Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneDoe
Men eftersom de säger så här: "Man har också pejlat telefonen och det pekar åt ett speciellt område som är det området som vi nu fokuserar på, säger Christer Fuxborg", och det är samma dag som telefondelarna hittas så det känns det ju rimligt att det faktiskt var just det området som de syftade på.
Ja, du har nog rätt. Om detta stämmer är det enkelt att avfärda en hel del teorier, bland andra de som innehåller våldtäkt i ladan.

Men jag undrar verkligen; Vad fick dem att leta så intensivt enbart baserat utifrån ett pejlingsresultat? Får mig nästan att tro att man kan ha lokaliserat signalen till någonstans PÅ fältet och inte vägen. I och för sig logiskt att man letar i dikena oavsett, detta då man inte hade mycket annat att gå på.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-17 kl. 04:47.
2015-06-17, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Alternativt att signalerna lokaliserades till ladan mittemot kaféet och det är därför man började sökandet just där. Med reservation för att jag har missuppfattat, alt. tänkt helt fel. Klockan är mycket.

Är det klarlagt att SMS:t skickades från kaféet, kanske var Lisa redan då bortförd till annan plats och blev tvingad att skicka SMS:t?
Eller hade hon sparat gamla samtal och GM bara kopierade det?
2015-06-17, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrmannen
Är det klarlagt att SMS:t skickades från kaféet, kanske var Lisa redan då bortförd till annan plats och blev tvingad att skicka SMS:t?
Det har jag ingen koll på. Ser det dock inte som sannolikt, inte så att GM har något att vinna på det förutom möjligtvis någon minut extra försprång. Det skedde dock i det tragiska fallet med Sigrid Schjetne för några år sedan. Det är emellertid lite skillnad mellan de tu misstänkta gärningsmännen i de båda fallen; Sigrids mördare var en psyksjuk hillbilly som kunde språket medan MGM i det fallet med Lisa bara är någon inavlad litauer som ändå inte skulle begripa innehållet i ett sådant SMS.
2015-06-17, 04:57
Medlem
JaneDoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Ja, du har nog rätt. Om detta stämmer är det enkelt att avfärda en hel del teorier, bland andra de som innehåller våldtäkt i ladan.

Men jag undrar verkligen; Vad fick dem att leta så intensivt enbart baserat utifrån ett pejlingsresultat? Får mig nästan att tro att man kan ha lokaliserat signalen till någonstans PÅ fältet och inte vägen. I och för sig logiskt att man letar i dikena oavsett, detta då man inte hade mycket annat att gå på.

Precis, och olycksteorin känns ju inte heller så aktuell då...

Man antog väl att hon hade förts bort i en bil och letade väl på kastavstånd från vägen i första hand gissningsvis.
2015-06-17, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrmannen

Varför fejka ett SMS om att hon är på hemväg?
Vore väl smartare med en fejk där hon är försenad av någon anledning.
2015-06-17, 05:00
Medlem
Tycker fortfarande att vi ska sluta spekulera!

Personerna (3) är häktade.
Det kan tolkas på 2 olika sätt.
De har bevis som de inte går ut med, eller så vill de inte att de misstänkta lämnar landet!
Om polisen inte vill att de lämnar landet så har de lite bevis som pekar åt MGM
Att kvinnan är häktad också tyder ju på att hon ljugit om något!
1+1!
2015-06-17, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Vad är sannolikheten för att en sent anländ cafékund tappat fattningen för att cafét är stängt?
Händer ibland i livsmedelsbutiker, t ex kund som får "nästa kassa tack"-skylt framför sig etc.

Jättestor. Ica kassörskor blir ju droppade stup i kvarten för att de stänger butiken i tid. De kidnappas till höger och vänster på grund av detta. Har stått längst bak i kön en gång när de slängde fram en nästa kassa skylt. Detta slutade med massmord...
2015-06-17, 05:06
Medlem
En teori jag kom på nu.

Lisa går till sin moppe. Innan hon precis ska åka kommer hon på att hon är kissnödig. Hon har ingen lust att åka 50 min nödig. Eftersom arbetskamraterna har åkt är cafeet uteslutet. Hon går runt hörnet och ser att ladan på andra sidan vägen är öppen och går dit. Hon drar ned brallorna och sitter halvnaken när litauerna kommer in från baksidan. Handsken har hon tagit av för stt sms:a medan hon kissar. De är i ladan för att jobba eller hämta verktyg eller likn. När de ser Lisa med neddragna trosor. De får för sig att gå fram till henne kåta som de är. Hon uppfattar det som ett våldtäksförsök och attackerar GM. De drar in henne i bilen och kör iväg till Martorp där de våldtar och dödar henne.

Sjuk teori men så är jag seg just nu också
2015-06-17, 05:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Knappast, det måste vara Lisa eftersom gärningsmannen omöjligt kunde ha känt till hennes rutiner att skicka ett meddelande innan hon åker. Så gör inte alla ungdomar.

Men hade hon det som rutin? Det var väl för att hon nu skulle köra mopeden?
Men även om...ifall det inte var ett ett snabbt överfal (överrumplande) så kanske hon hade någon diskussion med GMsom eventuellt började bli obehaglig , hon kanske blir tjatad på att hon ska följa med någonstans och då hon säger att de väntar på henne hemma och därefter spårar det ur och denne någon skickar SMS et. Någon hon känner eller någon som passerar förbi och tycker hon kan öppna och sälja lite fika som ballar ur för de åkt så jäkla långt. Tokig presumtiv kund som kommer precis när det stängt.?
2015-06-17, 05:08
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneDoe
Precis, och olycksteorin känns ju inte heller så aktuell då...

Man antog väl att hon hade förts bort i en bil och letade väl på kastavstånd från vägen i första hand gissningsvis.

Både olycksteorin och "våldtäkt i ladan" har aldrig haft stöd av någon teknisk bevisning, utan är väl just det - teorier utan saklig grund. Fast" teorier " är väl för mycket sagt; jag skulle väl snarast kalla det för fria fantasier a'la Flashback.

Diskussionerna i tråden om tidslinjen, eller tidsspannet finner jag dock mycket intressanta ändå! Händelseförloppet måste flytit oerhört snabbt, alladeles oavsett vad som har hänt. Tyvärr tror jag aldrig vi kommer att få reda på exakt vad som hände, även om GM lagförs...

Jag är cyniskt lagd, så jag tror att diskussionerna om vad som exakt hände mellan de olika tidpunkterna kommer att vara kvar på Flashback många år framöver.
2015-06-17, 05:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför fejka ett SMS om att hon är på hemväg?
Vore väl smartare med en fejk där hon är försenad av någon anledning.

Men då måste man hitta på med en rimlig anledning, påstår man fel på moppen så kanske föräldrar kommer direkt. Säger man att man träffat Monika så kanske den enda Monika ungen känner bor i Arvidsjaur och det låter konstigt, risken finns att de ringer och undrar.
2015-06-17, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Både olycksteorin och "våldtäkt i ladan" har aldrig haft stöd av någon teknisk bevisning
Den tekniska bevisningen är inte offentligjord ännu så vi vet inte om teknikerna säkrat sperma, blod eller likn i ladan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in