Citat:
Ursprungligen postat av
Forvirradbrud
Jag såg intervjun med ägarinnan efter att det uppdagats att liket har hittats. Hon såg mäkta upprörd ut och mycket ledsen ut. Har också sett intervjun från onsdag eller torsdag. Hon förklarar ju att LH:s anhöriga har bett henne hålla cafét öppet och inte deppa ner sig. Jag tror inte hon riktigt kunde ta in att en av flickorna på hennes café var försvunnen. Hon var chockad.
FB har nu fått se på prov att kollegorna i cafét och ägarinnan agerar på ett sätt som inte samstämmer med bilden som Hollywood har målat ut. Många människor i chock reagerar inte känslosamt utan mer känslolöst, som att känslorna har frysits fast till is. Detta känsloläge kommer från början av evolutionen när människorna antingen slogs, sprang iväg eller blev stående utan möjlighet att röra sig.
Vet inte om vi sett samma intervju men andra här på FB upplevde samma sak som mig, hon uppvisade ett avvikande beteende. Alla hanterar sorg olika självklart men det där var något annat. Särskilt som de flesta som befann sig på platsen grät eller visade tecken på sorg och bedrövelse.
Hur som helst, efter alla rättsskandaler som varit så vore det sjukt om de fälls utan stark teknisk bevisning. Även om det föreligger så att allt talar mot bröderna så ska inte det räcka för fällande dom.
Påstår inte att de är raketforskare men plantera bevis i sin egen närhet? Så dum är nog ingen. Att de hittat en handske och hållt i den är inte svårt att förstå, alla har kanske någon gång hittat saker och plockat upp det utan att ha tänkt tanken att föremålet kanske har använts när ett brott begåtts.