mobilplattformarna och gör en grundlig analys av vad du vill ha.
2. Är du osäker på täckningen hos olika operatörer - skaffa kontantkort för dem och testa.
3. Skaffa ett prepaid-abonnemang hos t.ex Hallon.
4. Köp en mobil när du vet vad du vill ha och ta då en modell du kunnat testa ordentligt i förväg genom att prova i butiken.

Att Hallon kan erbjuda abonnemang utan kreditkontroll beror på att de använder betalkort som betalningsalternativ. D.v.s abonnemangsavgiften dras från kortet.

Övriga operatörer borde införa den varianten för obundna abonnemang eftersom det är en säker metod. Själv har jag numera vant mig vid att använda den varianten och föredrar att ha auto pay via kortet snarare än att pilla med fakturor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in