Jo, kanske ägnar sig polisen här åt SKITutredande....baserat på vad dom Känner?
Som i gävle i mars 2005, då sambon t brutalt knivmördad kvinna tortyrförhördes. Medan mördaren gick fri, samt kunde mörda en kvinna till.
Som i gävle i mars 2005, då sambon t brutalt knivmördad kvinna tortyrförhördes. Medan mördaren gick fri, samt kunde mörda en kvinna till.
Citat:
Jag har följt diskussionerna här inne, i ärlighetens namn inte exakt alla 1650 sidorna - men många. För det första - precis som de senaste inläggen - så är detta en våldtäkt på den svenska idyllen. Den berör - så även mig. Men jag får inte ihop det här. Teorier om kidnappning, rån, inbrott osv är nog så goda och jag har ingen bättre förklaring själv heller. Många frågor kvarstår och jag börjar tvivla på att rätt GM är gripna för i sådana fall måste det vara de klantigaste mördarna i modern tid. Våldtäkt? - även Litauer inser att straffet för våldtäkt är betydligt lägre än för mord (även i Sverige). Märk väl att det finns ju dårar men dessa gästarbetande är väldigt måna om att få arbeta här i Sverige - skulle bli lite som att såga av grenen man sitter på. Våra gästarbetare är väl inte heller direkt kända för att ha ådran "våldtäkt" på sina samveten. Att en kvinna är inblandad (om man är normal) tyder också på att den sexuella biten känns avlägsen. Pengar däremot är nog motivet där något gick snett. Men vad för pengar? Det finns ju lite omständigheter. Hon kom från en hyfsat välbärgad familj. Det finns en godsherre. Hennes pappa ingick i en militär specialstyrka. Var det en beställning från någon som skulle inbringat en sudd pengar? Jag är väl naiv men jag har svårt att tro att dessa tre med berått mod enbart var ute för att mörda LH. Hon kanske gjorde för mycket motstånd och därför gick någon över gränsen? Och anledningen till att de greps var ju för att MP hittade nya föremål där de redan sökt - och då är det ju ganska uppenbart att både LH och hennes GM fanns kvar i området. Som sagt - alla teorier är möjliga - detta är min.