Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 11:01
Avstängd
När jag ser bilder på yngre brodern tänker jag på Lenny i Möss och människor samt den store svarta mannen i Den gröna milen. Jag sätter pengar på att han är klen i skallen med ett intellekt likt en femårings.
2015-06-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
De som figurerade igår var felaktiga. Namnen på de som det talades/skrevs om igår har jag själv hört nämnas av grannar till Blombergs egendom. Det tre som kom upp igår är också två bröder och den ena broderns fru. De bor dessutom i området. Det var dock helt fel personer och jag hoppas att alla inser det nu!

Polackerna som blev uthängda av grannarna borde kunna söka skadestånd, att bli utpekade för att ha mördat ett 17-årigt flickebarn är allvarligt
2015-06-15, 11:02
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Är det Nerijus Bilevicius som är anhållen? En av gärningsmännen.

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?fref=ts

Han bor nuvarande i Blomberg, Västra Götaland, Sverige och är gift sedan 2012.
En riktig litauer med tanke på -ius på slutet av efternamnet och huvudstaden heter Villnius.

Mordet inträffades också i Blomberg där caféet låg i närheten.

hahah aa. Expressen har lagt ut den censurerad bild på hans brölopp foto
2015-06-15, 11:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hahah aa. Expressen har lagt ut den censurerad bild på hans brölopp foto

utan tvekan den här skittidningen som klampande omkring i lisas familjs trädgård timmar efter hon hittades. hyenor
2015-06-15, 11:04
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongotrumm
Polackerna som blev uthängda av grannarna borde kunna söka skadestånd, att bli utpekade för att ha mördat ett 17-årigt flickebarn är allvarligt

Instämmer. Det är också därför det är en självklarhet att polis/advokat/läkare mf inte ska yppa ett ljud (vilket givetvis är självklart i alla utredningar). Landsbygd är och förblir landsbygd. Folk tror de sett och hört så mycket mystiskt så fort de hör talas om ett brott.
2015-06-15, 11:05
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
utan tvekan den här skittidningen som klampande omkring i lisas familjs trädgård timmar efter hon hittades. hyenor

om det var dom så sjönk dem för mig. hur fan respektlös kan man bli.
2015-06-15, 11:05
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Nej men vad du och dina minioner inte förstår är att när dessa föräldrar/vänner/kära googlar hennes namn kommer smaskiga inlägg om nekrofili, medvetet date:at mördaren och annat skit upp som första sökträff.

Knappast. Du kommer inte till separata inlägg genom att söka på google. Det är inte så det funkar. Du kan möjligtvis hitta tråden i sig genom google, men du får gå igenom tusentals inlägg för att hitta något riktigt krasst.

Sen att det finns ett par troll i en tråd där tusentals människor är aktiva är ju inget konstigt, de flesta inlägg är relevanta och innehåller inget av det du nämner.
2015-06-15, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Känns igen från när Finnen Juha slaktade familjen uppe i Åmsele så du förvrider det lite med att säga att Nu kan våra barn inte få samma uppväxt osv.. inget nytt och menar du att vi ska stänga alla gränser till Sverige? Jag kan dock hålla med om att det fortfarande är en skillnad i ekonomin till våra grannar i öst men det kan väl ändå inte skyllas på en knäppgöks handling?
Du förenklar problematiken likt en sverigedemokrat tyvärr även om du hade en poäng som nu inte kommer fram.

Man skall naturligtvis veta vilka som kommer till i Sverige. Elin Krantz mördades på Hisingen av en person som hade en kriminell bakgrund. Han hade nyss kommit till Sverige utan någon som helst kontroll av Migrationsverket.

Här har vi gästarbetare som finns i det litauiska brottsregistret. Politiker har inte lärt sig någonting av Elin-Krantz-fallet vilket är skrämmande.

Den fria rörligheten har gjort att internationella ligor huser i Sverige på ett sätt som var omöjligt innan. Det är totalt oacceptabelt.
2015-06-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamMe
Fast nu vet vi ju inte om dom är skyldiga, så ska inte döma i förväg. Nej det är ingen som
vet något än.

Ja än så länge är de bara skäligen misstänkta. Dvs polisen har inget konkret som binder dem till mordet. Dock är det väl mängder med fynd som håller på att analyseras så det är mycket möjligt att det kommer ändras.

Senast lunch imorgon måste domstoen avgöra om det det finns tillräckligt med bevis för att häktning.
Medlem
IgorSs avatar
Svårsökt tråd... Ursäkta en nyfiken men:

Hann någon plocka & lägga upp bilder från den ogifta broderns facebook?
Medlem
MeMajks avatar
http://www.expressen.se/gt/advokaten-anmals-for-jav-i-lisa-fallet/

hoppsan
Advokaten Helena Svärd var, så sent som i mars, ordförande för Missing people. Nu utreds hon för jäv.
2015-06-15, 11:08
Medlem
Citat:
En allvarlig rättsprocess har uppstått i utredningen av mordet på Lisa Holm.
Advokaten Helena Svärd var, så sent som i mars, ordförande för Missing people. Nu utreds hon för jäv.
– Jag har fått en förfrågan om jäv och jag har besvarat den med att jag inte anser att jag är jävig, säger Helena Svärd.

Citat:
Det är en privatperson som ifrågasätter om den tidigare ordföranden i Missing people, Helena Svärd, är lämplig som försvarare för en av de misstänkta bröderna.
"Undrar om Helena Svärds tidigare koppling till Missing People kan anses som jäv? Hon har i egenskap av ordförande varit med och tagit viktiga beslut i frågor om hur Missing People ska jobba, hon kan Missing Peoples svaghet/brister - men också deras styrkor. Hon kanske rentav har kontakter i organisationen som har berättat bakom-informationen till söken/fynden/ tipset", skriver anmälaren.

http://www.expressen.se/gt/advokaten-anmals-for-jav-i-lisa-fallet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in