Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 16:03
Medlem
lolita-xs avatar
om de kört på henne vid caféet , borde de inte funnit blodspår ?
Bannlyst
Det påstods att BO kan ha omplacerats från ladan i närheten till en plats någon mil från GM bostaden, någon som vet mer?
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
GM hade ladan vid kafét som arbetsplats.
Är detta något som är bekräftat? Jag frågar återigen: Är det klarlagt att de misstänkta männen jobbade mitt emot fiket eller är det en så kallad trådsanning som alla bara tar för givet är sann?
Medlem
Montaignes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaa91
Brott delas ofta upp i svårighetsgrader, för misshandel förekommer exempelvis fyra olika former från ringa till synnerligen grov. Att det rubriceras som grovt skyddande av brottslig innebär helt enkelt att åklagaren anser detta falla in under den allra svåraste delen av gradskalan. Att t.ex skydda en mördare kan vara grovt, att skydda en rånare, av normalgraden.

Indelningen mellan brott av normalgraden och grovt, i förevarande fall, skyddande av brottsling, tar sikte på det som avses döljas genom den brottsliga gärningen. Skyddande av brottsling som är misstänkt för allvarlig brottslighet, eller dölja ett allvarligt brott, kan bedömas som grovt, medan icke allvarlig brottslighet bör falla under normalgraden.
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Angående journalisterna bör det röra sig om någon lokaltidning utan tydliga regler eller kodex vid dessa omständigheter. Kanske nån frilansande journalist. Tror inte Aftonbladet, Expressen eller någon annan stor tidning gör såhär då deras reportrar och journalister bör vara mer insatta i vad som är okej och vad som går över gränsen.

Fast Mattsson verkar vara en osympatisk jävel så det skulle inte förvåna mig. Men kan vara en frilansande som försöker fixa en intervju med föräldrarna för att försöka få ett fast jobb på redaktionen eller något.
2015-06-13, 16:04
Medlem
Är det sant att den kvinnliga GM jobbade på cafet? Hon kan ju då ha kommit över info om att Lisa skulle hem ensam och sagt det till männen och att de då passade på att kidnappa henne? Känns verkligen som planerat det här och inte en slump Usch..
2015-06-13, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Men det är precis det jag skriver. Att om de tänkt råna henne så måste de också ha haft i tanken att då också döda henne med tanke på att de bor 300 meter från platsen. Att med intentioner att döda en människa för den ynka summan som ett café kan ge är något som aldrig sker. Att människor dött vid rån för ännu mindre summor är något helt annat.

De kanske var maskerade? (om det nu är ett rån). Troligt
2015-06-13, 16:05
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helipop
http://postimg.org/image/w3aoirr0z/

maybe
Jag googlade på namnet och fann den här självutlämnande herren som beskriver sig själv

Presentation: Psychyatria !
Övriga meriter: Debilita (betyder väl försvagad)
Yrke: Pacient

och fotot tyder på någon form av missnöje med tillvaron:
https://plus.google.com/117967662768521918370/about?pid=5829738502136157378&oid=1179676627685219 18370
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Jag tar risken.

Vad tror ni om fler gm än de som är anhållna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Jag instämmer med de som tror att flickan utsatts för fruktansvärd behandling sedan hon mördats (ni vet vad jag menar).

Ett par stycken från Missing people kunde ju inte hålla tätt utan två tjejer som gjorde ett fynd i ett dike har sagt till journalister att de blev mycket upprörda över fyndet som gjordes (och nej jag tror inte vi talar om under kläder här). Ganska kort tid efter det greps personerna och uthuset spärrades av och fylldes med tekniker i skyddskläder och munskydd.

Att journalisterna har stört polisens arbete har nog varit uppenbart för folk som följt rapporteringen på webben, och nu sa ju också polis det på presskonferensen uppmanade journalisterna att låta polisen sköta sitt arbete, som inte består i att svara på journalisters frågor. Att pressen dessutom stalkat den sörjande familjen drar ju skam över den yrkeskåren, de journalister som beter sig så tycker jag borde få sparken om det gick rätt till.

Men sammanfattningsvis tycker jag det verkar som om ett mycket grovt brott har begåtts och att det är svårt störda personer / person som varit framme. Enda trösten är som sagt att det är mycket ovanligt. Förra gången var det Anders Eklund som var framme.

Hänger ihop med:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Angående journalisterna bör det röra sig om någon lokaltidning utan tydliga regler eller kodex vid dessa omständigheter. Kanske nån frilansande journalist. Tror inte Aftonbladet, Expressen eller någon annan stor tidning gör såhär då deras reportrar och journalister bör vara mer insatta i vad som är okej och vad som går över gränsen.

Jo, för det är Aftonbladet och Expressen kända för....
Angående motiv tror jag mkt väl att rån kan ligga nära till hands, men som gick in i helvete fel.
2015-06-13, 16:06
Om du outar dom så skriv förfan hur du fått uppgifterna. Skulle inte förvåna mig om en polsk speedwaystjärna sitter och får dödshot just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in