Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag sticker ut med något så ovanligt i den här tråden som ett upprop till genuina flashbackdetektiver, fortsätt att gräva så att vi överröstar tyckare, styrkekramare och besserwissers, jag är intresserad av hur många som arbetar på säteriet, verkar inte finnas en enda människa i den här tråden som kan upplysa om det.
Om det visar sig att de frihetsberövade inte är skyldiga, vilket jag inte är så säker på att de är, så springer mördaren lös. Att det är någon med anknytning till säteriet är jag nästan övertygad om, i det perspektivet är det intressant att veta om det finns någon jämnårig med Lisa som kan komma i fråga.
Jag har helt enkelt svårt för att se de här männen begå det här brottet gemensamt, och dessutom få med sig en av brödernas syster på en sån här grej. En knäppgök är en sak, men tre under samma tak, tveksamt.

Här är en lista med en del företag på/knutet till JAs Blomberg Säteri (kan dock vara några av dom som inte är knuten till JA)
Om man trycker på företags namnet kommer en sida fram med bla. ett namn på kontaktperson på respektive företag:
http://www.gulex.se/sve/blomberg%20k%C3%A4llby/1.htm