2015-06-18, 01:24
Medlem
syndroms avatar
Dyrt proslin och designade dricksglas av dyr karaktär. Som gärna står i ett upplyst vitrinskåp!
Citera
2015-06-18, 01:33
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tror att verkligt rika människor kan kosta på sig ett hem helt fritt ifrån statussymboler.

Allt som blänker i ögonen på vanliga Ullaredssossar, som dem som skriver i denna tråden (mig själv inräknad), är bara såååå kälkborgeligt.

Därmed inte sagt att vacker inredning inte kan ge en skönhetsupplevelse, eller att det inte är roligt med leksaker av olika slag. Men det är bara så jävla låg nivå att imponeras av ägodelar, egna eller andras.
Citera
2015-06-18, 01:38
Medlem
vasaduellers avatar
Men om jag trots allt skall dras med i trådens andemening, så skulle jag säga helikopterplatta. Samt gott om personal.

Citera
2015-06-18, 01:50
Medlem
fyras avatar
Svensk design. Saker som skriker mer kultiverad (inte på monokel-sättet) än lyx.
Edit: Folk som fortfarande har en äkta Lamino = hemligt välbärgade. Inte för att den är jättedyr, utan för att det är en stämpel.
Senast redigerad av fyra 2015-06-18 kl. 01:56.
Citera
2015-06-18, 02:28
Medlem
Isolation tank?
Citera
2015-06-18, 02:32
Medlem
svinsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
De har nästan alltid:
- En sittande leopard i naturlig storlek som är gjord av porslin. Placeras vid tv:n.
- En massa jakttrofėer på väggarna i hallen/ trappan.

Fjärr till garaget har de flesta i villa, dvs från Svenssons och upp.
Ja, för 20 år sedan. Skulle nog säga rent tekniskt, teknik ingen vanlig svensson har, övervägande vitt med stora rum, fina dyra tavlor.
Citera
2015-06-18, 02:45
Medlem
Hulls avatar
En rik människa vill ha mycket utrymme, mycket luft, och få men väldigt vackra saker som ser ut att vara mycket gedigna och stabila. Värde och stabilitet brukar vara det som eftersträvas och då skall det vara bastant, vackert och stabilt. Gärna med en touch av antikt. Det doftar gott och det är mycket rent överallt. Gärna vit marmor och stenläggningar i den perfekta vidsträckta trädgården. Dessutom brukar det finnas porlande vatten i någon form. Antingen som havet i skärgården eller en vacker fontän eller tjugo.

En rik persons hem är omgärdat av vackra murar och handsmidda staket med väl tilltagna grindar. Dessutom finns det minst en vakt.

När du kommer in i en rik kvinnas hem så är det mycket högt i tak, stora fönster och öppna ytor. De få saker du ser är förmodligen tavlor, statyer och väldigt vackert placerade grupper.

Det som potentiellt skulle kunna vara värt att stjäla är noga placerat så att det är omöjligt att ta det med sig utan att synas eller höras tydligt och ljudligt. Det finns inga mindre saker som går att stjäla, utan dessa förvaras i bankfack eller på en annan säker plats där det finns vakter 24/7. Smycken och annat småkrafs är inte värt att stjäla då det går att spåra för lätt. Möjligen en och annan bil kanske.

En fattig person har ofta trångt, och väldigt väldigt mycket skräp som denne sparar på i kartonger över allt. Det är skitigt och luktar piss, gamla kläder och damm. Det brukar ligga en ilsken vakthund vid dörren bredvid högen av brev och reklam innanför dörrinkastet.
Senast redigerad av Hull 2015-06-18 kl. 02:48.
Citera
2015-06-18, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
typ 50 tums tv

Snarare 200 tum + TV....
Citera
2015-06-18, 03:10
Medlem
k4d9s avatar
Konstföremål utan någon egentlig funktion. Elektriska massagestolar och annat skräp är det bara WT som går och slösar pengar på.

dyra tavlor, statyer, dyra gardiner som inte är till för att användas.

Sen är det väl vanligt att man har mysikföremål som en flygel till exempel.
Citera
2015-06-18, 03:49
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungiz
Hemmet har blivit en slags statussymbol idag.

Men vilka prylar, möbler, utrustning har enbart välbärgade människor hemma? Något speciellt som utmärker ett välbärgat hem?

Är det elektronisk garageport som styrs via en trådlös kontroll? Är det en massagestol i vardagsrummet? Är det vinkällaren? Gamla anrika möbler?

Hur skulle nu utrusta ett hus på 220 kvadrat med ett värde på 5 000 000 - 7 000 000 SEK. (Ej beläget i Stockholm, Göteborg eller Malmö). Huset är byggt runt 60-talet men är nyrenoverat. Vilka möbler och utrustning skulle ni utrusta huset med? Om ni hade 3 000 000 - 4 000 000 SEK att lägga ut på möbler och elektronik.

Jag vet inte om jag kan komma på några saker som "man måste ha", förutom möjligen Connoisseur på vardagsrumsbordet. Däremot kommer jag på några saker man inte har, nämligen vita plaststolar och -bord på uteplatsen.

Alla människor bör ha Marskalkens minnen i bokhyllan.
Citera
2015-06-18, 04:08
Medlem
Under---18s avatar
Panic room/safe room eller liknande extra säkerhet

Men väldigt gammal elektronik borde vara något. Eftersom man inte har intresset att äga den största TVn, datorn, telefonen eeller annat så används det tills det går sönder. Oftast använder man det sällan så saker håller väldigt länge
Citera
2015-06-18, 05:14
Avslutad
En segway.

Inte för att den är så ofantligt dyr men för att den är hög prisklass och helt onödig.

Överfallslarm larm till bevakningsföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in