2015-01-04, 22:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så tramset om zigenarläger och insatsstyrkor var bara trams. Tack då vet vi.

Och att framställa GW som en nervös PK-hycklare är ganska hopplöst.
Han är en rättfram karl och ogillar SD. Lev med det!
GW är ett grymtande fyllo som skriver halvdana böcker och som inte presterat något av akademiskt värde.
Hans insatser i tv rutan är tämligen mediokra.
Citera
2015-01-14, 11:15
Medlem
Leif G W uttalade sig synnerligt positivt om nye rikspolischefen i gårdagens SvT. Å
andra sidan påpekade han också att de kände varandra sedan tidigare.
Citera
2015-03-14, 09:38
Medlem
Vet ej vilken tråd jag ska skriva detta i om Leif. Men här är något jag tycker är märkligt. Tittar på senaste avsnittet av veckans brott. Leif tycker att Joy Rhama alltid varit skyldig och tycker det märkligt att han fick resning. Det som brister är att andra omständigheter i utredningen och andra människor runt omkring togs till hänsyn. Men han verkar ändå vara rätt bestämd att det var rätt dom från början.

Olof Palmes mord, där det även finns vittnesmål, vägrar han tro på att det var Christer Pettersson. Då gjorde han allt för att kolla igenom alla omständigheter runt händelse och inte gå på det mest sannolika. 2 olika mord, 2 olika utgångslägen, men samma utgång. 1 GM och 1 offer med folk i rörelse runtomkring. Inget konsekvent tänkande i Leifs läge. Varför?
Citera
2015-03-14, 10:45
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Vet ej vilken tråd jag ska skriva detta i om Leif. Men här är något jag tycker är märkligt. Tittar på senaste avsnittet av veckans brott. Leif tycker att Joy Rhama alltid varit skyldig och tycker det märkligt att han fick resning. Det som brister är att andra omständigheter i utredningen och andra människor runt omkring togs till hänsyn. Men han verkar ändå vara rätt bestämd att det var rätt dom från början.

Olof Palmes mord, där det även finns vittnesmål, vägrar han tro på att det var Christer Pettersson. Då gjorde han allt för att kolla igenom alla omständigheter runt händelse och inte gå på det mest sannolika. 2 olika mord, 2 olika utgångslägen, men samma utgång. 1 GM och 1 offer med folk i rörelse runtomkring. Inget konsekvent tänkande i Leifs läge. Varför?

Angående Palme så var det inte tillräckligt 'fint' att bli mördad av en alkis...
Citera
2015-03-14, 13:55
Medlem
BorgeHs avatar
Är själv lite tveksam på Christer Petterson som mördare. Det var ju en fredagskväll, sent på kvällen. Brukar inte alkisar vara rätt dragna vid denna tid? Sitta i någon kvart och dilla om massa dumheter? Eller vara på jakt efter mer sprit eller knark? Hur troligt är det att en sådan står och väntar i timmar och förföljer Palme med fru och dessutom skjuter och träffar utan att någon ser något?

Nej, jag tror att i så fall hade nog han gjort som förortsgangstrarna, stått kvar och tömt magasinet i både Palme och fru. Sedan gjort en liten stridsdans på platsen och sedan vaggat nedblodad iväg till närmsta kvart förföljd av vittnen.

Vi som är gamla nog minns det kompakta hat som riktades mot Palme, kanske främst från delar av högern. Det fanns knappar med nidbilder på Palme, det tisslades och tasslades i "fina" rum på slutna fester att Palme var galning som fick psykvård eller att han var KGB-spion. Jag skulle inte vara ett dugg förvånad om det var någon tokskalle som gillade gamla Syd-afrika med apartheid eller hade andra mörka åsikter och som tycker att han borde göra en samhällsinsats som har varit i farten. Vilka tjänade på att Palme sköts? Hur har vårt samhälle utvecklats sedan dess? Vilka har fått mest fördelar? Men risken är nog snart att alla inblandade snart är döda, så vi lär nog aldrig få veta sanningen.

Annars tyckte jag sista programmet av "Veckans Brott" var bra. Nu känner jag igen Leif GW igen. Inget fjäsk för pk-fjantarna. Klara och tydliga besked. Det såg ut som programledaren Camilla Kvartoft skruvade på sig ibland när han svarade på frågor. Ordningspoliserna på Malmö central gjorde ett bra jobb när de tog fatt den tjuvåkande och bitande "nioåringen" och hans bror!

Vi såg ju alla bilderna från övervakningskameran när vakterna långsamt och sävligt gick fram till dem och försökte prata med dem. Vi såg också hur de "daglediga" invandrarna i Malmö stod runtomkring och filmade och ojade sig.

Det var också roligt att höra Leif GW tydligt och bestämt säga att det var inget snack, domen mot Joy Rahman för mord på en gammal tant som han jobbade hos som hemtjänst var OK. Det är ju otroligt att de känsliga pk-fjantarna betalade ut 10,2 miljoner kronor till denna mördare ivrigt påhejade av präster och advokater.

Jag tycker att den summan skulle jurister, prästerna och advokaterna själva betala tillbaks till statskassan!
Citera
2015-04-06, 08:31
Medlem
kuddenchristos avatar
Leif GW Persson: "Jag har alltid varit religiös"

"Leif GW Persson gästar Malou von Sivers för att berätta om nya boken "Den sanna historien om Pinocchios näsa", sin syn på polisens registrering av romer och sin mer andliga sida där tron på Gud fungerar som en tillflyktsort från vardagen. Sändes 2013-10-02."
Citera
2015-04-24, 07:47
Medlem
Citat:
Nu kan Leif GW Perssons ”Den döende detektiven” filmatiseras.
Men ett amerikanskt *bolag äger figuren Evert Bäckström efter att för*fattaren sålt rättigheterna.
– Nu slipper jag säga åt manusförfattaren att *skriva bort Claes Malmberg, säger polisprofessorn till Nöjesbladet.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article20680122.ab
Citera
2015-04-24, 11:42
Medlem
Citat:
Leif GW Persson säger till Expressen på fredagen att han är öppen för att stötta Hannes Råstams familj ekonomiskt i en rättsprocess mot Göran Lambertz.
"Att ge sig på folk som är döda och inte kan försvara sig – det har jag mycket lite förståelse för", säger GW.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-stottar-rastams-familj-jag-kan-projsa/
Citera
2015-04-24, 20:40
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/gw-stottar-rastams-familj-jag-kan-projsa/

"Ge sig på döda.."? Det gör ju årligen författare som berättar om t ex Stalin, Mao och Hitler.

Att ge sig på dom gillar vi väl alla, inklusive den rundlagde kriminologen?
Citera
2015-04-28, 20:10
Medlem
Citat:
Leif GW Persson har inte släppt tanken på att processa i rätten mot Göran Lambertz efter boken "Quickologi" och anklagelserna mot den avlidne författaren Hannes Råstam:
– Kan man vinna är det bara att panga på, säger han till Expressen.
Samtidigt har GW kopplat in en tryckfrihetsjurist, som granskar materialet i justitierådets nya bok om fallet Thomas Quick.
– Det märks på hans sätt att agera att han är lite pressad, kontrar Lambertz.

http://www.expressen.se/nyheter/kan-man-vinna-ar-det-bara-att-panga-pa/
Citera
2015-05-13, 08:37
Medlem
Citat:
Leif GW om ”Bäckström”: ”Den jäveln är odödlig”
Författaren om framtidsplanerna, stoppade boken – och vilken film han tjänat mest på

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article20783404.ab
Citera
2015-06-14, 20:45
Medlem
Har inte lyckats hitta en enda artikel med Leif GW Persson där han kommenterat fallet med Lisa Holm.

Det är vid sådana här ärenden jag verkligen vill höra GW Perssons utlånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in