Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Kan hända villken flyttfirma som helst, grejer står obevakade en stund och det är ett ögonblicks verk att sno en TV. Eller någon medhjälpare plockar den. Är han fälld för detta eller var det någon tvist med uppdragsgivaren att det skulle ha funnits en TV?

Det framgår inte men så vitt riksmedia lyckats rota fram så är det den enda "plumpen" i straffregistret hos någon av de inblandade.
Det säger noll och ingenting om deras skuld men uppgifterna om att de är skötsamma och inte är suputer gör ju det hela än mer märkligt. Det skulle inte vara första gången som tidigare okända gått och mördat men det hör ju inte till vanligheterna heller.
2015-06-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Bor i närheten. Känner personer som känner till och träffat familjen. Spritstoryn håller inte. Hon kom från en finare familj och behövde inte köpa alkohol ifrån litauer.

Är som tidigare nämnt en stabil och lugn tjej med finare uppväxt. En del i närheten tror Joh*n är ett finger med i spelet. Han verkade vara besatt av henne. Är skeptisk till litauerna med. Hur idiotiska kan man vara om man droppar bevisen i sin egna närhet?

Tror detta är mer under ytan än vi tror...

Jamen, det lär väl visa sig i så fall. Som jag tidigare sagt; visar brödernas mobiltrafik att de inte varit vid brottsplats/ fyndplatser under kritiska tidpunkter (härvid förutsätts att inte mobilerna "mystiskt" varit ur funktion under den aktuella veckan men alltid tidigare fungerat; ligger det till på det viset styrker det deras skuld) samt inga övriga tekniska spår knyter dem till brottsplats/ fyndplatser blir det svårt att fälla dem. Och varför skulle åklagaren, eller vi andra, vilja ha fel personer fällda? I nuläget verkar dock dessa tre som sagt ha agerat misstänkt nog för att bli gripna och sedan begärda häktade (med höjd misstankegrad). Något finns på dem och de bör självklart sitta inlåsta tillsvidare så att utredningen kan ske på ett bra sätt.
2015-06-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Det är väl ingen som är häktad, ännu. Vi får väl se om domstolen köper åkl framställan. Ser svajigt ut tycker jag.
Det är nog för att vi på utsidan av polisutredningen inte ser så mycket ... alls, förutom spekulationerna.
Medlem
f839444s avatar
Ni som jublar över polisens arbete. Kommer ni fortfarande att göra det ifall det framkommer att polisen haft span på dessa herrar sen dag 1 och Lisa dog på dag 4?
Medlem
Från dannee ovan:

Hej.
Tänkte bidra med en grej jag hörde om Lisa Holm fallet.

Har en bekant som känner en tjej som jobbar på kafét.
Hon hade frågat Hur tjejen mådde och hur hon hade det.
Tjejen som jobbade med Lisa Holm hade då svarat att tänk alla gånger mamma och pappa var sena att hämta mej och de där killarna har stått och stirrat på oss.
Detta har tjejen berättat för polisen flera gånger. Och detta började också polisen jobba utifrån direkt efter att de pratat med de andra på fiket.
Är det just dessa två som stått och stirrat? Och i så fall, så kan de ha väntat på att det ska bli fritt fram att ta sig in på cafeterian för ett gratis mål mat.
2015-06-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Det är väl ingen som är häktad, ännu. Vi får väl se om domstolen köper åkl framställan. Ser svajigt ut tycker jag.

Jag kan tänka mig att domstolen köper det om de motiverar med att de kan förstöra bevis om de släpps. Jag tänkte på Ridskolemprdet där den misstänkte häktades om några ggr. Han var oskyldig till slut. Så de kan häkta trots noll bevisning.
2015-06-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Ni som jublar över polisens arbete. Kommer ni fortfarande att göra det ifall det framkommer att polisen haft span på dessa herrar sen dag 1 och Lisa dog på dag 4?

Gör inte bort dig med en sån jävla fråga.
2015-06-16, 11:11
Medlem
Nietzschessons avatar
"Åklagaren säger till Aftonbladet att är "en sammanvägning av uppgifter" som gör att han höjt misstankegraden till sannolika skäl.– Vi har inte fått några bindande tekniska bevis, och alla tre nekar till brott, säger han."
Hur kan man överfalla, röva bort, våldta och slutligen mörda en person utan lämna ifrån sig ett enda tekniskt bevis (DNA)?
Något lurt med det här.
2015-06-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Häktningsframställan - IB
Häktningsframställan - NB
Häktningsframställan - AB

Jag får inte upp filerna
2015-06-16, 11:12
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Jag har ,yrket begränsad erfarenhet av kriminalfall och gärningsmannaprofiler och annat, men hela den här historien förefaller - än så länge så märklig! Bröderna är ju 'etablerade' i trakten och någonstans läste jag att de också är medborgare (pga av syftningsfel i artikeln vet jag inte om de avsågs att de var Litauiska eller Svenska medborgare). Är det tänkbart att godsägaren / godsägaranhörig / någon lokal slyngel har en kraftig hållhake på de häktade? Ekonomi? Lån? Pengar? PUT? Något som gör att att en ensam gärningsman begår själva brottet och lyckas få de häktade att hjälpa till att städa upp efter "olyckan"? Det låter så osannolikt att inte mindre än tre vuxna etablerade människor skadar och tar en lokal tjej av daga? Måtte sanningen komma fram!

Det har Du rätt,det är något som inte stämmer i hela härvan.Har hela tiden trott att de misstänkta är oskyldiga till själva brottet,men att de på något sätt blivit "tvingade" som Du skriver.Polisen verkar ha bestämt sig för att det är de misstänkta och kommer att köra ända in i kaklet med det.Får se var det hela slutar.
2015-06-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
"Åklagaren säger till Aftonbladet att är "en sammanvägning av uppgifter" som gör att han höjt misstankegraden till sannolika skäl.– Vi har inte fått några bindande tekniska bevis, och alla tre nekar till brott, säger han."
Hur kan man överfalla, röva bort, våldta och slutligen mörda en person utan lämna ifrån sig ett enda tekniskt bevis (DNA)?
Något lurt med det här.

Lurt och lurt. Det behöver inte vara så att det är ett överfall/bortrövning. Det kan vara en olycka och att man försökt gömma undan kroppen av rädsla för konsekvenserna (varpå det blir svårt att få fram tekniska bevis på att ett mord har begåtts). Eller så är de oskyldiga. Eller så är det helt enkelt så att teknikerna behöver mer tid för att plocka fram teknisk bevisning.
2015-06-16, 11:13
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocsif
Det är nog för att vi på utsidan av polisutredningen inte ser så mycket ... alls, förutom spekulationerna.
Precis, det är väldigt lite information som lämnas ut.
Media vet i princip ingenting utan spekulerar bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in