2015-06-14, 10:26
Medlem
Jo, kanske ägnar sig polisen här åt SKITutredande....baserat på vad dom Känner?
Som i gävle i mars 2005, då sambon t brutalt knivmördad kvinna tortyrförhördes. Medan mördaren gick fri, samt kunde mörda en kvinna till.

Citat:
Ursprungligen postat av doftljus
Jag har följt diskussionerna här inne, i ärlighetens namn inte exakt alla 1650 sidorna - men många. För det första - precis som de senaste inläggen - så är detta en våldtäkt på den svenska idyllen. Den berör - så även mig. Men jag får inte ihop det här. Teorier om kidnappning, rån, inbrott osv är nog så goda och jag har ingen bättre förklaring själv heller. Många frågor kvarstår och jag börjar tvivla på att rätt GM är gripna för i sådana fall måste det vara de klantigaste mördarna i modern tid. Våldtäkt? - även Litauer inser att straffet för våldtäkt är betydligt lägre än för mord (även i Sverige). Märk väl att det finns ju dårar men dessa gästarbetande är väldigt måna om att få arbeta här i Sverige - skulle bli lite som att såga av grenen man sitter på. Våra gästarbetare är väl inte heller direkt kända för att ha ådran "våldtäkt" på sina samveten. Att en kvinna är inblandad (om man är normal) tyder också på att den sexuella biten känns avlägsen. Pengar däremot är nog motivet där något gick snett. Men vad för pengar? Det finns ju lite omständigheter. Hon kom från en hyfsat välbärgad familj. Det finns en godsherre. Hennes pappa ingick i en militär specialstyrka. Var det en beställning från någon som skulle inbringat en sudd pengar? Jag är väl naiv men jag har svårt att tro att dessa tre med berått mod enbart var ute för att mörda LH. Hon kanske gjorde för mycket motstånd och därför gick någon över gränsen? Och anledningen till att de greps var ju för att MP hittade nya föremål där de redan sökt - och då är det ju ganska uppenbart att både LH och hennes GM fanns kvar i området. Som sagt - alla teorier är möjliga - detta är min.
2015-06-14, 10:26
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nu vet vi iaf att LH är död. Litauerna/Ryssarna är inblandade och damen som är anhållen har tidigare jobbat på kaféet.

Om det var pengar dom ville åt så kanske det även finns en insider på kaféet. Någon som säger till när kaféet är tomt. Kl 18 åkte alla iväg. Trodde man iaf. Men LH har varit kvar vid kaféet till 1823 ca 20 min längre än de andra tjejerna. Insidern meddelar, några miniter över 18, att kaféet nu är tomt och det är fritt fram att ta eventuella pengar. Ryssarna beger sig till kaféet för att tillskansa sig pengarna och överraskas av att LH är där som borde åkt iväg för 20 min sen. LH känner igen ryssarna eftersom dom jobbat på taket mitt emot fiket. I ren desperation väljer någon av dom att slå ihjäl LH.

Edit: hon kan vara strypt och inte ihjälslagen bilket förklarar avsaknaden av blod.
2015-06-14, 10:27
Medlem
Urbota dumt att behöva läsa teorier om att köpa sprit och vilja ha sex.

Om nu kvinnan jobbade på caféet så kan hon säkert ha lurat med sig Lisa? Lisa bör ju ha vetat om vem hon är och inte varit så misstänksam mot henne då.

Å andra sidan så är kvinnan misstänkt för skyddande av brottsling och inte förberedelse till mord(?) eller liknande rubricering?
2015-06-14, 10:27
Avslutad
1. Sedan handsken hittades i ladan som är GM:s arbetsplats har förmodligen polisen haft någon typ av span på dessa.

2. MP ser männen bete sig konstigt på fredagskvällen i det fria (på en äng?), är GM:s ute och placerar ut fler tillhörigheter till BO. Fyndet görs (pusselbiten) på denna plats GM har setts av MP.
Därefter går det väldigt fort, fyndet av MP säger de själva är upprörande, vad är det dom hittar!?
Polis tillkallas till platsen och därefter så "kör" dom ifatt GM:s och arresterar dom.

3. Kan någon bekräfta eller dementera att det har sålts smuggelsprit i området, tycker ändå spritspåret är intressant, då det var nära skolavslutning, och ja öst statare är väl ändå rätt kända för o sälja smuggel i Sverige. Detta känns också som rätt troligt alternativ då BO denna dagen tar mopeden till arbetsplatsen för första gången, hon har även parkerat sin moped undanskymt så affären kanske till och med skedde bakom caféet.

Spekulerar vilt men på något sätt känns det logiskt
2015-06-14, 10:28
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Rån låter väldigt osannolikt...

"Hey, brorsan! Vi rånar kaféet som ligger mittemot ladan där vi jobbar. Det är inte som om nån skulle kunna känna igen oss eller våra litauiska accenter och kaféer är kända för att ha högar med pengar som bara dräller!"

"Smart plan brorsan!"
2015-06-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men för jösse namn!

Det var två platser polisen hade full aktivitet på igår kväll: Stenhuset där MGM hyrde och Martorp.
Husrannsakan gjordes vid stenhuset och en reporter upprepade hela tiden att att bruna påsar burits ut till en av teknikernas bilar. Parallellt med detta undersöker polisen Martorps byggnader och i norra? delen av ladan görs fynd (Lisa) vilket leder till vitklädda tekniker med munskydd undersöker platsen. Det är också här polisens presstalesman gör sitt uttalande.
Båda platserna avspärrade + första ladan rakt över caféet (som också är en lada).

Ja, tack! Det är ju det jag menar! Men många vägra ju inse att martorp är gården i fråga på grund utav att de inte
kunnat placera ut ett vitt litet skjul och även avfärdat platsen för att det såg så slitet och nergånget ut på bilderna vilket tydligen inte martorp är. Så många har avfärdat martorp som fyndplats just på grund av detta. Men du verkar ju
bekräfta det som jag försökt få fram.
2015-06-14, 10:29
Medlem
torstenhingstens avatar
Gästarbetarna hade druckit alkohol. När de väl skulle våldta den stackars tjejen, var kukarna slaka. Sinnet tryter över och de slår ihjäl henne.
Tragiskt!
2015-06-14, 10:30
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det säger väl en del om GM:s dvs. öststatarnas kvinnosyn om inte annat, förgripa sig på en ung svensk flicka och döda henne efteråt i syfte att gå fria och kunna fortsätta arbeta på orten som om inget hänt.
Jag kan visa dig länkar till tidningsartiklar där "öststatarna" på andra sidan östersjön whinar och beklagar sig över att en så vacker kvinna som hade livet framför sig har dödats och att man ska skjuta, hänga och flå skinnet av de som har gjort det.
2015-06-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det säger väl en del om GM:s dvs. öststatarnas kvinnosyn om inte annat, förgripa sig på en ung svensk flicka och döda henne efteråt i syfte att gå fria och kunna fortsätta arbeta på orten som om inget hänt.
Det är troligen därför flickan dödas, de har mycket att förlora på att åka dit för en våldtäkt i Sverige.
Så mycket är ett människoliv värt för dem, så mycket respekt visar de i landet de vistas i som gäster.
En parallel kan dras till fallet med etiopiern som 2010 mördade fröken Krantz, han dödade henne och gömde henne i närheten, kanske han hoppats på att senare kunna gömma henne bättre.
Hade etiopiern åkt dit för våldtäkt hade han riskerat utvisning, därför dödar han henne.
Det är därför man dödar, för att täcka upp för brottet och hoppas gå fri.
Förbluffande att så många undrar varför offret dödas i fall som detta, tankeförmågan är väl inte den bästa förstås.
Personligen tror jag inte att man tänker alls mitt i en våldtäkt. Jag tror det är en sorts maktkamp mellan att man tar vad man vill ha, och mellan att man nog egentligen inte ska göra det här.

Därimellan blir det kortslutning och man tar livet av offret. Att man verkligen skulle tänka på vad som händer härnäst är för planerade för en idiot som begår ett sånt här överfallsbrott. Det är först efter att man fått sitt maktbegär släckt som man börjar fundera på att vad fan man har gjort, man måste göra sig av med den här människan. De som är resonabla och har någon sorts empati springer i detta ögonblick ifrån platsen istället för att slå ihjäl offret och försöka gömma det. En GM utan empatikänslor eller under stark alkoholpåverkan tänker bara att han måste gömma henne så att han inte åker fast.

Jag skulle gissa på att ingen av dessa har fått en kvinna de verkligen velat ha innan. De har fått välja bland andrasorteringen och BO dyker upp med sitt blonda hår, sina fina ansiktsdrag och 17-åriga kropp så ser man ett läge att utnyttja denna inte än vuxna flicka. Dessa män skulle antagligen aldrig våga röra en kvinna om de inte redan visste att de hade övertaget.
2015-06-14, 10:31
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nu vet vi iaf att LH är död. Litauerna/Ryssarna är inblandade och damen som är anhållen har tidigare jobbat på kaféet.

Om det var pengar dom ville åt så kanske det även finns en insider på kaféet. Någon som säger till när kaféet är tomt. Kl 18 åkte alla iväg. Trodde man iaf. Men LH har varit kvar vid kaféet till 1823 ca 20 min längre än de andra tjejerna. Insidern meddelar, några miniter över 18, att kaféet nu är tomt och det är fritt fram att ta eventuella pengar. Ryssarna beger sig till kaféet för att tillskansa sig pengarna och överraskas av att LH är där som borde åkt iväg för 20 min sen. LH känner igen ryssarna eftersom dom jobbat på taket mitt emot fiket. I ren desperation väljer någon av dom att slå ihjäl LH.
Om deras mål bara var att råna caféet när det blivit tomt skulle de väl ha väntat mycket längre än 20 minuter? Risken att stöta på någon vore klart mindre typ 4 på natten.
2015-06-14, 10:31
Medlem
Känns ju konstigt om hon var själv som låste eftersom hon går i skolan och det var söndag. Svårt att tro att alla har varsin nyckel, speciellt en 17åring.
Då borde GM vart närheten när de andra drog och måste ha sätt något?
2015-06-14, 10:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det där är ett kommentarsfält?
Klicka på rubriken för att komma till artikeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in