Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nu får jag vara lite tydligare: Varken du eller jag har någon som helst aning om i vilken grad polisen har snöat in på handsken. Spamma inte in det där budskapet till en trådsanning!

hmm.. det där kan du ha lite rätt i.. är egentligen inte insnöandet på handsken jag vill tjata om utan bristen på bevis pga att man inte letat på rätt ställen. Då gör jag antagandet om handsken och driver det utifrån den för att folk skall förstå hur jag menar... men grunden i det jag skriver är:

Varför har polisen inte letat efter bevis utanför caféet som är en mycket trolig mordplats?

Jag tycker polisen gjort ett totalt sett mycket bra jobb i allting runt det här fallet, men dom har klantat sig när det gäller hur dom sökt mordplats och bevis på mordplats. Mycket tyder på att dom letat på fel ställe, med tanke på vad både åklagare och GW säger.
2015-06-16, 22:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Oaktat vad anledningen var vid gripandet så har åklagaren idag lyckats övertyga en rådman om att det i vart fall föreligger sannolika skäl och då krävs det mer än magkänsla, även om det givetvis är ett långt steg från sannolika skäl till ställt utom rimligt tvivel men det bör vi inte, och ska vi inte, diskutera idag för utredningen är långt ifrån klar.

Jo men man ska heller inte glömma att et SÅ hög profilerat fall som detta lägger ett press på polis/anklagomyndighet etc om att "ta fast monstret" som då kan göra att "bevisen" mot misstänkta "hjälps lite på traven" och med det menar jag inte att dom fabrikerar falska bevis direkt, men "bevis " som inte är bindande tekniska bevis, kan ju tolkas till polis/anklagomyndighet's fördel och DET misstänker jag har hänt i detta fallet.
2015-06-16, 22:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Lägg till att detta är vad artikelförfattaren (Åsa Asplid) skriver och tolkar, LGW vet hur det fungerar vid sådana utredningar vid grovt brott och massmedialt tryck. Finns flera exempel där det sätts yppandeförbud, senaste bl.a. mordet på lilla tösen Yara i Blekinge.
Yppandeförbud sprider sig som en farsot, och kan snart betraktas som standardförfarande i mer uppmärksammade rättsfall.
Medlem
Det finns uppgifter i tråden om att det blåste i närmaste storm denna kväll. Har inte lyckats få det verifierat.

Hur många sekundmeter blåste det egentligen?

Och om det var stormstyrka, hade det då gått att köra hem på moped?

Jag frågar eftersom jag inte vet, har aldrig kört moppe.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Om du hade en tysk fru och hade tyska som andra språk skulle du välja tyska då?
Är du helt inskränkt eller tänker bara sakta?

Passa ditt språk, snorjärs!

Om man respektive hustru talar olika språk i grund och botten men kommunicerar hemma på ett gemsamt språk så borde rimligtvis samma tolk kunna användas.
Medlem
Själv hade jag en teori också om det fanns spår på inbrottsförsök på kaféet. Så här tänkte jag: Lisa tar de på bar gärning när de försöker råna stället som hon jobbar på, och gärningsmännen blir tvungna att tysta ner henne. För de skulle snart åka till Litauen, och det ville de göra med mer pengar. Jag håller det kort till skillnad från andra "Sherlock Holmes"
Medlem
Mickeavensiss avatar
Handsken, polisen sökte igenom ladan och hittade inget (kvitto) , senare hittades Lisas handske mitt i ladan av en av Litauerna, hade jag varit mördare hade jag stoppat den i fickan för att senare slänga den (borde han gjort även som oskyldig med facit i hand) nej polis kontaktas för att överlämna handske, denna handske är uppenbart placerad där av någon för att kasta misstankar..
2015-06-16, 22:40
Medlem
MorT2s avatar
Någon som sitter på något intressant som inte är en egenkomponerad teori?
Fakta
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag såg intervjun med ägarinnan efter att det uppdagats att liket har hittats. Hon såg mäkta upprörd ut och mycket ledsen ut. Har också sett intervjun från onsdag eller torsdag. Hon förklarar ju att LH:s anhöriga har bett henne hålla cafét öppet och inte deppa ner sig. Jag tror inte hon riktigt kunde ta in att en av flickorna på hennes café var försvunnen. Hon var chockad.

FB har nu fått se på prov att kollegorna i cafét och ägarinnan agerar på ett sätt som inte samstämmer med bilden som Hollywood har målat ut. Många människor i chock reagerar inte känslosamt utan mer känslolöst, som att känslorna har frysits fast till is. Detta känsloläge kommer från början av evolutionen när människorna antingen slogs, sprang iväg eller blev stående utan möjlighet att röra sig.

Vet inte om vi sett samma intervju men andra här på FB upplevde samma sak som mig, hon uppvisade ett avvikande beteende. Alla hanterar sorg olika självklart men det där var något annat. Särskilt som de flesta som befann sig på platsen grät eller visade tecken på sorg och bedrövelse.

Hur som helst, efter alla rättsskandaler som varit så vore det sjukt om de fälls utan stark teknisk bevisning. Även om det föreligger så att allt talar mot bröderna så ska inte det räcka för fällande dom.

Påstår inte att de är raketforskare men plantera bevis i sin egen närhet? Så dum är nog ingen. Att de hittat en handske och hållt i den är inte svårt att förstå, alla har kanske någon gång hittat saker och plockat upp det utan att ha tänkt tanken att föremålet kanske har använts när ett brott begåtts.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan de ha säkrat brödernas fingeravtryck på BO:s tillhörigheter?

Jaa, med fördel på mobilskalet som föreföll vara helt.
2015-06-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är intressant, någon mer än jag som inte ser det uppenbara?

Han äger många ytor där vissa grejer från L har hittats.
2015-06-16, 22:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Intressant ur den synpunkt att just den tidsangivelsen verkar vara viktig...inte halv sju eller sex..just kvart över sex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in