Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 11:53
Medlem
Ja hon är mördad, det måste ha synts när de hittade henne. Alternativet är ju att brottsrubriceringen skulle ändras efter obduktionen. Om det t.ex. är så att de försökt stycka henne efter att de av misstag kört ihjäl henne. Men det låter extremt osannolikt.

Är strypning det vanligaste tillvägagångssättet vid en våldtäkt som leder till mord? Någon som vet?
Jag tror fortfarande att de hotat henne med någon sorts vapen. Hon har gjort motstånd ändå och då har de gett henne en smäll som hon avlidit av.
2015-06-17, 11:58
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Känner dem varandra?

Det vet jag inte. Men dom är nog ganska nära varandra i åldern. Inte otänkabart att han varit på fiket där LH jobbade iaf eftersom han bor alldeles i närheten. Han verkar inte heller ha gjort en faslig massa uppdateringar på sin facebook efter händelsen. Men men. Om det är någon som känner Pi*rs Cl*ment så får ni gärna berätta lite om honom som person. *=e.
2015-06-17, 11:58
Medlem
ture47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Ja hon är mördad, det måste ha synts när de hittade henne. Alternativet är ju att brottsrubriceringen skulle ändras efter obduktionen. Om det t.ex. är så att de försökt stycka henne efter att de av misstag kört ihjäl henne. Men det låter extremt osannolikt.

Är strypning det vanligaste tillvägagångssättet vid en våldtäkt som leder till mord? Någon som vet?
Jag tror fortfarande att de hotat henne med någon sorts vapen. Hon har gjort motstånd ändå och då har de gett henne en smäll som hon avlidit av.

Tror strypning & slag mot huvudet är det vanligaste
2015-06-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ture47
Fan var de är många som skriver om olycka/påkörd å grejer
dom har ju sett på kroppen att hon blivit mördad de är därför de är rubricerat
som mord & inte dråp eller Vållande till annans död

Det ene utelukker ikke det andre=påkjørt/ulykke først, myrdet etterpå=Sigridsaken
2015-06-17, 12:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Det där är en kille som åkte runt med sin 4-hjuling samma kväll som LH försvann. Han åkte runt i området och enligt hans egna utsago så letade han efter LH.

Jag har sett spår efter honom lite här och var. Det är naturligtvis bra att leta efter ett offer, men att tro att hon ligger på en promenadväg är ju ganska naïvt och vore det så skulle hon snart upptäckas. Den främsta konsekvensen av denne killes letning är därför att han kör över eventuella bilspår. Jag har själv varit intresserad av ett bilspår som killen bara tryckte ned...
2015-06-17, 12:04
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Protokoll från häktesförhandlingarna uppförda 2015-06-16.

http://www.fildirekt.se/dl/1434611001.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434537530.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434606365.pdf
Inlagd i trådstarten

/Mod
2015-06-17, 12:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Det där är en kille som åkte runt med sin 4-hjuling samma kväll som LH försvann. Han åkte runt i området och enligt hans egna utsago så letade han efter LH.

Läste inlägg på en facebooksida att det fanns fler 4 hjulingar ute i området på natten och en körde på något som liknande en Gepard, verkar ha varit full aktivitet där de första dygnen, men man kan väl anta att polisen redan har identifierat alla dessa nattliga "spanare"
2015-06-17, 12:10
Medlem
Tingsnotariens avatar
Jag tror att om nu åtal väcks och allmänheten får tillgång till FUP kommer de flesta bli överraskade exakt hur många förhör som hållits av polisen med personer som befann sig på platsen. Ingen här behöver nog ifrågasätta att någon av intresse inte blivit hörd.
2015-06-17, 12:12
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hon har tidigare jobbat på kaféet i Varnhem. Tror det var Herr Bert Karlsson som sa det i intervjun på Expressen. Kan hon ha träffat sin baneman redan på det kaféet?

Det visste jag inte. Men det är ganska intressant, eftersom det i så fall ligger två år tillbaka i tiden.

Arrendet på kafélokalerna sade upp våren 2013 och verksamheten lades ned efter sommaren 2013. Det "nya" kaféet öppnade i Blomberg i april 2014.

Har GM och BO träffats där var hon ganska ung då.
2015-06-17, 12:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har sett spår efter honom lite här och var. Det är naturligtvis bra att leta efter ett offer, men att tro att hon ligger på en promenadväg är ju ganska naïvt och vore det så skulle hon snart upptäckas. Den främsta konsekvensen av denne killes letning är därför att han kör över eventuella bilspår. Jag har själv varit intresserad av ett bilspår som killen bara tryckte ned...

kasta upp ett lik på en ATV och transportera det på en mindre väg eller stig är helt klart en möjlighet
från 150cc och uppåt finns väl även möjlighet att lasta på ganska smidigt. en nackdel är ju om liket har en massa saker i fickorna som kan ramla av under transporten
2015-06-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det visste jag inte. Men det är ganska intressant, eftersom det i så fall ligger två år tillbaka i tiden.

Arrendet på kafélokalerna sade upp våren 2013 och verksamheten lades ned efter sommaren 2013. Det "nya" kaféet öppnade i Blomberg i april 2014.

Har GM och BO träffats där var hon ganska ung då.

Om nu GM träffat BO för två år sedan, varför skulle det just ha varit via ett cadéjobb? Varför inte i skolan? På bussen? I badhuset? På Ica?
2015-06-17, 12:15
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Nu är det lite stiltje i brottsutredningen, tycker jag!

Obduktionen, eventuell spårning av mobiltelefoners vara eller icke vara i terränglådan, kritiska tidpunkter, allt tycks gått i stå!

Hoppas att åklagaren inte är en kopia av Christer van der Kwast och att ansvarig från polisen inte är en kopia av Seppo Penttinen.

Att den som verkligen begått brottet går fri av åklagare och polis inkompetens och högmod.

Att det tog fem dagar innan polisen plockade in dem för förhör, är en omständighet som Leif GW Persson tycker är märklig.

GW brukar ju ha rätt!

Vet vi att de inte hade förhörts tidigare? Att de anhölls först efter fem dagar (under förutsättning att man haft span på dem under tiden) kan förklaras med att åklagaren inte ville att klockan på
4 dagar, som är det längsta man kan hålla en anhållen frihetsberövad innan häktning, skulle börja ticka alltför tidigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in