Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 00:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
- Han är blott 80 år
- Han har inget motiv
- Han är inte häktad, vilket tyder på att det inte finns ett jota som kan binda honom till brottet
- Tidigare ostraffad

Då är det nästan större sannolikhet att PC eller en älg har haft ihjäl BO.

Finns visst mördare som är aktiva i en hög ålder.
Du vet väll inte ett dugg om vilket motiv AJ kunde ha haft.
Polisen har ju fokuserat (snöat inn sig på) på Bröderna sannolikt från dag 1.
Hur vet du att AJ är ostraffad ?
2015-06-18, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Visst har AJ större trovärdighet och kan leverera en trovärdig historia som han kan forma som han vill. Dock förstår jag inte historien om handsken.

Säg att de tre går in i ladan, ser handsken på golvet, varför ska alla tre hålla i handsken? Varför tar en upp den, passar den vidare till nr två som sedan lämnar den till AJ som överlämnar den till polisen?

För mig är det mer rimligt att alla tre kan ha upptäckt handsken men att det vore mer normalt att EN rör vid den, av misstag eller inte.

Människor fungerar så, vill se allt, veta allt, ta på allt och vara med överallt där det händer något. Jag kan se det framför mig och hur de resonerar sig fram till att handsken kanske kan vara Lisas, alla vill hålla i den och titta på den, inget konstigt med det, och som någon sa, det var inte ens tal om mord vid tillfället, Lisa vara bara försvunnen.
2015-06-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enligt en person i tråden som verkar ha insyn, Rhona, så fick bröderna uselt betalt.

Det beror på vad man jämför med. Antagligen bodde de gratis eftersom de bodde på AJs ägor. I Litauen så kan den lönen var otroligt mycket mer värd än här.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
De tre-fyra personerna hade genomgång vad som skulle göras i ladan,ingen av litauerna kan svenska eller engelska,hur fan kommunicera dom? Google translate i mobilen?

Blir så lack,jag hoppas gubbjäveln får hjärtattack,han står nog bakom mordet till 95%…gubbjävel

JÅ kan kanske litauiska?
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
http://www.expressen.se/gt/leif-gws-nya-teori-om-mordet-pa-lisa/

Jag tolkar GW:s uttalande i Expressen som att polisen ska jobba bredare och inte enbart låsa sig vid de personer som för närvarande sitter häktade.

Vidare har det stått tidigare i tråden att den yngre brodern verkade nedstämd och tittade ner i backen. Detta kan man kanske tolka på två sätt: antingen är han den skyldige eller så vet han att den äldre brodern är skyldig, men har varit tvungen att hjälpa till att städa upp efter den senare. Den äldre brodern är kanske bättre på att "hålla masken" än den yngre brodern?

Oavsett vem som har gjort detta illdåd, någon av de häktade bröderna eller någon annan så tror jag att mordet föregicks av något slags sexuellt tvång. Därför skulle BO:s liv släckas för att undgå identifiering av GM och lagföring av densamma.

För närvarande vet vi inte särskilt mycket. Jag inväntar FUP.

Det var något han snackade en hel del om under den här säsongen av Veckans brott. Att det finns utredare som från början snöar in sig på en sak och sedan tom kan bortse från saker som tyder på att något helt annat hänt. På samma sätt som han var kritisk mot hur lätt det är att häkta människor. Men allt detta är ju bara ren generell kritik som han bara säger för att Expressen var helt tvungna att få honom att säga något. Om just detta fall kan han ju inte veta mycket mer än vad rättens medarbetare/polisen fått tillåtelse att skriva om, vilket är direkt mycket.
2015-06-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Det beror på vad man jämför med. Antagligen bodde de gratis eftersom de bodde på AJs ägor. I Litauen så kan den lönen var otroligt mycket mer värd än här.

De fick 20 lax i månaden.
2015-06-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
De fick 20 lax i månaden.

svart??
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enligt en person i tråden som verkar ha insyn, Rhona, så fick bröderna uselt betalt.

Ja, tidigare när de hyrdes ut av AJ som Rhona påstår, det var några år sedan, nu har de 20000:- i månaden.
Medlem
sparrow1s avatar
Tar inte den tekniska undersökningen lite väl lång tid?
Jag minns mordet på Anna Lindh, då de grep fel snubbe först som också var skäligen misstänkt. Sen tog den tekniska undersökningen rätt lång tid, som sen friade mannen. Sedan gick allting mycket snabbare när de hittade rätt man.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickaard
Den yngre brodern kommer troligtvis att överklaga häktningsbeslutet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20985117.ab

Även den äldre verkar vara sugen på det

Mycket bra det
För denna utredningen börjar lukta Christer van der Kwast och Göran Lambertz , samma tunnelseende och samma ologiska tänkande på att de minsann har hittat några och då kör de på med skygglappar och tappar massor med tid för en "riktig" utredning

Släpp de här nu och börja leta efter GM i stället
2015-06-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
svart??

Ingen aning. Någon i tråden sa 20 lax.
2015-06-18, 00:32
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Oskar Forsberg, reporter vid AB, twittrade live från Martorp på fredagskvällen tiden för kroppsfyndet. Även en bil från Räddningstjänsten förekom i hans rapportering.

Jag vet att det rapporterades i pressen om att det uppfattades som om det hittades något på Mantorp men ingen såg vad eller ens var..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in