Citat:
Ursprungligen postat av
Eihpos
Orkade tyvärr inte läsa igenom typ 300 sidor så vet inte om någon har hunnit svara på detta.
Men rån teorin kan ni nog slopa få de finns särskilda regler för pengahantering av minderåriga.
http://www.av.se/lagochratt/afs/afs2012_03.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Jag tror inte heller på rånteorin i nuläget (jag undviker i det längsta att gå omkring och tro saker ö.h.t utan väntar på fakta), men precis som tidigare påpekats är regelverket ingen stark falsifikation av rånteorin. En erfaren och garvad inhemsk rånare kanske känner till detta, men knappast MGM eller ens inhemska brottslingar i gemen. Dessutom är det långt ifrån säkert att caféet följer reglerna. Jag menar, "vad kan hända på en tyst landsort mitt i sommaren"?
Men visst, jag väljer inte heller rånteorin som första teori, men den är fortfarande mycket troligare än en hel del andra stolliga förslag. Jag tänker inte försöka "rangordna" hypoteserna, men av de mer seriösa förslagen torde vara sexbrott (sexmord eller dråp i anslutning), rånmord och kidnappning. Kidnappning är då kanske lite mer osannolikt, men fortfarande inget jättestolligt foliehattsförslag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klasina
Nej, tror ni en man som sitter häktad, och inte ens kan språket, skulle ges utrymme att sitta och spåna om brottet han anhållits för, på Flashback.
Nej, troligtvis har du rätt. De MGM som sitter där de sitter nu, är nog inte på flashback. Däremot så har ju den här formen av cirklar förekommit förut och givetvis är det ett jätteproblem. Skräpmedia luftar rykten från flashback (eller andra fora), som fungerar som en extern förstärkning av något som bara är dumma "trådsanningar".