Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 08:38
Medlem
Har det kommit fram namn på MGM?
2015-06-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men skulle risken vara mindre att undgå upptäckt för våldtäkt när de tillfälligt och regelbundet bor på mindre ort? Fast det är klart ett sexuellt motiv är väl någonting som kan vara mer av stundens ingivelse men en kidnappning skulle ju kunna involvera fler, attt dessa MGM endast initialt skulle delta och att tanken var att hon skulle lämnas till någon/några andra som skulle fört bort henne. Men det är ändå stor risk att hon skulle känt igen dem och därför mindre sannolikt att det var ett såpass "planeringsbehövligt" brott.

Kvinnan hade ju varit städare på caféet (varför fick hon sluta? Kanske hade hon stulit något?) och kan ha tipsat männen om var värdesaker fanns, jag tror att det hela var ett inbrottsförsök/rånförsök som gick snett. De kanske hade tänkt tvinga Lisa att låsa upp och släppa in dem men hon hade inte nyckeln.
Medlem
styrlunds avatar
Det skulle lika väl kunnat varit godsägaren som gjorde det i tron att Lisa skulle gör inbrott. Han såg ju bara en person med hjälm på sig.
Glöm inte bort att det var han som hittade handsken.
Gästarbetarna är ju bara misstänkta för att de är just gästarbetare.
Man våldtar ju inte bara för att man har en ful fru eller är singel.
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
A*ne Jön**on vill jag minnas att jag läst.

Hittade detta men kan inte vara han då det inte finns några anställda

http://www.allabolag.se/5564763836/Arne_Jonsson_Intressenter_AB
2015-06-14, 08:47
Medlem
Men herregud, vet inte HUR många gånger jag läst om folks teorier att det är ett rån som gått snett. Det räcker nu. Jag tror inte på ett rån överhuvudtaget.

Sen det där om vita skjulet som folk inte kan hitta på google maps. Hur gammalt är kortena där på Martorps gård? Det där skjulet kan lika gärna varit hämtat och ställt där för 2 veckor sen..

Huuur lätt som helst för en med maskiner att bara hämta och flytta lite byggnader.
2015-06-14, 08:48
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Jag undrar fortfarande varför alla verkar ha släppt frågan om fler GM än de som är anhållna.
Med kroppen ett stenkast från där de sitter och trycker samtidigt som det pågår en invasion runt knutarna.
Jag har skrivit det förut, en eller flera GM kanske saknas.
2015-06-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
En av arbetarna hade sett LH från taket och hade kanske även suttit på uteserveringen och betett sig väl och kanske misstolkat servitrisens vänlighet. Gästarbetare i alla länder har kärleksproblem och alla har inte bra omdöme. På söndagen ser han henne komma med moped och tänker att han ska ta kontakt med henne när hon ska åka hem. Tidigare har hon åkt bil med andra.

Vid vägen mot säteriet finns en stor byggnad med parkering. Han sitter i bilen och väntar på att hon ska åka förbi, men ser att de andra åker iväg och att hon själv går runt gaveln. Han åker dit med bilen för att uppvakta henne. När han kommer fram ska hon just starta mopeden. Han hälsar på henne genom fönstret men hon blir rädd. Han kliver ur bilen och gör ett närmande. Bilen blockerar vägen så hon kliver av mopeden på motsatta sidan. Han börjar bli arg för att han blir avvisad och tar tag i henne. Hon försöker värja sig, sparkar honom, och han slår henne mot kroppen så att hon tappar andan. Han lyfter in henne i baksätet och kör bilen bakom ladan och sliter in henne i ladan. Det blir en maktkamp och situationen urartar helt...

Efteråt får han hjälp att gömma kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Du måste vara jävligt naiv. En våldtäkt handlar inte om kamp, våld å motstånd. En tjej får en stenhård smäll i huvudet å får extrem dödsångest. Därefter görs inget motstånd längre.. Kan du inte förstå detta själv? Allt är din hjärna så begränsad?
Kanske är ditt scenario realistiskt men våldet behöver inte upphöra efter fullbordad våldtäkt och motståndet behöver inte heller nödvändigtvis upphöra. Det finns många exempel på fortsatt eskalerat våld.

Finns det något svenskt exempel när våldtäkt som leder till döden skulle ha betraktats som dråp? Tror inte det.
2015-06-14, 08:50
Medlem
Citat:
A*ne Jön**on vill jag minnas att jag läst.

Tänkte eftersom han kallades "Greven" i en tidigare kommentar om det kanske var nån släkting
2015-06-14, 08:55
Medlem
Sanchezest90s avatar
Det var imorgon åklagare måste släppa eller häkta litauerna va?
2015-06-14, 08:57
Medlem
Jag skulle bra gärna vilja veta vilka dessa Litauer är.
Jag har och anlitar fortfarande ett firma med litauiska hantverkare som bor i Götene.
De skulle varit ute och arbetat hos mig förra veckan men dök aldrig upp. Själv gick jag i missing peoples skallgång.

Känns minst sagt jäkligt olustigt.
2015-06-14, 08:57
Medlem
brunnsangs avatar
Varför har ingen som jobbar på caféet kommit med en kommentar här anonymt eller i vart fall nån som känner nån som jobbat på caféet?

Eller nån som vart med och sökt, det är ju över tusen pers men ingen skriver här?

Förstår att ni är känslomässigt berörda men det räcker nu, ta av er blöjan och börja leverera intressanta detaljer och fynd.

Är trött på att läsa teorier om rån, påkörd på gatan 100 ggr per dag.
2015-06-14, 08:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Det var imorgon åklagare måste släppa eller häkta litauerna va?
De anhölls fredag natt, så jag tippar att häktningsförhandling måste ske innan klockan 12:00 på tisdag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in