2015-06-16, 17:49
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ryktas om Ekdal till Trabzonspor. Vilken oerhörd katastrof det hade varit.

Robin Williams:
"Shakespeare said: "kill all the lawyers first", but of course, there were no agents back then."

Tragiskt att behöva vittna om han nu beger sig till Turkiet.
Citera
2015-06-16, 18:59
Medlem
Efter United så verkar det vara Chelseas tur att ge Falcao en chans i England. Magkänslan säger att det först och främst är en deal man gör för Mendes skull. För att fortsatt hålla honom nära klubben. Men vi får se. Kanske ser Mourinho något i Falcao som vi andra missat.

http://www1.skysports.com/football/news/11668/9886812/chelsea-agree-season-long-loan-deal-with-monaco-for-radamel-falcao
Citera
2015-06-16, 19:35
Medlem
Vart kommer ryktena om Ekdal ifran?
Känns inte särskilt troligt med tanke på hans uttalanden om framtida klubbval.

Visst att det ofta är spel för gallerierna men tror inte Albin är intresserad av att bli bortglömd i Turkiet.
Citera
2015-06-16, 19:54
Medlem
Lukas Podolski mycket nära Galatasaray. Känns inte som en helt oväntad transfer.
Citera
2015-06-16, 19:54
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Efter United så verkar det vara Chelseas tur att ge Falcao en chans i England. Magkänslan säger att det först och främst är en deal man gör för Mendes skull. För att fortsatt hålla honom nära klubben. Men vi får se. Kanske ser Mourinho något i Falcao som vi andra missat.

http://www1.skysports.com/football/news/11668/9886812/chelsea-agree-season-long-loan-deal-with-monaco-for-radamel-falcao
Klart Mendes är med någonstans i grytan; det sagt är Falcao en fantastisk fotbollsspelare, något han visade gång på gång innan knäskadan. Hoppas han lyckas komma tillbaka
Citera
2015-06-16, 20:32
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa

För Falcaos skull så hoppas jag att han gör en riktigt grym säsong i Chelsea, för Uniteds skull så hoppas jag att han tokfloppar igen.

MIN magkänsla säger att han kommer vara överjävligt bra i Chelsea, lekstuga varje match som han får spela ungefär. Om Jose lyckas få ett anfall där Diego Costa och Falcao kan spela ihop.. ja jävlar, det kan bli hur satans bra som helst.
Citera
2015-06-16, 21:08
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Ja alltså Svensk Fotboll lider att vi har massa spelare i ligor som den Turkiska och Ryska då dessa inte är kända för att utveckla spelarna. Dessutom konkurerrar de på orättvisa vilkor då det finns utlänningskvoter vilket betyder att ibland får en sämre spelare förtur då du har utländska nyckelsspelare på andra positioner som inte kan bänkas.

Hellre fan Olympiakos eller PAO än Turkiet....

Drömmen hade dock varit Portugal för Ekdahl:

Typ ett Benfica eller Porto där han köps in för att vara ordinarie vore guld.... Men det kanske är önsketänkande....
Senast redigerad av L-illuminato 2015-06-16 kl. 21:12.
Citera
2015-06-17, 00:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Teknisk spelare som börjar bli till åren, har nog inget emot att spela sina sista år på spanska solkusten. Spelare av hans typ bör nog kunna hantera la liga ganska bra.

Snarare förvånad att Betis gör en sån värvning. Men de känns som en typisk klubb som alltid går i fällor och värvar dyra/konstiga spelare, lex Denilson. Som de kanske inte alltid egentligen har råd med.
Citera
2015-06-17, 00:49
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
För Falcaos skull så hoppas jag att han gör en riktigt grym säsong i Chelsea, för Uniteds skull så hoppas jag att han tokfloppar igen.

MIN magkänsla säger att han kommer vara överjävligt bra i Chelsea, lekstuga varje match som han får spela ungefär. Om Jose lyckas få ett anfall där Diego Costa och Falcao kan spela ihop.. ja jävlar, det kan bli hur satans bra som helst.

Det är inte otänkbart att han gör succé, vi vet vad självförtroende och flyt kan göra för en fotbollsspelare men sett till hur sinnessjukt usel han var i United så kan jag inte se det hända. Kan, helt ärligt, inte komma på en sämre anfallare i klubben sedan Dong Fangzhou (?).

Tycker han höll huvudet högt och slet på utan en massa gnäll, det får man ge honom, men det förtar inte uselheten rent spelmässigt. Känns rätt givet dock att han snart går ut i media och berättar hur felbehandlad han var och hur jobbigt han hade det för att bygga upp sitt självförtroende.
Citera
2015-06-17, 01:41
Medlem
junazs avatar
Citat:
Sannerligen. Får hoppas dem ryktena är falska, Ekdal har all potential att vara ordinarie i en hyfsad klubb i någon av de största ligorna utan problem.
Citera
2015-06-17, 09:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Skjut mig.

Varför ska alla svenskar till Europas MLS? Vad är det för jävla skitagenter de har egentligen?
Ekdal platsar i vilket mittenlag i Serie A/Bundesliga/La Liga lag som helst. Han är typ den enda utom Zlatan som är duglig för tillfället.
Är det Cetinkaya han har?
Citera
2015-06-17, 10:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Är det Cetinkaya han har?

Man kan ju tro det, men det är Martin Klette.

Jag håller det som högst otroligt att Ekdal går till Turkiet. Han är klipsk nog för att veta vilket stadie av karriären han är i. Pengarna måste i så fall vara monstruösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in