Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 21:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xfade
Kanske för att det, tillsammans med de uppgifter han har lämnat till polisen, hör ihop på något sätt.

Det kan vara så att han i efterhand har kommit på saker som hänt/hur de har uppträtt som varit utanför det normala. Saker som han inte reagerat på förrän efteråt.

Ja, han säger ju också att det finns intressanta uppgifter som han inte vill berätta om, men som spelats in på band (alltså i polisförhör).
2015-06-22, 21:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Vad är det som pekar på ett sexualmord?
Att en dreglande balt med frugan hemma sitter på sannolika skäl häktad för mord. Tror inte det här fallet är svårare än så. Visst kan någon konspirationsteori vara sann och bröderna är "ditsatta" men tillåt mig att tvivla på det.
2015-06-22, 21:58
Medlem
Titianas avatar
Min tanke i detta läge är att endera har åklagaren ett trovärdigt vittne i något avseende och då borde det inte vara ett problem med fortsatt häktning...men
den sk sammanställningen av vittnesmål låter bara lul lul...varför skulle han riskera ett frigivande om det fanns ett trovärdigt vittnesmål?

Jag misstänker, tyvärr, att detta är lite av rökridåer av åklagaren för att få till en fortsatt häktning, med en förhoppning om att det hinner inkomma mer bindande bevisning sen.
2015-06-22, 21:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst, det är hans förklaring, men det är trots allt märkligt att säga att det är bra att någon sitter häktad om man tvivlar på att han är skyldig.
Det är nog inte hälsosamt för litauerna att vistas i det fria just nu, skyldiga eller oskyldiga.
För detta krävs att någon annan ska kunna bindas till brottet, tämligen självklart.
2015-06-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bara sådär? Idiotteori!

håller med om att det är n svag teori men ingen, absolut ingen på fb iaf, vet ju exakt vad som hänt så däför kan ingen säga ditt eller datt egentligen..

den mest uppenbara, logiska orsaken är ju att nån av bröderna har attackerat lisa och sen har bröderna hjälpts åt att gömma kroppen o ägodelarna...

men allt är ju höljt i dunkel så därför tillåts vi ju att diskutera fritt....

verkligheten slår alltid dikten...

aldrig hade man väl trott att nåt sånt skulle kunna hända...

får läckbergs böcker att framstå som barnsagor....

jag vill ha ett mkt mer kontrollerat samhälle med fler vakter, poliser etc...

militären gör inte ett skit mer än att skita på sig när ryssen fiser lite.

de skulle göra mer nytta ute på fältet som vakter på sån här kafe etc...
2015-06-22, 22:00
Medlem
pancoitalianos avatar
Går det inte bara att vänta till klockan 11 imorgon, istället för att vi spekulerar vilt? Ta en kaffe under tiden, finns liksom saker att fördriva tiden med.
2015-06-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Vad menar du? Att hon kanske har tagit kort på något "olämpligt"?

O kanske på mördaren vem vet...
2015-06-22, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kafét har inte ens funnits på orten i åratal.
Är du så här jävla dum alltid eller låtsas du bara, kanske har du litauiskt påbrå rent av? Är det därför du vill rentvå dem?
Det har funnits i över ett år. När argumenten tryter, då tar man till kränkningar, gammalt Flashbackordspråk.
2015-06-22, 22:06
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, åklagaren avgör inte det "helt godtyckligt".

Åtal kan inte väckas före försvaret fått tid nej -- dvs förundersökningen kan inte slutföras innan försvaret fått tillgång till alla delar och fått tillfälle att bemöta dem.
Det har jag väl för fan aldrig påstått heller. Läs ordentigt.

Jo vad som är "till men" för utredningen bedömer och avgör åklagaren.
2015-06-22, 22:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AJ:s uttalanden i intervjun är ju något ambivalenta. Å ena sidan tycks han tvivla på männens skuld eftersom de alltid skött sig exemplariskt. Å andra sidan säger han att det är bra att bröderna nu sitter häktade:

– De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är.

Det är ju ett lite märkligt argument om han tror att de är oskyldiga.

Förstår inte heller varför han betonar två gånger att bröderna kunnat röra sig helt fritt på gården.

Vad han antyder, men med andra ord, är väl att han befarar att det i nuläget föreligger en kraftig hotbild mot de häktade.
2015-06-22, 22:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att en dreglande balt med frugan hemma sitter på sannolika skäl häktad för mord. Tror inte det här fallet är svårare än så. Visst kan någon konspirationsteori vara sann och bröderna är "ditsatta" men tillåt mig att tvivla på det.

Inte kanske ditsatta med vett och vilja men att någon annan kan ha slängt sakerna kring där de befinner sig. Annars verkar det ju som någon påpekat "efterblivet".

Det är ju längs vägen hon borde åkt hem? Och vad jag förstår så är det den väg som man kör genom samhället. Passerar kanske en hel del "utsocknes".
2015-06-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Alla teorier om att någon lurpassat på att överfalla Lisa faller på, hur kunde han veta att Lisa skulle bli kvar ensam efter att jobbarkompisarna hade åkt iväg?????

Är helt säker på att det finns ett samband med att jobbarkompisarnas bil lämnade några minuter innan!!!!

Det finns bara tre möjligheter.
1. Hon har gjort upp med att köpa alkohol av någon. Hon tog därför för första gången moppen, för att inte visa för någon.
2. Hon överraskar (blir överraskad av) tjuv(ar) som skulle göra inbrott i kaféet.
3. Hennes jobbarkompisar är på något sätt inblandade.

tillfälligheten kanske gjorde tjuven?

balterna hade ju fri sikt över arbetsplatsen vad jag förstår.

nån av dem kanske såg sin chans. kanske nån av dem var på baksidan och röjde lite...

dock kan jag hålla med om att det är sjukt kasst av jobbarkompisarna att inte kolla så att lisa kommer iväg. så jävla asocialt. only happens in sweden.

tänk om hennes moppe inte startat och mobilen varit urladdad och ingen möjlighet fanns att komma in i kafet? nä fy fan, va kasst av dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in