2015-06-15, 00:20
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Lisas arbetskamrater vet ju vilka de häktade är varför skriver de inget? De borde skriva ut sin ilska.

Om Lisa var nära till mig så skulle jag låta hela Sverige veta vilka idioterna är.

Ja det är viktigare att skriva av sig än att låta polisen sätta dit dom
Medlem
ME077s avatar
En till dum fråga: Är det bekräftat att de gripna MGM bor/bodde i huset (iaf för tillfället) där de greps? Kan det området sägas tillhöra Götene?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Lisas arbetskamrater vet ju vilka de häktade är varför skriver de inget? De borde skriva ut sin ilska.

Om Lisa var nära till mig så skulle jag låta hela Sverige veta vilka idioterna är.
Det tyder ju på att de har lite vett i skallen. Inte ens det faktum att halva tråden beskyllt dom för inblandning verkar få dom att röja namnen
Medlem
Citat:

Därför att de har vett att inse att skäligen misstänkt inte betyder att de är dömda eller bevisats skyldiga i någon större mån alls. Därmed hänger man inte ut dem. Kanske särskilt eftersom Lisas kollegor själva fick känna på hur det kändes när låtsasdetektiver här var "helt hundra" på att det var de som mördat Lisa i nåt udda svartsjukedrama.
2015-06-15, 00:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Varför det? Bäst att komma ut med namnen. Kanske någon känner dem och kan hjälpa polisen. ** är kvinnan och den yngre mannen är =o. Enligt hans facebook bor han i Skara och är i ett förhållande med **. Hjälp polisen så de kan lösa fallet snabbare.

Och hur gamla är de personerna jämfört med de som är anhållna?
Senast redigerad av DreamTwister 2015-06-15 kl. 00:26.
2015-06-15, 00:21
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Fick detta PM av nyreggad användare "Pungont"

Nu har jag analyserat även vidointervjun samt grävt lite till.

Du har allvarliga problem. Du fattar i princip ingenting. Med din logik skulle polisens presstaleskvinna vara den skyldiga, för hon har också svårt att tala för sig, och säger lite olika saker , tänker sig om, och ändrar.
2015-06-15, 00:22
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Min teori är att hon blev båldförd på inne i ladan vid cafet. Ena brodern blir indragen och hämtar upp med bil och då lever Lisa och allt spårar ur. De blir osams och Lisa bragds om livet.
Frun blir vittne till deras bråk och det gör henne skyldig till grovt skyddande av brottsling.
Jag kan tänka mig att de skrämme skiten ur henne. Tänk att huxflux leva med en mördare, så var nog inte hennes plan
I så fall är det nog mer troligt att endast en av männen utförde brottet, den som inte var gift.
Fick sedan panik och hjälp av sin bror.
2015-06-15, 00:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Gäller yppandeförbud även hörda vittnen? Eller så kanske inte gör det ifall det sedan skullw visa sig att det inte var dem, eller bägge? Skulle kännas lagom kymigt om någon av dem avförs från utredningen inom ett par veckor.
2015-06-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och hur gamla är de personerna jämfört med de som är anhållna?

Typ 10-15 år yngre och mycket smalare än mgm.

Maska namnen i ditt citat. Det kan inte vara dom.
2015-06-15, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
ANg. Polacker eller Litauer så kan de mycket väl vara av polskt ursprung men ha litauiskt medborgaraskap. Litauen har nämligen en stor grupp med polskt ursprung då delar av Litauen brukade tillhöra Polen.

Ärligt talat, måste ni hålla på och dividera om medborgarskapet ur demografisk synvinkel, jag menar bara, det finns adopterade svarta i Sverige som är födda i Kenya och som heter Bengt och uppbär svenskt medborgarskap, i värsta fall har Bengt dubbla medborgarskap. Hur fan ska ni kunna reda ut det där med polacker och litauer, era ansträngningar är bortkastad tid och mycket annat kommer i skymundan.
2015-06-15, 00:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
ANg. Polacker eller Litauer så kan de mycket väl vara av polskt ursprung men ha litauiskt medborgaraskap. Litauen har nämligen en stor grupp med polskt ursprung då delar av Litauen brukade tillhöra Polen.

Som redan förklarats i tråden måste alla som bor i Litauen ha ett litauiskt namn. Detta är en namnlag som tillkommit av nationalistiska skäl. Så polackerna i Litauen har alla litauiserade namn.

Polackerna i Götene som det ständigt surras om i tråden har inte litauiserade namn. De kommer dessutom från Polen, inte Litauen. Och inga andra uppgifter stämmer heller med de gripna personerna.
2015-06-15, 00:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Typ 10-15 år yngre och mycket smalare än mgm.

Maska namnen i ditt citat. Det kan inte vara dom.

Jag vet det men namnen på dom har droppats flera ggr tidigare. Tröttsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in