Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Apropå "hammaren"

Är det utefter denna bild som folk tror att LH ev. blivit slagen av en hammare:

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Isf kan man nästan sluta diskutera den teorin nu. Går ju absolut inte att säga att det är en hammare på bilden. Personligen tycker jag det ser ut som något som tillhör skyddsdräkten, typ munskydd, ansiktsmask eller liknande som hänger från halsen.

Det där är en "pinne/stav" dom känner i skiten med när dom letar
2015-06-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Apropå "hammaren"

Är det utefter denna bild som folk tror att LH ev. blivit slagen av en hammare:

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg

Isf kan man nästan sluta diskutera den teorin nu. Går ju absolut inte att säga att det är en hammare på bilden. Personligen tycker jag det ser ut som något som tillhör skyddsdräkten, typ munskydd, ansiktsmask eller liknande som hänger från halsen.

Dessutom skulle teknikern lägga hammaren i en påse direkt och inte stå och hålla den i handen som något fån.
2015-06-14, 10:10
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är osannolikt att motivet skulle ha varit att locka eller röva bort Lisa till människohandel. Men om det stämmer att ena MGM är tidigare dömd för människohandel säger det någonting om hans kvinnosyn.
Det säger väl en del om GM:s dvs. öststatarnas kvinnosyn om inte annat, förgripa sig på en ung svensk flicka och döda henne efteråt i syfte att gå fria och kunna fortsätta arbeta på orten som om inget hänt.
Det är troligen därför flickan dödas, de har mycket att förlora på att åka dit för en våldtäkt i Sverige.
Så mycket är ett människoliv värt för dem, så mycket respekt visar de i landet de vistas i som gäster.
En parallel kan dras till fallet med etiopiern som 2010 mördade fröken Krantz, han dödade henne och gömde henne i närheten, kanske han hoppats på att senare kunna gömma henne bättre.
Hade etiopiern åkt dit för våldtäkt hade han riskerat utvisning, därför dödar han henne.
Det är därför man dödar, för att täcka upp för brottet och hoppas gå fri.
Förbluffande att så många undrar varför offret dödas i fall som detta, tankeförmågan är väl inte den bästa förstås.
2015-06-14, 10:12
Medlem
Han menar troligen hantverkarna.
Man ska se till att hantverkarna har F-skattsedel och har dom inte det blir man skyldig att betala skatt så godsägaren ligger kanske pyrt till hos skatteverket. Det kan man också anse som en rättvisa i detta trista fall, hade karln inte varit så snål och anlitat vanligt folk för hantverket och rotavdrag hade detta inte hänt (vad vill dom ha? 90% rotavdrag för att bli nöjda). Nu kan det ju vara så att dessa män har F-skattsedel men troligast inte.
2015-06-14, 10:13
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Ett samlag mellan en 17 årig minderårig och en okänd, illa klädd gubbe som hon inte känner och som inte talar ett ord svenska är vanligt menar du? Stoppa ner flasan i brallorna och ta fram händerna från under täcket. Detta luktar ofriskt mentaltillstånd kring synen på sex.

Rätt tolkat.
Någon slags frivillighet till sex kan därmed med stor sannolikhet uteslutas.
2015-06-14, 10:13
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Troligt så har Lisa Holm gått med på samlag frivilligt, kanske varit den som tog initiativet, om det hittas sperma i henne. Ingenting konstigt med det som vissa verkar tro. Är mordet eller dråpet som är det ovanliga som Leif GW Person skulle ha sagt. Utredningstekniskt problematiskt om det inte finns vittnen och ingen erkänner.

Vilken skev verklighetsuppfattning du har. Tur att du inte jobbar som utredare och lägger fram sådana här korkade teorier, som du dessutom benämner som "trolig". Jag tycker att vi kan skrota hela den teorin enbart av den lilla detaljen att nycklarna till mopeden satt kvar i tändningslåset.. Även, som flera nämnt tidigare, att hon skickade SMS till pappan.

Varför har vi ens den här diskussionen?? Hur kan någon vara så jävla dum att tro att hon hade sex frivilligt med någon av dessa avarter till människor, och dessutom "tog initiativet" ?
2015-06-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doftljus
Jag har följt diskussionerna här inne, i ärlighetens namn inte exakt alla 1650 sidorna - men många. För det första - precis som de senaste inläggen - så är detta en våldtäkt på den svenska idyllen. Den berör - så även mig. Men jag får inte ihop det här. Teorier om kidnappning, rån, inbrott osv är nog så goda och jag har ingen bättre förklaring själv heller. Många frågor kvarstår och jag börjar tvivla på att rätt GM är gripna för i sådana fall måste det vara de klantigaste mördarna i modern tid. Våldtäkt? - även Litauer inser att straffet för våldtäkt är betydligt lägre än för mord (även i Sverige). Märk väl att det finns ju dårar men dessa gästarbetande är väldigt måna om att få arbeta här i Sverige - skulle bli lite som att såga av grenen man sitter på. Våra gästarbetare är väl inte heller direkt kända för att ha ådran "våldtäkt" på sina samveten. Att en kvinna är inblandad (om man är normal) tyder också på att den sexuella biten känns avlägsen. Pengar däremot är nog motivet där något gick snett. Men vad för pengar? Det finns ju lite omständigheter. Hon kom från en hyfsat välbärgad familj. Det finns en godsherre. Hennes pappa ingick i en militär specialstyrka. Var det en beställning från någon som skulle inbringat en sudd pengar? Jag är väl naiv men jag har svårt att tro att dessa tre med berått mod enbart var ute för att mörda LH. Hon kanske gjorde för mycket motstånd och därför gick någon över gränsen? Och anledningen till att de greps var ju för att MP hittade nya föremål där de redan sökt - och då är det ju ganska uppenbart att både LH och hennes GM fanns kvar i området. Som sagt - alla teorier är möjliga - detta är min.

Är ganska enig med din teori på många plan.
Att kvinnan är städare på kaféet känns också som en klar viktig del på något vis i sammanhanget på tycker jag. Det betyder ju att dessa människor förmodligen inte var några främlingar för LH.
Jag tror dock inte familjens pengar eller pappans militära ställning har något att göra med händelsen. Inga belägg för detta utan bara en känsla. Tror inte någon av de nu anhållna hade för uppsåt att döda LH, faktiskt.
2015-06-14, 10:16
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte3333
hur långt ifrån cafet är denna bild? kan inte hittad denna plats via googlemaps!

Här. Bostad och fyndplats.

https://www.google.se/maps/@58.5401338,13.3570015,773m/data=!3m1!1e3
2015-06-14, 10:17
Medlem
Det stod på Kvällsposten att kvinnan som är gripen är städare på caféet
2015-06-14, 10:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreibitte
Det stod på Kvällsposten att kvinnan som är gripen är städare på caféet

Så JÄKLA otacksamt i så fall!
2015-06-14, 10:19
Medlem
Kanske det var ett rån, dom kanske trodde att hon hade dagskassan och var ung och lätt att råna.
Eller kanske godsägaren är inblandad och dessa öst-män blir tagna som skyldiga....
2015-06-14, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så JÄKLA otacksamt i så fall!

Vafan ska hon vara tacksam för...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in