Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
https://www.google.se/maps/place/533+96+Husaby/@58.538797,13.366401,3a,15y,110.29h,88.12t/data=!3m7!1e1!3m5!1sBpKRi60obIX0zEYNY30_qg!2e0!6s% 2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DBpKRi60obIX0z EYNY30_qg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_ sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26ya w%3D73.371056%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1 s0x465b22358f3b3d79:0x8d7a488cd93639e6

https://www.google.se/maps/@58.539074,13.36627,3a,15y,80.48h,83.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqmyvasvxwD77UVGn07attg!2e0!7i1 3312!8i6656

Stämmer ändå inte. Aftonbladets och Expressens bilder är inte tagna på samma gård men dom är färska. Expressens visar ett sunkigt ställe med polisens tekniker, högt gräs intill elstaket (det betyder dåligt underhåll) och aftonbladets en tiptop gård utan elstaket i närheten av bebyggnad.

Och den kvinnliga grannen (Cam*lla Lundkv*st) som bor nära FYNDPLATSEN sig bor inte så nära Martorp.
2015-06-13, 17:52
Bannlyst
Det fyndet som hittades hade koppling till MGM. Men vad kan det tänkas vara? Jag tror inte att det är DNA från MGM då det tar tid att få bekräftat på analys. Kanske var det ett verktyg som användes av gästarbetarna vid de olika projekten? Jag antar att godsägaren har blivit förhörd samt gett detaljerad information om alla verktyg som finns tillgodo för gästarbetarna. Kan det ha funnits blodspår på något av dessa verktyg som sedan hittades? Och MGM fanns i närheten. Kanske hade dem just förflyttat redskapet och när MP kom dit och betedde de sig aningen konstigt vilket fattade misstankar från MP-folket som fanns där.

Jag tror helt enkelt att litauerna gjorde bort sig och var i närområdet kring det fynd som hittades. Polisen och MP bedömde att litauerna borde ha hittat fyndet ifall de vore i närområdet, och deras konstiga beteende gjorde att man kunde koppla 1+1 =2.
2015-06-13, 17:52
Medlem
Det jag vet är att brottsmisstanken är skäligen misstänkt för mord under tidsperioden 7 juni till 12 juni, säger en av de mordmisstänkta männens försvarsadvokat.
http://www.expressen.se/gt/presskonferens-hos-polisen-om-lisa-holm/

Skäligen misstänkt är ju alltså den lägre graden. Vilket betyder att det inte finns någon teknksk bevisning, och att det heller inte finns några vittnen som sett dem agera.
Vilket stämmer överrens med det som sades på presskonferensen. Alltså att Missing People observerade båda GM i sökområdet där Lisa hittades och tipsade polisen om detta.
2015-06-13, 17:53
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altered-Beast
Hennes farsa är hög officerare inom Försvaret och Polisen angav tidigare att de var ett av de motiven de jobbade med. Att islamister kidnappat henne för att sedan kräva att t.ex. Sverige inte ska kriga mot Boko Haram eller Talibanerna i Afghanistan. Kan vara att de i början tänkt kidnappa henne men att sedan något gått snett eller de ändrat planerna av någon anledning och dödat henne. Kanske var tanken att ta henne utomlands men att de sedan inte kunde lämna p.g.a. alla Polisavspärrningarna och då bestämt sig för att göra sig av med henne.

Här kanske vissa skulle kunna kritisera Polisen att de varit bättre låta dem fly så hon var vid liv. Men även om de tagit henne till IS i Syrien hade hon ändå dött med största sannolikhet eller tvingats bli fru åt någon is-krigare eller skurit halsen av henne framför kameran.

Det är väl inte så jättetroligt att något av dessa fall är aktuellt när det gäller vita polacker eller litauer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikAlmblad
Undrar hur Flashback-användarna reagerar om de anhållna gärningsmännen samt kvinnan visar sig vara oskyldiga. De ska enligt grannen varit trevliga och snälla typer. Kanske inte speglar detta dock.

Men för helvete.

- Grannen har ingen aning om vilka de är eftersom han också säger att de inte kan kommunicera så bra pga. språkförbristringar.
- De ses ute i naturen vid ett nyss upphittat fynd och uppträder märkligt.
- De gör motstånd vid ingripande.
- Linas kropp hittas i samband med att de grips.
- De blir skäligen misstänkta under natten.

Men ja, enormt många i denna tråd verkar fortfarande tro att det är någon slags olyckshändelse.
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
JA, och det var även det som man klart och tydligt kunde se och höra under Expressens live-sändning den aktuella dagen. Jag satt själv och tittade med egna ögon när de stoppades, fotograferades, och sedan tilläts gå vidare.

hmm intressant. Kan du förklara tydligare. Var det MP eller polisen som stoppade och fotograferade MGM och sen lät dem gå vidare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Men känns som att det kommer dröja månader? Blir denna typ av info aldrig belagd med sekretess?

Nej sekretess kommer inte att ske med undantag för vissa obduktionsbilder/nakenbilder på liket.

FUP kommer dröja tills TR förhandling och åtal. Häktningsframställan kommer inom ett par dagar med namn och uppgifter om GM.
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vad säger lagen om att barn under 18 arbetar ensamma under kvällstid. Verkar inte vara ett seriöst ställe, det där kafét. Om någon i arbetsledande ställning varit där vid stängningsdax hade detta inte hänt.
Jag skulle bli förvånad om folk besöker detta ställe i fortsättningen.

Hon arbetade ju inte ensam.

Arbetsmiljölagstiftningen skiljer för mindrråriga på yngre barn - upp till 13, äldre barn 13-15 och ungdomar 16-17.
Yngre och äldre barn får inte jobba efter 2000, ungdomar får inte jobba natt 00-05.
2015-06-13, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Vad tror ni på för ev dom tid på den? Rättpsyk nog säga sitt också

Har för mig att jag läste det här tidigare men mördare döms sällan för rättspsyk då man har gjort det svårare. Endast svårt psykiskt sjuka människor kan dömas till rättspsyk. Psykopati behandlas inte på rättspsyk då det är obehandlingsbart. Finns många psykopater i våra fängelser.
Bannlyst
Så många idioter här som säger att de anhållna är från Polen! nån idiot skrev det så börja alla skriva det,folk är så jävla tröga/dumma i huvet/idioter som tror på allt de ser/läser/hör!

De är från Litauen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
JA, och det var även det som man klart och tydligt kunde se och höra under Expressens live-sändning den aktuella dagen. Jag satt själv och tittade med egna ögon när de stoppades, fotograferades, och sedan tilläts gå vidare.
Finns det urklippet för allmän beskådning någonstans?
2015-06-13, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Det jag vet är att brottsmisstanken är skäligen misstänkt för mord under tidsperioden 7 juni till 12 juni, säger en av de mordmisstänkta männens försvarsadvokat.
http://www.expressen.se/gt/presskonferens-hos-polisen-om-lisa-holm/

Skäligen misstänkt är ju alltså den lägre graden. Vilket betyder att det inte finns någon teknksk bevisning, och att det heller inte finns några vittnen som sett dem agera.
Vilket stämmer överrens med det som sades på presskonferensen. Alltså att Missing People observerade båda GM i sökområdet där Lisa hittades och tipsade polisen om detta.

Jag tolkar det bara som att man inte har säkrat den tekniska bevisning ännu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in