Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 10:12
Medlem
Geres avatar
Enligt Expressen så har misstankegraden stärkts:

http://www.expressen.se/gt/minst-en-ska-begaras-haktad-i-lisa-fallet/

Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Vem informerade bröderna om detta faktum då, menar du?
Sluta nu för fan att komplicera saker och ting...tre är häktade på sannolika skäl, det är jag nöjd med.

mvh
2015-06-16, 10:12
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han intervjuas väl efter det att polisen har gått ut med att det kan vara Lisas handske, eller? I skenet av det så är uttalandet inte konstigt tycker jag. Han vet att det kan vara Lisas handske när han berättar om hur det gick till när de hittade handsken.

Har det benats ut vem det var som först såg handsken och i vilken ordning den plockades upp av de olika aktörerna? Finns det någon information om det sades något i samband med fyndet, varför fanns behovet för minst tre personer att plocka upp handsken? Det räcker väl med att en person plockar upp den och låter den gå runt.

"Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en exakt avskrivning av vad godsägaren AJ sa i interview:

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar...a9f671f6000076

1:26 inne i video nr 4 säger godsägare Arn* Jönsson:

"Jo det var så at på måndag morgon så diskuterade vi dom vanliga arbetarna som skulle gøras under dagen och då låg der helt pløtsligt den handsken nere på marken mitt inne i ladan och...eh då sa vi den där handsken verkar vara liten modell. Då tog först en av dom anställda upp den, så..to..så.. så tog hehe..min samarbets partner L*** Å**** också upp den och sedan tog jag den och sa att den här måste vi bära till polisen och så tog jag den i fingret och sakta bar den bort polisen som dem tog hand om den.. "
2015-06-16, 10:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Enligt häktningsframställan är de misstänkta för Mord resp. skyddande av brottsling, grovt brott 2015-06-07 -2015-06-12, Blomberg, Götene kommun. Det betyder att polisen inte vet när LH avled. Ligger Martorp inom Blomberg?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, häktningsframställan lämnas till Skaraborgs - sedan kan den genomföras någon annanstans av till exempel säkerhetsskäl.

Okej, det hade jag inte koll på. Men då är det väl p.g.a hotbilden som du skrev.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Man får dåliga vibbar när det skrivs att det inte finns teknisk bevisning i pressen. Är de kanske oskyldiga, fel personer utpekade? Det är aftonbladet so skriver att teknisk bevisning saknas.
Det är bara medias sätt att söka sensation i den kanske förvisso sensationella mängd spår som behöver analyseras. Och alla dessa analyser är långt, långt ifrån klara.

Säkerligen har polisen och åklagare tillräckliga omständigheter för misstanken dock, annars hade dessa häktningsförhandlingar aldrig tillkommit.

Det torde finnas massvis med tekniska spår, men processen att omvandla dessa till bevisning tar tid, så att säga. Men visst, det öppnar naturligtvis för möjligheten att när provsvaren börjar drälla in, så friar de de misstänkta. Går ej att utesluta, men kanske inte är det troligaste heller.
2015-06-16, 10:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej enligt häktningsframställan är det Skaraborgs TR.

Okej. Kanske står fel i AB-artikeln.

Citat:
Häktningsförhandlingarna kommer att hållas i Vänersborgs tingsrätt i eftermiddag med start klockan 13.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20973673.ab

Och precis nu gick klipp igång på ovanstående artikel, där talas det om "Skövde tingsrätt". Antar de menar Skaraborgs.

Citat:
Troligen har det väl med hotbilden att göra.

Fast är säkerheten så mycket högre i Vänersborg än i Skövde? Jaja, det är nog Skaraborgs TR de menar.
2015-06-16, 10:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Nu besitter vi (allmänheten) endast en bråkdel utav all information och därav alla spekulationer men är bröderna nu ansvariga, vad har då hindrat dem att flytta på kroppen längre bort när dom under veckan inser att sökningen blivit så pass stor?

Precis....jag undrar själv om gärningsmännen blev oroliga över den stora operationen som drogs igång och om gärningsmännen planerade att flytta på kroppen?

I tråden så har styckning kommit upp och berörts som ngn typ av bestialisk rit. Men om vi skall lite på den gode Professor GW så utförs den av enkom "praktiska" skäl...för att underlätta transporten av kroppen.

Kan det vara så att den stora polisnärvaron fick gärningsmännen att känna sig tvingade att stycka kroppen för att kunna transportera bort den?
2015-06-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Precis....jag undrar själv om gärningsmännen blev oroliga över den stora operationen som drogs igång och om gärningsmännen planerade att flytta på kroppen?

I tråden så har styckning kommit upp och berörts som ngn typ av bestialisk rit. Men om vi skall lite på den gode Professor GW så utförs den av enkom "praktiska" skäl...för att underlätta transporten av kroppen.

Kan det vara så att den stora polisnärvaron fick gärningsmännen att känna sig tvingade att stycka kroppen för att kunna transportera bort den?

Fast nu är hon ju inte styckad
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Nej, häktningsframställan lämnas till Skaraborgs - sedan kan den genomföras någon annanstans av till exempel säkerhetsskäl.

Ska hållas vid Skaraborgs Tingsrätt i eftermiddag.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vi ventilerar åsikter här, eller hur? Och min åsikt är den jag skrev. Jag TYCKER att kritik är bra när den är befogad. Andra tycker annorlunda.

Ja det är ju på grund av att polisen är så tyst som spekulationerna skjuter fart. Samtidigt är det nog svårt att veta om information man ger kan försvåra något i utredningen i framtiden. Därför väljer man the easy way out. Att hålla tyst.

Nej, du berättade för oss när kritik är tillåten, det är en stor skillnad.

Varför kan man inte omedelbart berätta om till exempel nationaliteten på de som gripits och tagits till förhör, vad kan det förstöra?
2015-06-16, 10:18
Bannlyst
Citat:
Troligen har det väl med hotbilden att göra.
Finns det hotbild mot de tre?
När/hur framkom det?

mvh
2015-06-16, 10:18
Medlem
Vädermans avatar
Varifrån kommer uppgifterna att letterna blev ombedda att låsa upp byggboden, men vägrade? Är det bara spekulationer i tråden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in