2015-06-14, 20:54
Medlem
Tror ni hon fortfarande var vid liv vid den här tiden föra söndagen?
2015-06-14, 20:54
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Orkade tyvärr inte läsa igenom typ 300 sidor så vet inte om någon har hunnit svara på detta.

Men rån teorin kan ni nog slopa få de finns särskilda regler för pengahantering av minderåriga.

http://www.av.se/lagochratt/afs/afs2012_03.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Rykten i tråden säger att ägarinnans dotter brukade ta med sig dagskassan på moped.
En moped stod kvar - LH:s. MEN hon hade ju ingen dagskassa med sig. Den hade första mopedtjejen med sig innan stängning (kanske). Tydligen slutade hon tidigare den söndagen. Moped körde hon iaf.
Pengabrist och tomt i tanken kan förklara varför MGM inte körde iväg med LH, utan spred runt hennes tillhörigheter och slutligen gömde henne på hästgården? Martorp. Kanske var det så långt de hade råd att få bort bevisen. Rykten kan sätta igång mycket.
Uppgifterna är dock inte verifierade, men som sagt..
Finns många som blivit rånade, misshandlade och mördade pga rykten gällande pengar genom tiderna.
2015-06-14, 20:55
Medlem
Expressen bekräftar att bröder är misstänka för mordet på Lisa Holm.
2015-06-14, 20:56
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Går det fortare att få veta om man ältar på mera ?
Håller med. Spekulationer för oss inte närmare sanningen.
2015-06-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Rykten i tråden säger att ägarinnans dotter brukade ta med sig dagskassan på moped.
En moped stod kvar - LH:s. MEN hon hade ju ingen dagskassa med sig. Den hade första mopedtjejen med sig innan stängning (kanske). Tydligen slutade hon tidigare den söndagen. Moped körde hon iaf.
Pengabrist och tomt i tanken kan förklara varför MGM inte körde iväg med LH, utan spred runt hennes tillhörigheter och slutligen gömde henne på hästgården? Martorp. Kanske var det så långt de hade råd att få bort bevisen. Rykten kan sätta igång mycket.
Uppgifterna är dock inte verifierade, men som sagt..
Finns många som blivit rånade, misshandlade och mördade pga rykten gällande pengar genom tiderna.

Motivet till det här brottet är med största sannolikhet sexuellt. Alltså sexualsadistiskt, psykopatiskt beteende. Jag tror inte det har ett dugg med pengar att göra. Det här var en ung vacker flicka som triggade igång de här asens instinkter (även om det faktiskt blir galet att prata om hennes utseende, då alla möjliga kvinnor, med alla möjliga utseenden har råkat ut för liknande öden förut).
Senast redigerad av Klasina 2015-06-14 kl. 21:00.
2015-06-14, 20:57
Medlem
INteressant: "Det var natten till lördagen som de tre anhölls för inblandning. Två bröder, 31 och 35 år gamla"

35 år gammal, kan det vara han som är med på interpol listan som är 35 år?
2015-06-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Fascinerade hur många som ältar vidare samma sak om och om igen. Är det bara jag som tappar intresset när gärningsmännen troligen är gripna?

Hur vet du att gärningsmännen är gripna? De kan ju lika gärna bli släppta om några dagar, det vet vi inte. Kanske polisen inte hittar tillräckligt för att häkta dem. Jag tror att åtminstone någon eller allihop kommer släppas om ett par dagar, tyvärr. Men vi får se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Visste GM det?

Fattiga öststatare har dödat folk för mindre pengar så allt är möjligt, tror själv tyvärr det rör sej om den andra teorin tyvärr
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Orkade tyvärr inte läsa igenom typ 300 sidor så vet inte om någon har hunnit svara på detta.

Men rån teorin kan ni nog slopa få de finns särskilda regler för pengahantering av minderåriga.

http://www.av.se/lagochratt/afs/afs2012_03.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Jag tror inte heller på rånteorin i nuläget (jag undviker i det längsta att gå omkring och tro saker ö.h.t utan väntar på fakta), men precis som tidigare påpekats är regelverket ingen stark falsifikation av rånteorin. En erfaren och garvad inhemsk rånare kanske känner till detta, men knappast MGM eller ens inhemska brottslingar i gemen. Dessutom är det långt ifrån säkert att caféet följer reglerna. Jag menar, "vad kan hända på en tyst landsort mitt i sommaren"?

Men visst, jag väljer inte heller rånteorin som första teori, men den är fortfarande mycket troligare än en hel del andra stolliga förslag. Jag tänker inte försöka "rangordna" hypoteserna, men av de mer seriösa förslagen torde vara sexbrott (sexmord eller dråp i anslutning), rånmord och kidnappning. Kidnappning är då kanske lite mer osannolikt, men fortfarande inget jättestolligt foliehattsförslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Nej, tror ni en man som sitter häktad, och inte ens kan språket, skulle ges utrymme att sitta och spåna om brottet han anhållits för, på Flashback.
Nej, troligtvis har du rätt. De MGM som sitter där de sitter nu, är nog inte på flashback. Däremot så har ju den här formen av cirklar förekommit förut och givetvis är det ett jätteproblem. Skräpmedia luftar rykten från flashback (eller andra fora), som fungerar som en extern förstärkning av något som bara är dumma "trådsanningar".
2015-06-14, 20:59
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Fan alltså grymt bra teori. Hoppas Kling & Klang är inne och läser detta så att de fortsätter utredningen på ditt spår. Nu har vi horor och en polska med i bilden.

Fortsätt gärna utveckla då du tillför det bästa i tråden.

Ja ok hon kanske inte va polsk eller hora men har det skurit sig på arbetsplatsen med lisa och städaren och hon riskerar sin anställning pga detta så har vi iallafall ett motiv. Och mord utan motiv är extremt ovanliga. Bara vad jag tror men inget jag skulle lägga huset på i insats
2015-06-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Tror du verkligen på att hon jagar gillaklick i denna sorgens stund. Folk som jagar gillaklick försöker komma med världens storys och saker som är uttalat provocerande. Det gör inte den här polisen. Hennes post är ett uttryck för medmänsklighet, inget annat.
Hon jagar nog ingen gillaklick.Himla vad mycket negativitet emot polisen.
2015-06-14, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Skäligen misstänkta talar emot påståendet om att en av dem skulle ha erkänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in