Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Om ena brodern har setts sitta och meta, varför sitter han då häktad på sannolika skäl misstänkt för mord?

På tal om annat, då kan man kanske tänka sig att de var nyktra och ej påverkade av droger då ena satt och metade och den andra var hemma, vad kn motivet då vara?

Därför att han metade den dagen han greps, den dagen Lisa försvann påstås han ha druckit kaffe utanför sin bostad, det är hans mamma som säger det.
Eftersom MP kan sitta på info. Något för den hugade.
http://missingpeople.se/bli-medlem/
http://missingpeople.se/wp-content/uploads/2013/03/MPS-stadgar.pdf
Senast redigerad av sherlocksnake 2015-06-17 kl. 19:28.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Om ena brodern har setts sitta och meta, varför sitter han då häktad på sannolika skäl misstänkt för mord?

På tal om annat, då kan man kanske tänka sig att de var nyktra och ej påverkade av droger då ena satt och metade och den andra var hemma, vad kn motivet då vara?
För att Lisa försvann söndagen den 7 och han ska ha metat på kvällen fredagen den 12. Därför är det fortfarande möjligt att han har haft något med mordet att göra.
2015-06-17, 19:25
Medlem
Citat:
Fisket skedde på fredagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Vad är din uppfattning tror du polisen har tagit rätt personer vad säger din magkänsla?
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Kan bekräftas att Blomberg blivit utsatt för flera rån det senaste året. Det finns en kriminell verksamhet i området.

Konstigt att GW inte trodde på rånförsök..

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle

"– Jag har gjort fel förr ska du veta. Det är tre mord där jag har haft duktigt fel, svarar Leif."
http://www.svt.se/veckans-brott/leif-gw-jag-har-ahft-rejalt-fel-forut
2015-06-17, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
De har jobbat hos andra arbetsgivare kring trakten. Den ena brodern längre, den andra kortare. De har avlönats uselt men hyrts ut av arbetsgivaren för det tiodubba. Godsägare i bygden runt kinnekulle "delar" sas på bra hjälp. AJ betalar dem dock själv sen ?ett par år? (ej bekräftad uppgift)

De har under hela veckan varit "hjälpsamma" så tillvida att de ställt upp på allt, lämnat prover etc.

De tre har inget gemensamt godkänt alibi för tiden då Lisa försvann.

Okej, tack, ja det är kanske inte så märkligt att de inte har alibin, de uppehöll sig kanske inte på samma plats eller så finns det ingen oberoende som kan intyga att de var i sin bostad för att ta ett exempel.
2015-06-17, 19:26
Medlem
getbusys avatar
Det verkar dra ihop sig gällande den tekniska bevisningen då man tagit ner de flesta avspärrningara. Snart är den rättsmedicinska obduktionen komplett också så vitt ajg har hört. Inget jag kan svära mig fri från men det är ganska troligt. Mer än så vill inte jag säga, och rohna eller vad du heter, skippa skitsnacket.
2015-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Svar: nej

En viss typ av hundar användes dock för att säkra spår på fyndplatserna.
Ja att hundar användes i söket efter kroppen är ju givet.

Vet du om bröderna åkte bil till Martorp när de konfronterades med MP? Det verkar ju som om de har gått dit, men jag förstår liksom inte varför de gick dit? Det är ju ändå nån kilometer eller mer.
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hur kan du veta att de har avlönats uselt? Har du snackat med dem?
Bägge har jobbat i tre år på samma ställe och haft 20000:- i månaden.Uselt betalt!?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Eftersom MP kan sitta på info. Något för den hugade.
http://missingpeople.se/bli-medlem/

Dom som engagerar sig där har tystnadsplikt
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Sara98|53730262]Vem ÄR det? Jag förstår inte.[/QUOTE
Nej när man byter ut en bokstav länkas inte, man måste då ändå söka själv direkt på namn och det finns mååånga med samma namn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in