2015-06-15, 12:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur vet vi att det förekommit våldtäkt i detta fall?
Vi vet att hon är död och enligt polisen är hon bragd om livet. Dråp/mord och brott mot griftefriden står alltså att dömas till gällande bröderna, kanske även kvinnan. Nu är hon häktad för grovt skyddande av brottsling. Frågan som återstår är om båda bröderna dräpt/mördat LH. Kan vara så att brottsrubriceringen ändras för en av dem.
Något annat vet vi inte, eller så har jag missat det.

Nej har ju inte kommit fram ännu så man ska väl inte anta saker. Men för det mesta är det ju sexuella motiv bakom brott av det här slaget. Men visst de kan ha varit ute efter att råna bara och det gått lite "snett"...
2015-06-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Da kan det kanskje være slik at det er Ner*jus som er største synderen? Merkelig, han bodde jo der med sin fru.
Står såhär på Expressen:

"Den yngre av bröderna, 31 år, sitter frihetsberövad. Samtidigt var någon aktiv på hans Facebookkonto på måndagsmorgonen och raderade information och flera bilder som tidigare legat uppe för allmän beskådan. Kort därefter, strax före 9-tiden på morgonen fanns profilen inte längre kvar överhuvudtaget."
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur vet vi att det förekommit våldtäkt i detta fall?
Vi vet att hon är död och enligt polisen är hon bragd om livet. Dråp/mord och brott mot griftefriden står alltså att dömas till gällande bröderna, kanske även kvinnan. Nu är hon häktad för grovt skyddande av brottsling. Frågan som återstår är om båda bröderna dräpt/mördat LH. Kan vara så att brottsrubriceringen ändras för en av dem.
Något annat vet vi inte, eller så har jag missat det.

Om det är så att kroppen hittats naken eller man sett tydliga spår av våldtäkt så hade man troligtvis blivit anhållen "skäligen misstänkt" av lägre grad.
Medlem
Finns det nåt som binder GMs till föremålen eller till kroppen?
2015-06-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jaha Peter Krantz är still going strong den gamle räven.

Jag undrar lite varför just GBG är så sega? Är det pga alla skjutningar där nere tro?
Då det skall göraas en rättsmedicinsk obdu och ingen klinisk så följs den av lagar dvs underättelse om den och intyg om godkännande om att den får utföras . Det är inte bara gå karva i en människa utan många led skall gås igenom under så snabb tid som möjligt, dock har vi bara 6 st ställen i Sverige där vi obducerar och personligen tror jag brist på resurser och utrymme är en bidragande orsak till försening
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Gården är inte bebodd.
Tack. Detta visste jag inte innan. Det är det som är det hemska. Jag tyckte mig se en bil med hästvagnssläp på en av bilderna med polis och en reporter på plats som rapporterade och trodde då att platsen var en aktiv arbetsplats. Kan det ha varit så att de flyttat runt henne på denna gård under dagarna och att det är därför polisen inte funnit henne? Men om polisen haft span på dem och de flyttat kroppen under span så skulle de nog vara häktade med högre bevisningsgrad?

Något i mig skriker att hon dött i ett senare skede, kanske har hon dött av vätskebrist inlåst i garderoben, svårt misshandlad och våldtagen. Jag vill inte att det ska vara så. Jag tänker att polisen borde ha sökt igenom alla jävla hus i ett tidigare skede utan pardon även ifall det låter långsökt ur ett lagligt pespektiv. Fan också. Fan. Den eller de jävlarna som gjort detta. De måste gripas, de måste dömas och de måste hållas inspärrade. Man känner sig hjälplös...

Samtidigt så hoppas jag att pappans kontakter med elitstyrkan får ett avslut på den här historien någon dag på ett helt annat sätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Ingen mer än jag som reagerar starkt på att advokaten till brodern är JÄVIG!!!!
http://www.expressen.se/gt/advokaten-anmals-for-jav-i-lisa-fallet/
Men vad fan pajas! Drösar av människor har påpekat detta på kort tid. Du har påpekat det två gånger. Du gillar uppenbart att hata i största allmänhet, oavsett vad. Alltid hittar du något att hata. Förstås av dina inlägg och din avatar.

Om du ägnade hälften så mycket tid åt att _läsa i den förbannade tråden du postar i_ hade du sluppit göra dylika jubelidiotiska inlägg.

Jävets art och vad det betyder har framgått redan i tråden i inlägg skriva av personer som inte är lika snabba att bara posta trams utan tar sig tid att förklara.

Vad finns det att reagera starkt på egentligen? Ja, hon kan komma att bytas ut om jävet bedöms allvarligt. Det är dock inte solklart på vilket sätt kopplingar till MPS blir till jäv. Men visst, lika bra är väl det om hon byts ut. Alltid får det någon ärkehatare att hoppa över till nästa grej att hata...
2015-06-15, 12:13
Medlem
Vet inte om detta länkats in tidigare.

Den yngre av brödernas YouTube-sida: https://www.youtube.com/channel/UCCu6lpF-kxjsH3NJSUGPYwQ/feed

Den yngre av brödernas G+-sida: https://plus.google.com/116016288151913950969/posts

I den senare syns även den yngre broderns fru (eller kanske syster).
2015-06-15, 12:13
Medlem
Liiitens avatar
Ingen annan som börjat fundera på varför media helt plötsligt lägger ut beskrivande information ang. de gripna?

För mig är hela denna tråd för fokuserad på att dessa 3 också MÅSTE vara mördarna.
Hela denna story med att media helt plötsligt mer eller mindre serverar dessa tre gripna på silverfat känns som ganska så riktad där polisen använder media för att hålla fokus på de gripna och inte på själva mördaren då det ger polisen mer tid att samla bevis för annan gärningsman och sen kan ta in honom då dom för tillfället inte har tillräckliga bevis för gripande av ytterligare en eller möjligen 2 faktiska gärningsmän i själva mordet.

Får en stark känsla av att dessa tre enbart kommer dömas för medhjälp då deras inblandning förmodligen enbart är just spridandet av Lisas tillhörigheter. Gärningsmannen/männen är nog någon/några med lite extra $$$$ i fickan som gärna delar med sig till dessa "misstänkta" för att bli av med prylarna, Lisa och fixa villospår.

Hela storyn känns bara alldeles för enkel och jag får en väldigt stark känsla av att polisen använder sig av media för att allmänheten ska hålla fokus på de gripna medhjälparna så att polisen kan jobba ostört på annat håll.

Man slutar aldrig att förvånas över vad folk och fä kan tänkas göra för att få lite extra $$$ i fickan och det är väl allmänt känt att $$$ verkar styra denna världen ganska så starkt..
2015-06-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Finns det nåt som binder GMs till föremålen eller till kroppen?

Det finns det säkerligen men det gäller ju att hitta också. Senast imorgon får vi veta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det där med att det kommer dröja tre till fyra veckor innan man får svar från obduktionen.

Vad kan det bero på? Att kroppen inte hade särskilt synliga tecken på yttre våld?
Det betyder bara att flashbackare ska hitta ytterligare en detalj att haka upp sig på, avkräva andra förklaringar för och bygga stolliga scenarier kring.

Vad det betyder egentligen? Inte ett dyft. Naturligtvis. Det tar den tid det tar.
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Varför skulle hon i inte lämna nyckeln i när hon precis satt i den och tänker åka efter att hon varit och sett vad som var på gång på andra sidan vägen?
Har du sett t.ex. Eniros flygbilder? Tre ensamma ekononomibyggnader ute på landet, finns inte minsta chans att den skulle bli stulen.

För att vara emot alla så tror jag att de tre är oskyldiga.Här inne finns så många spekulationer - den ena mer fantastisk än den andra - som görs till sanning så de verkar redan vara dömda. Utredningen får visa vilket som är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in