2015-06-16, 17:48
Medlem
Har ni gjort något som gått emot era intressen eller principer?

Ett exempel om ni gillar alkohol varit i IOGTs-s styrelse.
Har ormar hemma och sitter i en förening som är mot alla ormar.
Varit med i MUFs och röstat på vänsterfot att få gå på påkostade fester.
Gjort något brottsligt samtidigt som ni jobbad inom rättväsendet.
Varit i en förening som motverkar ditt intresse eller livsstil?
Jag vet några som gjort det!
Själv gjorde jag det då jag var en zombie eller hjärntvättad.
Senast redigerad av mikael2 2015-06-16 kl. 17:53.
Citera
2015-06-16, 17:56
Medlem
Richydembangs avatar
Jag skulle säga att de flesta människor är hycklare, gäller även mig själv. Jag har sagt att jag aldrig ska röka och började röka, ifall det räknas.
Citera
2015-06-16, 17:56
Medlem
ozznujens avatar
Är kriminell(röker cannabis),och bygger för tiden ett polishus.
Citera
2015-06-16, 17:57
Bannlyst
har många gånger i mitt liv berättat om när ja va 17 o sommar jobba på mc donalds o sen efter passet gick på burger king o köpte me mig mat

menar du så eller
Citera
2015-06-16, 17:57
Medlem
"Kommit ut" som Sverigedemokrat, i en familj full av miljöpartister. Inte emot mina principer, men definitiv mina intressen då alla såg mig som dödsknarkarnazist i början.
Citera
2015-06-16, 19:29
Medlem
anonym.hedonists avatar
Inom snar framtid skaffar jag troligtvis vapenlicens för en hagelbössa; främst för jakt men även p.g.a. dess effektivitet i nödvärnssituationer. Samtidigt äcklas jag av vapenlagen - en naturlig följd av mitt frihetliga lynne - och förfäras av vapenägarregistret, som i ärlighetens namn endast gynnar blivande och aktuella tyranner. Det ligger däremot i mitt egenintresse att inneha skjutvapen, och ett lagligt sådant är tyvärr det billigaste och mest praktiska alternativet.

Jag gläds dock över den finska brottsbalkens ringa straffvärden för vapenbrott. I bästa fall klarar man sig undan med böter, i värsta fall med en villkorlig dom. Om vapenlagen stramas åt markant kan jag alltså alltid införskaffa en illegal puffra utan desto värre övervägande av handlingens fördelar och nackdelar. En avsky mot stadslivskultur och förkärlek till glesbebodd landsbygd är definitivt positiva egenskaper i sammanhanget - närmast ingen farbror blå ute på vischan.
Citera
2015-06-17, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Inom snar framtid skaffar jag troligtvis vapenlicens för en hagelbössa; främst för jakt men även p.g.a. dess effektivitet i nödvärnssituationer. Samtidigt äcklas jag av vapenlagen - en naturlig följd av mitt frihetliga lynne - och förfäras av vapenägarregistret, som i ärlighetens namn endast gynnar blivande och aktuella tyranner. Det ligger däremot i mitt egenintresse att inneha skjutvapen, och ett lagligt sådant är tyvärr det billigaste och mest praktiska alternativet.

Jag gläds dock över den finska brottsbalkens ringa straffvärden för vapenbrott. I bästa fall klarar man sig undan med böter, i värsta fall med en villkorlig dom. Om vapenlagen stramas åt markant kan jag alltså alltid införskaffa en illegal puffra utan desto värre övervägande av handlingens fördelar och nackdelar. En avsky mot stadslivskultur och förkärlek till glesbebodd landsbygd är definitivt positiva egenskaper i sammanhanget - närmast ingen farbror blå ute på vischan.
Militant pacifist?
Citera
2015-06-17, 05:06
Medlem
Eller en vegetarian som sitter inom köttbranschens styrelse.
Skulle ni för den rätta lönen om uppskattningen kunna gå emot era intressen och principer.

Vanligt förekommande inom vården och politiken .
Citera
2015-06-17, 05:12
Medlem
maceruss avatar
Massa saker varje dag. Min favorit är nog att jag äter kött fastän jag tycker det är helt primitivt och brutalt.
Citera
2015-06-17, 06:50
Medlem
Vänsterfolk inom anti psykiatriska psykvården som hårt utnyttjade psyksjuka samt tog ut en fet lön i den besparings ideologi som kallades antipsykiater.
Dom öppnade behandlingshem i RSMH-s regi där psyksjuka skulle i stora delar drivas av dom själva utan vare sig journaler,diagnoser eller remisser.
Städa och slita dagarna i ända samt gå natt pass skulle psyksjuka göra.
Kallades för miljöterapi.
Vi tror på objektsrelationsteorin samt regression stod det visst i informationsbroschyren som
Ingen nattpersonal, patienter skulle vårda patienter. Allt för att tjäna pengar och göra så lite som möjligt.
Jag blev på ett raffinerat samt lurad ,tvingad dit på ett komplicerat sätt.
Jag rymde ifrån stressen ,gapet vattenskvättandet och skrikandet som personalen höll på med.
Sedan blev det en massa oturliga missförstånd då dom inte hjälpte mig med remiss till öppenvården.
Jag gick som hjärntvättad in i RSMHs för att jag var så rädd för ytterligare bestraffningar..
Dom levde flott och gott.
Vi psyksjuka fick lida även jag med aspie.
Dom flesta blev så sjuka så att dom i bästa fall blev inskjutande till den ordinarie psykvården.
Det är stängt ,låt det aldrig mera ske!
Citera
2015-06-17, 07:28
Medlem
FittJannes avatar
Dagligen. Både i det lilla och stora.
Då jag ratar stora delar av samhällsapparaten men samtidigt nödgas att nyttja dess funktioner för att inte bli utstött. Det kan uppfattas som hyckleri.
Citera
2015-06-17, 12:57
Medlem
Jag skriver inlägg på detta kloakforum trots att jag tycker att de flesta av användarna här är idioter och trots att jag ogillar fascistfjantfjunisarna som m*ddar.

Flashback Forum --> Papperskorgen
/Xuno
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här