Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 00:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
Varför frågar sig ingen om det finns motiv till att någon valt att ta henne av daga?

Hur var ungen klädd? Kan ha börjat som sexualbrott som sen gick fel.

Jag menar.... Sommar och sol så kanske hon hade utmanande kläder och korsade ängen där sexuellt svältfödda balter slagit läger. Det ena ledde till det andra och sen dog blondinen, eller finns annan teori?

Men vårda språket människa.

Det var stark vind, mulet och hon hade enligt kollegerna byltat på sig ordentligt med kläder.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Några har ju hävdat att hon rökte, har jag mycket svårt att tro i och för sig.
Hon kanske blev bjuden på litauiska cigaretter och sa nej tack helt enkelt.

Det kanske blev en viss fördröjning på SMS:et för att det var stark vind? Kan någon telekunnig verifiera om det är möjligt?

Det kan bli fördröjning i timmar ibland även om det är bra väder. Vet inte om det har med "atmosfäriska störningar" att göra.
Medlem
Flera föremål är skickade till SKL och när svaren kommer därifrån så kanske bevisningen förstärkts avsevärt eller tvärtom, återstår att se. Men känns som dom inte har jättemycket på dom i dagsläget. Krävs inte jättemycket för häktning i dag och speciellt inte när hela Sverige tittar på!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Som sagt, de kanske inte ens vet vem/vilka som är mördaren/mördarna?

Tycker man borde ha förhör med gubbjävel och hans polare, låt dem sitta o lida tills någon av dem börjar prata,för de vet mer. Gubbjävel verkar ju vara en dryg råtta. Han harklar sig flera gånger under intervjun med tv4 och tänker bara på stålar
Medlem
Sverige i ett nötskal...
Räcker tydligen att man nekar för att slippa misstanke!
Så låter det här iaf... Vi vet inte mycket, men antagligen finns det rätt så säkra bevis, även om polisen väljer att inte uttala sig! Åklagaren tror inte att han kommer att kunna väcka åtal... men han kan häkta 3 personer?! Bullshit!
2015-06-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Låter fullkomligt påhittat. Vilken svensk landsortspolis kan för det första identifiera vad som är litauiska cigaretter? vilket märke var det och hur kunde man veta att de var litauiska?
Om nu någon av bröderna rökte varför skulle de röka cigaretter hemifrån när de varit så länge här i Sverige och har tillgång till mycket bättre märken?

Duh, varningstexten kan nog ge en ledtråd..
Dom var i Sverige i omgångar och köper givetvis med sig limpor med cigg för en bråkdel av priset. Bättre märken? Rökare håller sig oftast till samma märke, dessutom så finns marlboro osv självklart i Litauen också.
2015-06-17, 00:24
Bannlyst
Tror det var typ en sådan här handske som hittades i ladan

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfkn1Gl_qLMYKL0llXxUgMTw3Xxx_nm uEczzGGCx1gVY_MCma8
2015-06-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larinko
och speciellt inte när hela Sverige tittar på!

ett utmärkt exempel på hur the court of public opinion kan påverka rätten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Är du på allvar?
"få folk uppmärksamma på att åklagare och polis måste få in mer på fötterna".........................

ja, jag är på allvar.. men kan hålla med om att det där lät lite roligt.. jag blir ju upprörd när ingen vill förstå eller diskutera utan bara hackar och leker struts... men nu kom ju några juristexperter in, så jag är nöjd.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Är också iritterad på alla spekulationer och tjatet om styckning. Men ordvalet kvarlevor får mig att tänka att kroppen är delad. Är jag bara trött?

Det är ett gängse men idag kanske lite gammalmodigt vis att beskriva en död kropp på. Ofta då i samband med kroppar efter avlidna som hittas någonstans en kortare eller längre tid efter att personen dött.
2015-06-17, 00:27
Medlem
torstenhingstens avatar
Ser att några antyder att dessa misstänkta skulle vara flitiga besökare på caféet.
Det tror jag vi kan glömma.
Pengarna sparas och onödiga utgifter såsom cafebesök skippas.
2015-06-17, 00:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Är också iritterad på alla spekulationer och tjatet om styckning. Men ordvalet kvarlevor får mig att tänka att kroppen är delad. Är jag bara trött?

Kvarlevor betyder död kropp. Punkt slut. Det betyder inte styckad kropp eller sönderslaget lik. Det betyder bara död kropp.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-17 kl. 00:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in