Citat:
Ursprungligen postat av
Lahaina
Ett par funderingar:
1. Är det konstaterat att den ene av bröderna varit straffad för trafficking i sitt hemland. Litauen?
(I så fall behöver inte jag veta mycket mer än så för att vara på det klara med att de med största sannolikhet är GM)
2. Är det rimligt att tro att man vill våldta en flicka tillsammans med sin bror…? (Kanske styrker teorin om att det är den ene brodern som utfört dådet och sedan fått hjälp av bror)?
1. Nej, detta fantiserades ihop av någon här i tråden som sökte på interpols website och hittade en Litauer som stämde in åldersmässigt, sedan har sannolikt div. skräpmedia replikerat detta och spekulation uppstått.
2. Det jag skulle kunna tänka mig, om vi nu ska spekulera, torde vara att den ena av bröderna klantat sig, och om de båda är nära och har växt upp i en miljö där de överlevt (psykiskt), t.ex. med narcisstisk förälder eller dito, genom att skyda varandra oavsett vad det handlar om, skulle denna mekanism tveklöst kunna sätta in här och den andre brodern skulle utan att ens tänka hjälpa sin bror, dvs, skydda honom, på alla tänkbara sätt.
Tills klara bevis är säkrade och vi fått ta del av information som viaar detta, ställer jag mig dock skeptisk till deras skuld, dvs. baserat på vad vi genom media hittills fått veta, känns det väldigt tunt just nu.